forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 08:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ustawienie zapłonu
PostNapisane: 26-09-2011, 09:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-05-2007, 22:00
Posty: 30
Lokalizacja: Świdnik
Samochód: Daihatsu
Model: charade IV, G 200
Rok: 1993
szukam dobrego mechanika w okolicach Lublina, który mi ustawi zapłon - samochód g200; poj 1.3; 84 KM; 1993 r.; silnik HCE; TX - samochód jest po wymianie uszczelki pod głowicą. Pozdrawiam Tarles.

_________________
tarles


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ustawienie zapłonu
PostNapisane: 27-09-2011, 09:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2011, 16:11
Posty: 31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Samochód: Daihatsu
Model: Darade 16v
Rok: 1993
Jaki problem,mam dosłownie to samo tyle że mi to nie przeszkadza,niskie obroty,dopalanie mieszanki przy wydechu.

_________________
Daihatsu?...KJS?.....Darade... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ustawienie zapłonu
PostNapisane: 03-10-2011, 22:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-05-2007, 22:00
Posty: 30
Lokalizacja: Świdnik
Samochód: Daihatsu
Model: charade IV, G 200
Rok: 1993
Jednak jest problem, samochód dalej muli, nie jest taki szybki jak przed wymianą uszczelki. Na razie chodzę od zakładu do zakładu, ale nic z tego nie wynika. Dzwoniłem do Poznania do Agmaru ale tak na odległość to nie da rady. Może ktoś ma instrukcję do ustawiania zapłonu (charade IV; G200; 1.3 poj.; 84 kw silnik HC; TX). Pozdrawiam.

_________________
tarles


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ustawienie zapłonu
PostNapisane: 03-10-2011, 23:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
W cb80 jest tak że na kole zamachowym masz znak, musisz tak ustawić aparat żeby wtedy palec był na 1 szym cylindrze. Dalej musisz zrobić tylko "fine tuning". może u ciebie będzie podobnie, to sobie sam ogarniesz?

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ustawienie zapłonu
PostNapisane: 04-10-2011, 21:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Powiem Ci jak to się robi u mnie (HD-E 1600 '91) przy użyciu lampy stroboskopowej. U Ciebie powinno być podobnie. Lampę spróbuj od kogoś pożyczyć, na dosłownie pół godziny.
A więc... Robię to na rozgrzanym silniku. Pod aparatem jest taki jakby zawór/regulator podciśnieniowy z podpiętymi dwoma wężykami. Odpinam ten wyżej i zatykam czymś (używam gumowego stożka, nie wiem nawet co to jest ;) ). Odpalam silnik i ustawiam obroty jałowego na 1000 rpm (śrubka regulacyjna na przepustnicy). Wyłączone wszystkie odbiorniki prądu. Poluzowuję dwie śrubki trzymające aparat (nasadka 10 chyba). Krokodylki lampy podpinam do + i - akumulatora, a "łapkę" z czujnikiem zakładam na pierwszy przewód WN (do cylindra 1) (strzałka na czujniku pokazuje kierunek przepływu prądu - to ważne). Celuję lampą na koło pasowe i naciskam "cyngiel" ( :mrgreen: ). Na kole jest nacięcie, które powinno zejść się z wystającym znakiem na pokrywie rozrządu. Jeśli się nie schodzi to pukam lekko trzonkiem młotka w aparat obracając go w kierunku przodu lub tyłu auta (zależnie "w którą stronę ucieka zapłon"). Jak znaki są zgrane gaszę silnik, dokręcam śrubki mocujące aparat i odłączam lampę. Wtykam przewód podciśnieniowy z powrotem do regulatora, znów odpalam i ustawiam idle na 850-900 rpm. Oddaję lampę z powrotem do narzędziowni i cieszę się z samodzielnie ustawionego zapłonu :lol: .

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ustawienie zapłonu
PostNapisane: 04-10-2011, 22:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
co do CB-80 to nie wiem jak można dostać się lampą w to okienko bo przeszkadza obudowa termostatu;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ustawienie zapłonu
PostNapisane: 04-10-2011, 22:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Ale tarles napisał, że ma:
tarles napisał(a):
(charade IV; G200; 1.3 poj.; 84 kw silnik HC; TX)

więc zostawcie CB80. :wink:

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ustawienie zapłonu
PostNapisane: 05-10-2011, 00:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
bia2c napisał(a):
co do CB-80 to nie wiem jak można dostać się lampą w to okienko bo przeszkadza obudowa termostatu;



trzeba "strzelać" pod kątem z nad chłodnicy

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ustawienie zapłonu
PostNapisane: 06-10-2011, 00:50 
Offline

Dołączył(a): 21-12-2008, 10:13
Posty: 58
Lokalizacja: Pleszew
albo mini lampka stroboskopowa - zakupiłem kiedyś takie coś za 20PLN na allegro i też można- jest to to małe więc łatwiej jest dojść .... no i oczywiście biały korektor dla oznaczenia na kółku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ustawienie zapłonu
PostNapisane: 06-10-2011, 14:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
i tak nie mogę dojść żeby widzieć znaki :(
mam SUS-a 9 więc nie będe kupywał specjalnie innej,no chyba że będę musiał;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL