forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 09:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prawidłowy pomiar sprężania
PostNapisane: 24-01-2012, 00:21 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Witam.
Mam mały dylemat. Dzisiaj dokonałem pomiaru kompresji w swoim dieselku (charade G101) i... zrobiłem dwie próby.
1- kręcenie ok 6 "sprężań"
2- kręcenie aż manometr się zatrzyma
wyniki są następujące
1- 29bar
2- 33bar
Już sam nie wiem jak najlepiej przeprowadzić ten pomiar...
czy ktoś z Was ma taki zabieg za sobą i może podzielić się spostrzeżeniami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawidłowy pomiar sprężania
PostNapisane: 24-01-2012, 16:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
wartość pomiaru ciśnienia należy brać pod uwagę po 3-4 sprężaniach;
istotne jest to czy po 1 ,2 sprężaniach wskazania ciśnienia na manometrze są duże.
np.jeżeli po 1 obrocie nadmucha ci ok.powiedzmy 20-22 bary to jest już dobrze;
nie kręcimy tak długo aż przestanie rosnąć ciśnienie - to nie jest miarodajny pomiar;
pozdrawiam;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawidłowy pomiar sprężania
PostNapisane: 24-01-2012, 17:34 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
o widzisz :) to "kręcenie " do końca to bardziej z ciekawości, ale dzięki za rozwianie wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawidłowy pomiar sprężania
PostNapisane: 27-01-2012, 12:29 
Offline

Dołączył(a): 06-01-2011, 15:28
Posty: 36
Lokalizacja: tarnów
Samochód: Charade
Model: 1.0 TD
Rok: 1991
kręcimy do końca, aż manometr się zatrzyma...
pomiar po jednym czy dwóch sprężaniach nie ma nic wspólnego ze stanem faktycznym, bo wystarczy że akumulator będzie słabszy albo rozrusznik kiepsko będzie kręcił i na pierwszym sprężeniu będziesz miał małe ciśnienie bo Ci to wszystko "ucieknie" między pierścieniami. Poza tym dołączenie manometru zwiększa objętość układu w którym następuje sprężanie więc przy pierwszym czy drugim suwie ciśnienie musi być niższe bo układ dodatkowo musi "nabijać" wąż i manometr. Dopiero po kilku sprężeniach dojdzie do wyrównania ciśnień między układem a manometrem który jest tuz za zaworkiem zwrotnym...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawidłowy pomiar sprężania
PostNapisane: 27-01-2012, 15:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
hrabia napisał(a):
kręcimy do końca, aż manometr się zatrzyma...
pomiar po jednym czy dwóch sprężaniach nie ma nic wspólnego ze stanem faktycznym, bo wystarczy że akumulator będzie słabszy albo rozrusznik kiepsko będzie kręcił i na pierwszym sprężeniu będziesz miał małe ciśnienie bo Ci to wszystko "ucieknie" między pierścieniami. Poza tym dołączenie manometru zwiększa objętość układu w którym następuje sprężanie więc przy pierwszym czy drugim suwie ciśnienie musi być niższe bo układ dodatkowo musi "nabijać" wąż i manometr. Dopiero po kilku sprężeniach dojdzie do wyrównania ciśnień między układem a manometrem który jest tuz za zaworkiem zwrotnym...

nie zgodzę się z tobą bo to właśnie błędny pomiar;
oczywiście aku i rozrusznik muszą być sprawne i luzy zaworowe ustawione bo nie ma mowy o miarodajnym pomiarze;
zaworek jest tuż przy samym manometrze a wąż za każdym razem jest nabijany, przy tak małej pojemności tego układu strata ciśnienia podczas pomiaru jest znikoma;
nie ma czegoś takiego jak małe ciśnienie podczas pierwszego sprężania a duże podczas drugiego, ciśnienie w cylindrze się nie kumuluje wraz z ilością obrotów ponieważ cylinder jest opróżniany po otwarciu zaworów;
dane dotyczące prawidłowych wartości ciśnienia sprężania silnika podawane są dla jednokrotnego sprężenia w silniku;
gdy mamy dobre ciśnienie po 2-4 cyklach to silnik pali z "pół obrotu", gdy "dobre" jest przy kręceniu do końca to wtedy często przy odpalaniu "rozrusznikiem wchodzi się na obroty"
a dlaczego po dłuższym kręceniu ciśnienie nam wzrasta? bo powierzchnia cylindra zostaje ochlapana dużą ilością oleju i powoduje uszczelnienie pierścienie-cylinder. to tak jak byśmy wykonywali tzw.próbę olejową;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawidłowy pomiar sprężania
PostNapisane: 30-01-2012, 23:52 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Witam ponownie, już po pomiarze :)
Zrobiłem pomiar kilkukrotnie i dzielę się wynikami:

Ciepły (ale nie nagrzany do temp pracy) silnik:

6 cykli 10cykli (max)

1) 31 ; 33,5;
2) 29,5 ; 33;
3) 30 ; 34;

Zimny silnik (otoczenie -5st)


4 cykle 6 cykli 10 cykli(max)

1) 27; 29,5; 32
2) 27; 30 ; 32
3) 27; 30; 32,5

I przyznam się, że sam już nie wiem co myśleć.Jedni twierdzą 2-3 obr drudzy "do końca", z kolei jedni mówią na zimnym bo to diesel a drudzy na rozgrzanym...

??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawidłowy pomiar sprężania
PostNapisane: 30-01-2012, 23:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
na rozgrzanym;
a kręcenie do końca to potrafi w sprawnym silniku dać wynik pomiaru lepszy niż podaje producent silnika czy autodata a pózniej się chwali kolegom:"o u mnie to ciśnienie jest super 4bary wyższe niż fabryka przewiduje";
po wynikach widzę że masz dobre ciśnienie i nie ma praktycznie rozbieżności pomiędzy cylindrami;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawidłowy pomiar sprężania
PostNapisane: 31-01-2012, 23:29 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Też tak pomyślałem jak zacząłem je analizować... niestety przyczyn niesprawności będę musiał poszukać jeszcze trochę. Miałem cichą nadzieję, że jednak to sprężanie wyjdzie do d... a tu nie hehehe
Dzięki za zainteresowanie tematem:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prawidłowy pomiar sprężania
PostNapisane: 31-01-2012, 23:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
cieszę się że choć odrobinkę mogłem ci pomóc;
pozdro;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL