forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 23:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Osłona przegubu.
PostNapisane: 21-08-2011, 22:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-10-2010, 19:57
Posty: 226
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: charade
Model: G100 CS
Rok: 1992
Zauwazyłem że gumka przy przegubie pekla i smar wali na cale nadkole.

Jak to wymienić ? Co musze kupić ?

Proste pytania, prosze o proste odpowiedzi.

Z góry dzięki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 22-08-2011, 00:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
kupic musisz gumke Wyjąc musisz cały przegub

Ja za zrobienie tego +wymiana przegubu dałem w zeszłym roku 120pln

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 22-08-2011, 08:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
i broń boże nie jeźdź tym autem teraz najlepiej wcale, bo wystarczy troche piasku i po przegubie

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 26-08-2011, 21:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-10-2010, 19:57
Posty: 226
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: charade
Model: G100 CS
Rok: 1992
No właśnie domyśliłem sie żeby ograniczać jazde do minimum. Ale zauważyłem to dopiero po dość dużej trasie. Co ciekawe, teraz czuje jakby hamulce ocierały, np staje na lekkiej górce i sie nie stacza, Czy jest możliwość że rozwaliłem przegub i dlatego wzrosły mi opory toczenia ? Odrazu odpowiadam że nie słysze jakiś dzwięków szorowania itp. i ostatnie pytanie, Po czym DOKŁADNIE moge poznać że przegub się sypną ?



Dzięki za odpowiedzi :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 26-08-2011, 23:37 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Uszkodzenie przegubu objawia się stukaniem w czasie przyspieszania na skręconych kołach. Na wprost tego nie słychać a w zakręcie przy dodaniu gazu się pojawia. Kupić osłonę najlepiej komplet tzn osłona opaski i smar. Odkręcasz nakrętkę piasty klucz 30 potem koło, podnosisz na podnośniku i odkrecasz śrube blokującą sworzeń wahacza. Wysuwasz sworzeń i wyciągasz półoś z piasty. Teraz 2 metody. Albo na samochodzie przy pomocy miedzianego młotka zbijasz przegub lub zdejmujesz opaskę z wewnętrznego przegubu i wyjmujesz całą półóś (tak jest łatwiej ale roboty więcej) resztę operacji wykonujesz w imadle. Montaż w odwrotnej kolejności.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 31-08-2011, 20:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-10-2010, 19:57
Posty: 226
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: charade
Model: G100 CS
Rok: 1992
Nie moge odkręcić śruby od piasty (klucz30) jeden złamałem a drugi ni chuja nie daje rady. Powoli zaczyna wkurwiać mnie ten samochód.

Co tam są lewe gwinty czy o **** chodzi, żeby facet 94Kg żywej wagi nie był w stanie odkręcić takiej sruby ? w vectrze ojciec wymienial 2 tyg temu oslone przegubu i tam ta śruba bez problemu sie odkręciła.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 31-08-2011, 23:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Pewnie została dokręcona kluczem pneumatycznym. U mnie raz że dokręcili na max to jeszcze zmienili mi śrubę na 32 i nie dali podkładki, która powinna pod nią być :/ ja zrobiłem sobie mega przedłużkę - i pękła :(

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 01-09-2011, 14:47 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Gwinty są normalne prawe. Ja używam dorobionej nasadki dosyć długiej którą pokręcam dużym (naprawdę dużym) kluczem do rur. Żeby poszło to w zasadzie trzeba na kluczu stanąć (mam 85kg) więc siła jest dość spora. Zaciągnij ręczny daj kliny pod koła i poproś do pomocy kogoś w celu naciśnięcia hamulca. Podnoś samochód dopiero po poluzowaniu tej nakrętki. Jak masz klucz krzyżak z kwadratem to możesz go wykorzystać tylko podeprzyj czymś na drugim końcu i użyj kawałka rury. Jak nie da rady to tylko zniszczenie nakrętki przez przewiercenie(ma pęknąć).

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 01-09-2011, 22:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Weź nałóż nasadkę i wal bezpośrednio w nią młotem, potem jakąś krótką przedłużke i teraz wal w nią młotem. Coś na zasadzie uderzenia to i może puści.


Nie raz w robocie przedłużki nie pomagały a stukanie ręką w przedłużkę czy tam klucz luzowało od razu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 02-09-2011, 00:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Stukać można ale jak nasadka jest do tego przeznaczona - czyli jest udarowa.

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 04-09-2011, 21:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-10-2010, 19:57
Posty: 226
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: charade
Model: G100 CS
Rok: 1992
Dobra... poddaje się. Dwa pęknięte klucze to za dużo na jedną śrubę. Musze jechac do mechanika zeby to odkręcił.

Jak myślicie, ile bedzie mnie kosztowała sama wymiana osłony przegubu ? Mam juz kupiony smar,obejmy i gume. Jakiego kosztu powinienem sie spodziewać ?

Najgorsze jest to że wystarczy ze odkręciłby mi mechanik tą pieprzoną śrube i sam bym reszte zrobił. Ale jeszcze nie znam mechanika który na to by sie zgodził. Damn it !!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 04-09-2011, 21:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
każdy mech odkręci ci tą śrubę koszt ok.10-15pln a przegub zmień potem sam;
tylko skoro nie umiesz odkręcić śruby to NAPEWNO sam nie zdejmiesz przegubu :D
mówiłem to ja mechanik 8)

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 04-09-2011, 23:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-10-2010, 19:57
Posty: 226
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: charade
Model: G100 CS
Rok: 1992
To nie tak żę nie umiem tylko nie mam tyle siły a właściwie narzędzia. Tak jest zapieczone, trzeba pneumatycznym kluczem to potraktować. Reszte umiem zrobic.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 18-09-2011, 21:28 
Offline

Dołączył(a): 21-10-2008, 22:38
Posty: 19
Lokalizacja: Rzeszów
czarny_iwan napisał(a):
Uszkodzenie przegubu objawia się stukaniem w czasie przyspieszania na skręconych kołach. Na wprost tego nie słychać a w zakręcie przy dodaniu gazu się pojawia. Kupić osłonę najlepiej komplet tzn osłona opaski i smar. Odkręcasz nakrętkę piasty klucz 30 potem koło, podnosisz na podnośniku i odkrecasz śrube blokującą sworzeń wahacza. Wysuwasz sworzeń i wyciągasz półoś z piasty. Teraz 2 metody. Albo na samochodzie przy pomocy miedzianego młotka zbijasz przegub lub zdejmujesz opaskę z wewnętrznego przegubu i wyjmujesz całą półóś (tak jest łatwiej ale roboty więcej) resztę operacji wykonujesz w imadle. Montaż w odwrotnej kolejności.


Ja tam polecam wyjmowanie półosi (metoda 2). Jak wymieniałem u siebie to 3 dni męczyłem się ze sposobem 1 - po czym 30 minut z drugim.

_________________
Nikt nigdy nie pokonał MacGyvera - nawet On Sam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Osłona przegubu.
PostNapisane: 18-09-2011, 21:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
no ale gry trza przegub wymienić to i tak musisz odkręcić;
ja osobiście do takich manewrów mam nasadki pospawane do starych półosi po poldkach a na nie rura jakby co :D
a tak se pomyślałem-Dżonson wal na wulkanizację tam ci odkręcą;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL