forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 11:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: problemy z cylindrem
PostNapisane: 10-11-2005, 14:55 
Offline

Dołączył(a): 02-12-2004, 22:50
Posty: 17
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Mam dosyć dziwny problem (charadka G100 1.0 benzynka 89r). Nie pali mi jeden cylinder (pierwszy), a najdziwniejsze, że kompresja jest, iskra jest, świece zmieniałem na inne, a nie chce działać (nie ma różnicy w pracy silnika z założoną fajką na świecy i zdjętą), w konsekwencji tego autko pali 10l gazu a o mocy już nie wspomnę. Co to może być: gaźnik, aparat zapłonowy? może ktoś miał podobny problem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale nie pali zarówno na gazie jak i na benzynce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-11-2005, 19:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-08-2005, 23:05
Posty: 194
Lokalizacja: RUMIA
Witam ogólnie to jestem laikiem ale mogę tobie doradzić wizytę u mechanika i wyregulować gaźnik.moje autko też dziwnie chodzi i zobaczymy jak będzie po regulacji.Pozdr

_________________
Charadki chcą więcej się spotykać :))
gg6757184


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-11-2005, 20:27 
Offline

Dołączył(a): 02-12-2004, 22:50
Posty: 17
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
właśnie mechanik kazał mi się z tym uporać przed rególacją. Nie miał dzisiaj czasu żeby się tym zająć, ale też był zdziwiony, że iskra jest, kompresja jest, a nie działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: problemy z cylindrem
PostNapisane: 10-11-2005, 21:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
Cześć . Ja co prawda jeżdze inną charadką ale przez wiele lat jeżdziłem samochodami na gaźniku więc sprawdził bym;
-przewud wysokiego napięcia
-fajke
-kopułke aparatu zapłonowego
-a w dalszej kolejności zawory na tym cylindrze
i jeszcze jedno pytanie jak wykręcasz świece to jaka ona jest SUCHA czy też MOKRA
Sucha świadczy o braku paliwa
Mokra o braku iskry lub spręrzania
Pozdrawiam. :wink:

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-11-2005, 15:40 
Offline

Dołączył(a): 02-12-2004, 22:50
Posty: 17
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
świeca jest sucha, kopułkę niedawno wymieniałem, przewód sprawdziłem. mogę się mylić, ale jakby coś zaworami było, to by nie miał dobrej kompresji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-11-2005, 16:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
To że kompresja wyszła z pomiaru wcale nie świadczy o tym że ona jest, pierścienie są zaoliwione i trzymają ciśnienie, przez to moze być idealna kompresja, nawet lepsza niz podaje producent, a w rzeczywistości któryś pierścien może byc padnięty. To by się zgadzało dla tego że świeca jest sucha, czyli mieszanka sie spala tyle że ten gar nie daje prawie mocy. Nie jest to wina gaźnika bo on nie rozdziela mieszanki na poszczególne cylindry, albo wszystkie maja paliwo albo żaden. Jeden mógłby nie mieć jeżeli auto by było na wtrysku wielopunktowym. Nie mówie oczywiście że to na bank pierścień ale tak może być jeżeli masz przebieg ok 200 000km

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-11-2005, 19:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
coz z tego co pisze to jest to dosc niezwykle
a jak kompresja na cylindrach chodzi mi o pomiar
bo jesli swieca sucha iskara jest wiec to powinien spalac mieszanke a jesli spala to nie wiem mowisz na gazie ja masz moze ta kompresja jest znikoma i dlatego
a jak ze spalaniem oleju??jesli spala olej tzn kopci to moga byc jednak pierscienie lub zawory i pomimo kompresji nie ma mocy
poniewaz ma przedmuchy czyli traci kompresje nie wiem

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: problem z cvylindrem
PostNapisane: 12-11-2005, 22:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
Cześć!
Ja jednak obstawałbym przy zaworach.
Może zawór ssący się nie otwiera i cylinder nie dostaje meszanki.
Bo cóż może być skoro jest iskra i kompresja?
A moze faktycznie są padnięte pierścienie.

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-11-2005, 22:53 
Offline

Dołączył(a): 02-12-2004, 22:50
Posty: 17
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
nie zauważyłem nadmiernego kopcenia. Pierścienie niedawno były wymieniane, tłoki też, więc watpie aby poszły - objawy były już przed wymianą tylko nie wiedziałem dlaczego taki słaby (liczyłem na rególację). Kompresje ma w okolicach 11. Jutro jej dam pochodzić trochę ze zdjętą fajką ze świecy - jesli się nie mylę, to jeżeli dostaje paliwo, to powinna być mokra (bo niby jak się bez iskry ma spalić), a jeżeli będzie sucha to zawory - co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problemy z cylindrem
PostNapisane: 08-04-2011, 00:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Temat stary jak świat ale mam ten sam problem, tylko na wtrysku. Paliwo jest, iskra jest, kompresja jest a nie pali na wolnych obrotach na 1 cylinder..., Ktoś sobie poradził z tematem?

/To to chłopie poleciałeś! Odkop dekady!
WARN jak stąd do NOWEGO JORKU
Cytuję:
"2.8. Jeżeli ostatni post w temacie był dodany 3 miesiące wcześniej, to nie należy w tym wątku już odpowiadać. W innym przypadku jest to traktowane jako "odkop" (karany warnem)."

Jeżeli jakiś wątek jest przedawniony to zakładasz NOWY TEMAT.
Rażące naruszenie regulaminu. WARN bezsprzeczny.

/Dża

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problemy z cylindrem
PostNapisane: 08-04-2011, 09:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
a wszystko "po drodze" sprawdziłeś znaczy

-kabel
-fajke
-głupią wtyczkę wtrysku
- wężyk do wtrysku(wystarczy dziurka i nie bedzie palił)

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problemy z cylindrem
PostNapisane: 08-04-2011, 20:45 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
sprawdź se powyższe, czyli wszystko dokładnie i po kolei - niestety tak w furze trza - problem jeden, ale który??
najczęściej największym problemem, nie jest sam problem, tylko jego zdiagnozowanie.
i
jak wolne są te Twoje wolne ?
pamiętaj, że to V3 a nie V8
w V3, V4 masz mieć te 850obr. jałowego, bo wtedy silnik pracuje równo, no 750 powiedzmy
w V8, to możesz mieć i 500, a nawet 350obr min i będzie prawdopodobnie równo pracował
przy niskich obrotach lubi se wypadać zapłon na jakimś garze
stąd im więcej garów, tym równiej silnik pracuje.
także,
na którym garze nie pali i przy jakich obrotach?

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problemy z cylindrem
PostNapisane: 08-04-2011, 21:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
chłopaki spoko spoko:)
Więc:
To mój 3 dzień walki. 1.5 roku temu z 2 silników poskładałem jeden. Wszystko śmigało super - normalnie rakieta. Później przesiadłem się na eclipse i ten samochód dostał mój brat... Wszystko było ok do zeszłej niedzieli. zauważyłem że chodzi na 2 cylindry przy 900 obr... Zatem.
Diagnoza cyl 2, Po odpięciu fajki nic się nie dzieje. Paliwo jest- wymienione profilaktycznie wszystkie wtryski- miałem pewne,
Poza tym samochód kopci niespalonym paliwem a po odpięciu wtyczki wtryska przestaje... Po dodaniu lekko gazu zaczyna palić na 2 cylinder.
Kable wymienione ostatnio- zamieniane, świece zmienione, sprawdzony układ zapłonowy- iskra po wypięciu fajki do 3 cm :) Czułem po rękach:)
Na koniec kompresja...
Mierzona na zimnym jak i na ciepłym silniku u jest równiutko po 11.
Egr wiadomo gorący jak diabli jak nie pali. próbowałem nawet zaślepiać...

Zauważyłem lekkie przedmuchy do płynu chłodzącego więc głowica została zdjęta, splanowana, wyprostowany blok ( lekkie przedmuchy między cylindrami), sprawdziłem zawory-w miarę trzymają ( ropa zaczyna lekko przechodzić po 15s-cóż nie miałem czym innym o 11 w nocy sprawdzić.
Silnik poskładany, nowa uszczelka pod kolektorem ssącym.
Ustawione zawory na 0.2


A CHADRA jak nie chodziła tak nie chodzi...

Myślę nad pierścionkami ale silnik nie dmucha w odmę...

PS: Na co dzień naprawiam samochody marki vw i nigdy nie styknołem się z tak ciężkim przypadkiem (przeważnie czegoś niema-paliwa, iskry bądź sprężania:))

Poza tym po naprawie 1.5r temu silnik chodził i na 500obr w miarę przyjemnie lecz światło przygasało:)


Pomocy:D

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problemy z cylindrem
PostNapisane: 08-04-2011, 22:54 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
no dość głupia sprawa
i najbardziej wkurzająca
bo wszystko niby ok, a źle.
kurcze, a kable wymieniałeś to raz, ale też zamieniałeś * w sensie np z 1gara na drugi - i to samo ? )
ale wiesz co?
a sprawdź se jeszcze przerwę na świecy
ja miałem raz w poldku taki ciekawy przypadek...
mianowicie, nie palił na wszystkie gary
stwierdziłem, że to na pewno świece, bo miałem je już chwile wcześniej zmienić, ale jakoś tak zawsze brak było czasu.
w końcu kupiłem nowe - Iskry - i zamieniłem, wszystkie
i właśnie, jak już był na obrotach, to szedł w miarę
ale z dołu muliło go i ewidentnie jakby nie pracował na wszystkich garach, przerywał, pierdział...
no to, skoro już zmieniłem świece, to zacząłem sprawdzać wszystko - oprócz nich, no bo przecież były zmienione.
w końcu, otępiały, po sprawdzeniu wszystkiego i ustawieniu
zgłupiałem totalnie - bo miałem podobnie, niby wszystko ok, a dalej źle.
no to jeszcze raz odkręciłem te nowe świece
i co się okazało
jedna świeca prawie przerwy nie miała
no jakoś nie zauważyłem, bo w końcu jeszcze z opakowania je sam wyciągałem, nówki, 4 sztuki.
zrobiłem większą przerwę i zaczął chodzić jak trza. po prostu wada fabryczna.
a ja się osiedziałem dzień na warsztacie.

nic mi innego do głowy nie przychodzi
ale na pierścienie to to nie wygląda, bo by na tym II garze nie miał sprężania,
jakby był filtr paliwa zatkany, to czemu miałby nie pracować akurat tylko na II garze - tez odpada.
a jeszcze jedno - głowicę dobrze sprawdziłeś ? może ryska jest? pękła?
taki myk w poldku też przerabiałem
po splanowaniu mi zrobili i nikt nie zauważył
a auto potem wyjątkowo głupio się zachowywało, choć o dziwo miałem podczas sprawdzenia ciśnienia na wszystkich garach lepsze wyniki niż normy książkowe, prawie po 13 na każdym.

i jeszcze jedno - jak by Ci wydmuchało uszczelkę pod głowicą...
tez takie cuda mogłyby się dziać - też z poldka mam to doświadczenie :D
(co ja z nim nie miałem... chyba wszystko co możliwe, w nim naprawiałem :lol: to było auto.... mam sentyment)
chociaż z tą uszczelką, to nie chciał się uciągnąć i przy wyższych obrotach, nie przechodziło mu, a u Ciebie przechodzi
może zacznij od tych świec,
jak uważasz...?!?

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problemy z cylindrem
PostNapisane: 09-04-2011, 06:59 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Może sprawdź jeszcze stan krzywek na wałku rorządu. Przy okazju regulacja zaworów. Pracy niewiele a może coś wyjdzie. Gaz potrafi zawory załatwić.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL