forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 14:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 13-01-2012, 17:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-01-2012, 13:35
Posty: 71
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 TS
Rok: 1991
Byłem ostatnio na ustawieniu zapłonu i trochę kiepskie wyniki wyszły
CO 3.512%
CO2 9.48%
O2 5.41%
HC 445
Lambda 1.131

Niby za dużo tlenków węgla. Nie wiecie, czemu? Bo też przyznam, że trochę za dużo pali - 8-9 po mieście.

_________________
- Czemu nie kupiłeś CC?
- Nie jestem masochistą ;)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 17-01-2012, 14:00 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
tu jest kawałek z wymogów, mianowicie nie otrzymasz pozytywnego badania technicznego, jeśli wartość CO będzie:
" powyżej wartości 3,5 % dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy od dnia 01.10.1986 r. do dnia 30.06.1995 r."
także peszek, nic dodać, nic ująć. wartość 3,05% a Ty masz 3,512%... o 0,012% o 12 tysięcznych przekraczasz. teoretycznie nie powinien sie nikt czepiać, choć formalnie może Cie udupić.
oczywiście, czy wyjdzie tyle na badaniu... kto wie, może wyjść 3,6% i wtedy już raczej po frytkach.
za blisko granicy jesteś, by ryzykować moim zdaniem. ryzykować, znaczy się - nic z tym nie robić.

a z tego całego Twojego "zestawu", to tak trochę dziwnie to wygląda. lambdę masz ubogą, a CO duże. nie pamiętam czegoś takiego u siebie, a kiedyś na analizatorze bywałem bardzo często. szczególnie poldkiem i nissanem. mi CO potrafiło wychodzić duże, ale to gdy był przepał, lambda bogata, tj. powiedzmy 0,6-0,8. wtedy nie dopalało, ale żeby przy lambdzie powyżej 1,1 CO było duże... ? jak dla mnie dość nietypowe.
wygląda na to, że Ci nie spala wszystkiego. dlatego spalanie duże, a mocy pewno z tego nie ma proporcjonalnej. spróbuj nowych świec i może przyspieszyć zapłon? może masz zbyt późny zapłon i nie spala wszystkiego tam gdzie powinno, a wywala mieszankę do rury? wtedy mimo niebogatej mieszanki, CO jest. nie spalać może też, bo iskra słaba. choć raczej to z zapłonem obstawiam. tym bardziej, że z doświadczenia wiem, ze wielu mechaników ma jakąś zajawkę na opóźnianie zapłonu. mi wcześniej, póki se sam nie ustawiałem zapłonu na lampę, to notorycznie go opóźniali, i co se go przyspieszyłem, to z uporem maniaka mi regulowali żeby było dobrze :lol:
z czego natomiast wynika tendencja do opóźniania zapłonu przez mechaników? nie wiem, nie pytałem :lol: ale zdaje mi się, ze z chyba z tego że na opóźnionym zapłonie silnik równiej pracuje, nie trzęsie się, nie przerywa, chodzi jak przysłowiowy "zegarek". a ustawiając na słuch mechanicy chcą dojść do momentu, kiedy silnik chodzi równo jak zegarek. zresztą na lampę ustawiając - też :lol:
do tego na opóźnionym zapłonie, po zgaszeniu odpala idealnie. to reguła, że na opóźnionym zapłonie auto lepiej pali (w autach z elektroniką na czas rozruchu ecu opóźnia zapłon), a to że będzie słabsze, będzie więcej palić itd to nikogo nie obchodzi. bo chodzi jak zegarek :D :mrgreen:

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 17-01-2012, 17:02 
Offline

Dołączył(a): 06-01-2011, 15:28
Posty: 36
Lokalizacja: tarnów
Samochód: Charade
Model: 1.0 TD
Rok: 1991
gdzie Wy te przeglądy robicie że się o analizę spalin martwicie :D

zmień zakład przeglądowy i po problemie...
Kto dziś na to patrzy... Już nie wspomnę o tym że przegląd możesz mieć nie mając nawet fizycznie auta :D czy nie pokazując się nim u diagnosty :)
Ale w normalnych warunkach, to jak auto jest z grubsza w całości i coś tam hamulce działają odrobinę to przegląd dostaniesz i dowidzeniusia :D na rok spokój :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 17-01-2012, 22:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
załóż gazior to będą wyniki czysto ekologiczne i po problemie :D ;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 17-01-2012, 22:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
bia2c napisał(a):
załóż gazior to będą wyniki czysto ekologiczne i po problemie :D ;

Ekologicznie? Wiem, że znów dorzucam do ognia, ale co tam. Może faktycznie spalanie LPG wydziela mniej tlenków węgla szkodliwych dla ogólnie pojętego środowiska, ale za to wydziela się dużo więcej tlenków azotu, bardzo szkodliwych dla wąsko pojętych "ludziów". Po za tym NOx rośliny za pomocą chlorofilu nie przerobią na tlen, w przeciwieństwie do COx.
Chemia nigdy mi nie szła, ale chyba dobrze pamiętam ze szkoły. W końcu średnia 5.5 na zakończenie technikum zobowiązuje 8)

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 17-01-2012, 23:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
5,5 ? O kurde nieźle ;D czyli pasek tak jak i ja :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 18-01-2012, 11:38 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
Lupus napisał(a):
bia2c napisał(a):
załóż gazior to będą wyniki czysto ekologiczne i po problemie :D ;

Ekologicznie? Wiem, że znów dorzucam do ognia, ale co tam. Może faktycznie spalanie LPG wydziela mniej tlenków węgla szkodliwych dla ogólnie pojętego środowiska, ale za to wydziela się dużo więcej tlenków azotu,

wzór chemiczny gazów: propan C3H8, butanC4H10,
a benzyna...
"mieszanina różnych związków chemicznych, składającą się głównie z węgla, ok. 85%, i wodoru, ok. 14%, (czyli tzw. węglowodorów) oraz tlenu (alkohole), a także innych substancji, takich jak zanieczyszczenia (siarka) czy spowalniacze reakcji spalania (czteroetylek ołowiu, czteroetylek ołowiu, a w bezołowiowych związki azotu, sodu oraz potasu)"

także - skąd w lpg azot, "N" ?
w benzynie według cytowanego jest, owszem, w dodatkach które mają spowalniać reakcję spalania, ale w lpg?
nie doszukałem się, by we wzorze propanu, butanu czy mieszanki były jakieś dodatki??
chyba że i lpg ma jakieś tam dodatki, ale nie słyszałem, te same co do benzyny dodatki stosowane nie są, ze względu na to iż to inne paliwo, inne właściwości.
gaz jest naprawdę ekologicznym paliwem.

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 18-01-2012, 19:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Dobra, sorrrr... Z Tobą na te tematy do się spierać ne bede, zwracam (czyt. wyrzyguję) honor paliwu LPG. :P

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 18-01-2012, 20:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Ja lpg akceptuje tylko i wyłącznie do nagrzewnicy na warsztacie ;p

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 19-01-2012, 12:44 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
Lupus napisał(a):
Dobra, sorrrr... Z Tobą na te tematy do się spierać ne bede, zwracam (czyt. wyrzyguję) honor paliwu LPG. :P

czekaj czekaj, jak benzyna dojdzie do 6 to zaczniesz śpiewać cieńszym głosikiem :D
gaz jest lepszy od beny i to fakt niepodważalny :mrgreen:
niech sie tylko rozprzestrzeni V generacja tj wtrysk gazu płynnego, to se zobaczysz.
koło mnie jest w tarnowie jeden warsztat co to robi, ale drogo na razie. szkoda, bo bym se zapodał.
masz tam lepsze napełnienie jak w benzynie, bo jak wtryskujesz lpg w postaci płynu, nieodparowany, to rozprężajac się schładza powietrze... skutki wiadome, jak wiadome po co instaluje się intercoolery

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 19-01-2012, 22:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
w_ojtek napisał(a):
czekaj czekaj, jak benzyna dojdzie do 6 to zaczniesz śpiewać cieńszym głosikiem :D

A wiesz, że chętnie bym pośpiewał sopranem . Jak ten niski z Modern Talking, "My sexy, sexy lover, tell me there´s no other..." :mrgreen:
Do śpiewania serenad by mi się teraz przydało.

A po za tym na coś muszę pieniądze wydawać. Nie pale, nie pije, nie ćpam, za seks (jeszcze :lol: ) nie muszę płacić, więc co ja mam robić z tymi hałdami kasy? Materac se wypychać ? :mrgreen:

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 20-01-2012, 09:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Lupus napisał(a):
A po za tym na coś muszę pieniądze wydawać. Nie pale, nie pije, nie ćpam, za seks (jeszcze :lol: ) nie muszę płacić, więc co ja mam robić z tymi hałdami kasy? Materac se wypychać ? :mrgreen:



To ja Ci zapodam na priv mój numer konta, licze na solidne miesięczne przelewy ustalone :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 20-01-2012, 10:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
Ty a co tam masz za endzyn demydż ?

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 20-01-2012, 13:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-01-2012, 13:35
Posty: 71
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 TS
Rok: 1991
w_ojtek napisał(a):
tu jest kawałek z wymogów, mianowicie nie otrzymasz pozytywnego badania technicznego, jeśli wartość CO będzie:
" powyżej wartości 3,5 % dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy od dnia 01.10.1986 r. do dnia 30.06.1995 r."
także peszek, nic dodać, nic ująć. wartość 3,05% a Ty masz 3,512%... o 0,012% o 12 tysięcznych przekraczasz. teoretycznie nie powinien sie nikt czepiać, choć formalnie może Cie udupić.
oczywiście, czy wyjdzie tyle na badaniu... kto wie, może wyjść 3,6% i wtedy już raczej po frytkach.
za blisko granicy jesteś, by ryzykować moim zdaniem. ryzykować, znaczy się - nic z tym nie robić.

a z tego całego Twojego "zestawu", to tak trochę dziwnie to wygląda. lambdę masz ubogą, a CO duże. nie pamiętam czegoś takiego u siebie, a kiedyś na analizatorze bywałem bardzo często. szczególnie poldkiem i nissanem. mi CO potrafiło wychodzić duże, ale to gdy był przepał, lambda bogata, tj. powiedzmy 0,6-0,8. wtedy nie dopalało, ale żeby przy lambdzie powyżej 1,1 CO było duże... ? jak dla mnie dość nietypowe.
wygląda na to, że Ci nie spala wszystkiego. dlatego spalanie duże, a mocy pewno z tego nie ma proporcjonalnej. spróbuj nowych świec i może przyspieszyć zapłon? może masz zbyt późny zapłon i nie spala wszystkiego tam gdzie powinno, a wywala mieszankę do rury? wtedy mimo niebogatej mieszanki, CO jest. nie spalać może też, bo iskra słaba. choć raczej to z zapłonem obstawiam. tym bardziej, że z doświadczenia wiem, ze wielu mechaników ma jakąś zajawkę na opóźnianie zapłonu. mi wcześniej, póki se sam nie ustawiałem zapłonu na lampę, to notorycznie go opóźniali, i co se go przyspieszyłem, to z uporem maniaka mi regulowali żeby było dobrze :lol:
z czego natomiast wynika tendencja do opóźniania zapłonu przez mechaników? nie wiem, nie pytałem :lol: ale zdaje mi się, ze z chyba z tego że na opóźnionym zapłonie silnik równiej pracuje, nie trzęsie się, nie przerywa, chodzi jak przysłowiowy "zegarek". a ustawiając na słuch mechanicy chcą dojść do momentu, kiedy silnik chodzi równo jak zegarek. zresztą na lampę ustawiając - też :lol:
do tego na opóźnionym zapłonie, po zgaszeniu odpala idealnie. to reguła, że na opóźnionym zapłonie auto lepiej pali (w autach z elektroniką na czas rozruchu ecu opóźnia zapłon), a to że będzie słabsze, będzie więcej palić itd to nikogo nie obchodzi. bo chodzi jak zegarek :D :mrgreen:


Nie sądziłem, że się taki ruch tu zrobi ;) Mi ustawił zapłon jak był fabrycznie na lampę (tak mówił), a badanie było po ustawieniu. Zaczął jeszcze więcej palić i teraz w mieście żre 10l, ale nie mam już problemów z rozruchem i chodzi idealnie. Zapala zawsze. Ale dzisiaj tak patrzyłem i w jednym miejscu mi coś cieknie - myślę, że to płyn chłodniczy, bo go ubywa z 1l na 400km.


Załączniki:
IMG_20120120_120355.jpg
IMG_20120120_120355.jpg [ 177.06 KiB | Przeglądane 8869 razy ]

_________________
- Czemu nie kupiłeś CC?
- Nie jestem masochistą ;)
ObrazekObrazek
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Za dużo CO w spalinach
PostNapisane: 20-01-2012, 14:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2008, 15:24
Posty: 470
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Charade
Model: g10, g100
Rok: 1983
wyciek plynu chlodniczego to napewno nie jest. A plynu może tobie ubywa bo masz walnietą uszczelke pod głowicą.

_________________
_________________
Daihatsu Charade G10
Daihatsu Charade G100
BMW e36 318 touring

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL