forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 09:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: szczęki do wymiany??
PostNapisane: 19-03-2012, 11:32 
Offline

Dołączył(a): 04-09-2011, 15:12
Posty: 116
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Samochód: Charade
Model: G 100/CB 90
Rok: 1992
ostatnio zauważyłem przy hamowaniu szorowanie tyłu...a że z przodu jest ok,a na tyle mam szczęki a nie klocki pytanie czy to główny objaw że są do wymiany? patrzyłem na allegro szczęki trw komplet za 35 zł także niedrogo myslę.i bym już zamawiał ale jeśli to nie ich wina to nadarmo kupię.dodam że hamulec ręczny słabo mi 3ma.a właśnie za ręczny odpowiadają tylne hamulce.ogólnie w charadach jest jakaś lampka na desce która sygnalizuje zużycie hamulców??poziom płynu hamulcowego mam w normalnym poziomie.klocki na przodzie ok.zresztą słychać że tył szoruje a nie przód.

_________________
Jeździj szybko,umieraj jeszcze szybciej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: szczęki do wymiany??
PostNapisane: 19-03-2012, 13:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-11-2009, 11:37
Posty: 110
Lokalizacja: Kościerzyna
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 GTti
Rok: 1993
W g100 nie ma żadnej kontrolki która sygnalizuje zużycie hamulców, rozbierz bębny i zobacz jak wygląda cały mechanizm od okładzin oraz sprawdź czy cylinderki dobrze pracują, jak zdejmiesz bębny to powinieneś już widzieć co jest przyczyną tarcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: szczęki do wymiany??
PostNapisane: 19-03-2012, 14:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Weź zdemontuj bęben, nic wielkiego, i masz wszystko jak na dłoni

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: szczęki do wymiany??
PostNapisane: 20-03-2012, 14:04 
Offline

Dołączył(a): 04-09-2011, 15:12
Posty: 116
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Samochód: Charade
Model: G 100/CB 90
Rok: 1992
póki co podniosłem tylne koła na lewarku,zakręciłem nimi i przetestowałem ręczny...ręczny na samym końcu dopiero 3ma.ale 3ma b.mocno, a jak ręczny do połowy to koła nadal sie kręcą.zauważyłem też że lewe tylnie koło jak zakręce nim to niezrobi pełnego obrotu i sie zat3ma(ręczny opuszczony) , a prawe tylnie kręci sie i kręci...bębna nie rozbierałem jeszcze bo niechce nic rozwalić tam,tzn zdemontuje a nie zamontuje potem.pozatym nigdy nie odpowietrzałem hamulców.

_________________
Jeździj szybko,umieraj jeszcze szybciej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: szczęki do wymiany??
PostNapisane: 20-03-2012, 14:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Hamulce to same się nie zapowietrzają tak z siebie

Ale wiesz jak to jest

"Panie, coś mi puka, co to jest ?"

Rozłóż i się dowiemy , tzn chociaż ściągnij bęben. Niczym nie ryzykujesz. Tylko do oceny sytuacji

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: szczęki do wymiany??
PostNapisane: 20-03-2012, 14:49 
Offline

Dołączył(a): 04-09-2011, 15:12
Posty: 116
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Samochód: Charade
Model: G 100/CB 90
Rok: 1992
no to będę musiał się za to niestety zabrać...a jak to całe tylne hamulce, bębny do wymiany,szczęki itd to chyba autko pojedzie na złom...

_________________
Jeździj szybko,umieraj jeszcze szybciej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: szczęki do wymiany??
PostNapisane: 20-03-2012, 19:50 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Nie przesadzaj, części do charadki nie są znowu takie drogie. Jeśli się okaże że okładziny szczęk są OK to u Ciebie tylko czyszczenie będzie potrzebne, plus ewentualnie smarowanie linki. Żeby zdjąć bęben to trzeba odblokować samoregulator. Od wewnętrznej strony jest gumowa zaślepka. Wyjmujesz i niewielkim wkrętakiem naciskasz samoregulator w dół. Czasem trzeba delikatnie oklepać bęben młotkiem i zejdzie. Czasem cylinderek trzeba rozebrać i oczyścić a nawet spec smarem nasmarować(jest specjalny do zacisków). Tylko najpierw zobacz czy odpowietrznik da się odkręcić.Jak zrobisz jedną stronę to to samo z drugiej (nawet jak nie blokuje to oczyść).Ręczny żeby trzymał to musi dobrze odbijać. Po założeniu bębna najpierw kilkakrotnie naciskasz hamulec a dopiero potem ewentualna regulacja. Poszukaj na forum sporo opisane było.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL