forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 21:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: regulator/wężyki układu hamulcowego
PostNapisane: 07-05-2012, 18:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-05-2006, 16:42
Posty: 55
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: charade
Model: g200
Rok: 1996
mam pytanie dotyczące G200 1.3i 16V z 1996r
wydaje mi się, że na poniższym zdjęciu jest regulator siły hamowania. Jeśli nie to mnie poprawcie :)
Obrazek

oraz kawałek serwo
Obrazek

natrudziłem się i ponumerowałem wężyki :)
teraz jakby w rewanżu, ktoś mógł napisać, którym wężykiem co się dzieje, czyli co wchodzi, a co wychodzi.

Liczyłem po cichu, że śruba na regulatorze będzie do regulowania, ale to chyba mocująca.

Pytania dodatkowe:
1) czy dobrze rozumiem, że ten regulator zmniejsza trochę ciśnienie płynu hamulcowego na tył, żeby przód mocniej hamował?
2) Regulatora się już nie reguluje, tylko jak coś wymienia.
3) w różnych wątkach pojawia się stwierdzenie, że charade ma układ hamulcowy X. Co to znaczy?

dzieki z gory za wszelkie podpowiedzi!!

_________________
życie to nie problem do rozwiązania, ale przygoda do przeżycia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: regulator/wężyki układu hamulcowego
PostNapisane: 08-05-2012, 19:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
układ hamylcowy x polega na tył że koła działają krzyżowo lewe przód + prawy tył

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: regulator/wężyki układu hamulcowego
PostNapisane: 14-05-2012, 13:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-05-2006, 16:42
Posty: 55
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: charade
Model: g200
Rok: 1996
no dalej niewiele mi to rozjaśnia :)
Przecież wszystkie koła hamują razem, tylko tylne troche słabiej.
Rozumiem jakby były np. dwie pompy hamulcowe i jedna sterowała lewy przod i prawy tyl a druga reszte, ale chyba jest jedna w charade. Więc nie rozumiem na czym polegają te połączeni kół.

_________________
życie to nie problem do rozwiązania, ale przygoda do przeżycia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: regulator/wężyki układu hamulcowego
PostNapisane: 14-05-2012, 20:34 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Sam sobie odpowiedziałeś. Tył hamuje słabiej i to jest ustalane przez regulator. Układ X czyli krzyżowy jest po to żeby w razie awarii jednego obwodu zapewnić działanie hamulców. Kiedyś stosowany podział przód tył w układach z korektorem siły hamowania nie zapewni wystarczającego działania na same koła tylne (w razie awarii na przodzie). Jeśli masz zbyt słabe tylne hamulce to kontrola szczęk i cylinderków a także pomiar średnicy bębnów. Producent na zużycie daje tylko 1 mm na średnicy a to niewiele. Maks średnica jest podana wewnątrz bębna. Dodam że dla dobrego ręcznego musi być najpierw zrobiony nożny. Jak wszystko będzie OK a tył będzie słaby to opisz co zrobiłeś i może znajdę receptę jak to poprawić możliwie bez kosztów.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL