forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 16:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szarpanie przy przy szybkim puszczaniu/naciskaniu gazu.
PostNapisane: 29-10-2011, 16:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-04-2011, 21:49
Posty: 156
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Daihatsu Charade
Model: G100 1.0
Rok: 1992
Dotychczas myślałem, że to szarpanie jest związane może z moją niezbyt dobrą techniką jazdy... ale stwierdziłem, że chyba jednak nie i że coś musi być na rzeczy.
Mianowicie ogólnie rzecz biorąc, ciężko jest mi zmieniać biegi tak aby nie było szarpnięcia... myślałem, że to moja wina ale wygląda na to, że nie. Jeżeli dodaję gazu powolutku i powolutku go puszczam przy tym wolno zmieniając biegi to zazwyczaj szarpania nie występują. Tyle, że ja najczęściej nie jeżdżę zbyt spokojnie i problem mnie dotyka.W zasadzie to aby wszystko działało płynnie to muszę wcisnąć trochę gazu zanim puszczę do końca sprzęgło... tyle, że mam wrażenie, że to sprzęgłu szkodzi. Z ciekawości mówię sprawdzę sobie parę razy dodając mocno gazu i go puszczając jaki będzie efekt, no i efekt jest taki, że mocno szarpie, raz ale mocno. Podobne szarpanie mam przy wciśnięciu sprzęgła z tym, że dużo lżejsze... Muszę tutaj także wspomnieć, że szarpania te występują na niskich biegach. Na piątce nie zdarzają się wcale, na czwórce też nie wydaje mi się abym je zauważał (na tych też biegi mogę zmieniać bez problemu po puszczeniu do końca sprzęgła i dopiero dodaniu gazu. Najgorzej jest na jedynce i dwójce... i teraz tak, poszukałem trochę po necie i doszedłem do wniosku, że to może być wina poduszek... bo to by się zgadzało, gdyż na niskich biegach najlepiej przyspiesza i są mocne wibracje, tak samo sprzęgło jak rozsprzęgla to jest jakaś tam wibracja i przez to szarpnie, a poduszka tego nie eliminuje.
Nie wiem tylko czy w moim przypuszczeniu jest jakiś sens, czy to rzeczywiście poduszki, czy może coś innego? I czy zwykły mechanior sprawdzi mi która poduszka jest zła itp.?

_________________
Rejestrujcie się na nowe forum Daihatsu:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie przy przy szybkim puszczaniu/naciskaniu gazu.
PostNapisane: 29-10-2011, 21:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
A może sprzęgło wyreguluj ?

Jak/gdzie Ci łapie ?

Może musisz popuścić

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie przy przy szybkim puszczaniu/naciskaniu gazu.
PostNapisane: 29-10-2011, 21:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-04-2011, 21:49
Posty: 156
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Daihatsu Charade
Model: G100 1.0
Rok: 1992
Ono mi stosunkowo wysoko łapie... brało mi za wysoko to zrobiłem trochę niżej... ale w zasadzie wiele niżej się już nie da, bo ta linka co tam jest to będzie za luźna. Ale kwestia sprzęgła to chyba nie miała by wpływu na samo wciskanie/puszczanie gazu... no chyba, że się mylę.

_________________
Rejestrujcie się na nowe forum Daihatsu:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie przy przy szybkim puszczaniu/naciskaniu gazu.
PostNapisane: 31-10-2011, 11:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Spróbuj może tak na chłopski sposób
Słyszałem o takim:
Niech ktoś siedzi w aucie zaciągnie ręczny i rusza.
Maska otwarta a Ty patrzysz czy silnik się wychyla jakoś za bardzo

Ale powiem Ci że u mnie to też potrafi szarpnąć.

Może podreguluj taki patencik który po puszczeniu nogi z gazu powoli go jakby odpuszcza.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie przy przy szybkim puszczaniu/naciskaniu gazu.
PostNapisane: 03-11-2011, 15:00 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
eeee
coś mi sie zdaje, że kombinujecie.
na 3 biegu masz 60km/h przy 3000 obr/min,
na 4 biegu masz 60km/h przy 2000 obr/min,
(dane przykładowe, mniej więcej prawdziwe)
no to patrz. startujesz i gazujesz. masz już trojkę i 60km/h na liczniku. musisz teraz pamiętać, że jak zmienisz bieg na 4 to przy tej prędkości jaką masz (60 km/h) silnik musi zejść z obrotami z 3000obr/min na 2000obr/min.
jak zmienisz bieg z taką prędkością, że akurat wskazówka obrotomierza zdąży spaść na 2000 obr/min, to bieg płynnie wskoczy i nie będzie nic szarpać. jak zmienisz za szybko - źle (szarpnie), za wolno - źle (szarpnie).
skutek nie trafienia w prędkość obrotową przy danym biegu może być niwelowany powolnym puszczaniem sprzęgła.
do tego, z teorii powyższej wynika, że przy zmianie biegu na niższy trzeba przygazować, żeby wyrównać prędkość obrotową. jak się tego nie robi - synchronizator sie szybko sypnie.
jak ktoś jeździ dłużej po tym świecie, to pamięta, jak stare jelcze 315-stki wspinały się pod górki. zawsze przed redukcją biegu taka przygazówka szła, że zaryczało i zakurzyło całą okolicę :lol:
tu masz przykład przygazówki podczas zmiany biegów. (szkoda że nie jelcz, ale... efekt widoczny będzie)
http://www.youtube.com/watch?v=y4Gxs3Wx ... re=related

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL