forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 09:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podłączanie elektryki, wężyków podciśnienia G100 gaźnik CB23
PostNapisane: 02-01-2011, 00:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-01-2009, 20:00
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Jako iż nigdy nie miałem kontaktu z "fabrycznie" złożoną G100 na gaźniku, potrzebuję waszej pomocy.

Pytań będzie wiele, ale zacznijmy od tych które teraz nasuwają mi się na myśl.

a) w kolektor dolotowy od strony alternatora jest wkręcony element z napisem AISIN (czyli coś gaźnikowego), tyle że ten element jest wkręcony w "dolną" część kolektora, czyli tam gdzie płynie woda. Do owego elementu można podłączyć 3 wężyki (wielkości podciśnieniowych) - pytanie gdzie je podłączyć

b) W gaźniku od pompki (wydaje mi się że to pompka ssania, bo jest podłączona do elementów poruszających się razem ze ssaniem) wychodzi bardzo krótki wężyk (3-4cm) i łączy pompkę z metalową "przelotką" która obiega cały gaźnik od strony zaworów, wychodzi z drugiej strony gaźnika i zakręca pod kątem 90*, końcówka owej rurki jest zaślepiona - tak powinno być?

c) na jakiej zasadzie działa ta "zwrotnica" powietrza na obudowie filtra przełączająca pomiędzy ciepłym powietrzem od kolektora wydechowego, a zimnym z okolicy akumulatora, ponieważ miałem 2 obudowy filtra i w jednym z nich było tak iż owa zwrotnica była bezpośrednio połączona wężykiem z "głównym korpusem" obudowy (czyli tam gdzie znajduje się sam filtr), a w drugiej obudowie jaką miałem w rękach na tym wężyku był założony element elektroniczny (z napisem AISIN - taki cylinderek) na 2 piny.

d) gdzie znajduje się czujnik włączenia ssania, bo przy samej dźwigni go nie zauważyłem.

e) co to jest taki podłużny element przy gaźniku (wymiary mniej więcej 1x1x4), z którego wychodzi przewód.


Tyle na początek.

Pozdrawiam 8)

EDIT:

f) gdzie powinny być podłączone wężyki od "pompki" czy jakby to nazwać przy rozdzielaczu.





EDIT2:

Przejrzałem wszystkie 27 stron tego działu od A do Z i znalazłem jedynie 2 tematy o tym, tyle że było bardzo mało napisane, a zdjęcia wygasły.


Błagam o jakąkolwiek pomoc, jakiekolwiek zdjęcia! COKOLWIEK :wink: Jestem gotów nawet odpalić na piwo albo i dwa jeśli ktoś rzeczywiście pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączanie elektryki, wężyków podciśnienia G100 gaźnik
PostNapisane: 03-01-2011, 23:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-01-2009, 20:00
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Jeśli chodzi o pkt b) to ogarnąłem iż ta pompka służy do wyłączania ssania gdy silnik się rozgrzeje, tak więc musi być podłączania gdzieś, gdzie podciśnienie pojawia się dopiero po rozgrzaniu, tylko gdzie.



Jeśli chodzi o resztę, dalej potrzebuję pomocy :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączanie elektryki, wężyków podciśnienia G100 gaźnik
PostNapisane: 04-01-2011, 00:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
stem napisał(a):
Jako iż nigdy nie miałem kontaktu z "fabrycznie" złożoną G100 na gaźniku, potrzebuję waszej pomocy.

Pytań będzie wiele, ale zacznijmy od tych które teraz nasuwają mi się na myśl.

a) w kolektor dolotowy od strony alternatora jest wkręcony element z napisem AISIN (czyli coś gaźnikowego), tyle że ten element jest wkręcony w "dolną" część kolektora, czyli tam gdzie płynie woda. Do owego elementu można podłączyć 3 wężyki (wielkości podciśnieniowych) - pytanie gdzie je podłączyć

b) W gaźniku od pompki (wydaje mi się że to pompka ssania, bo jest podłączona do elementów poruszających się razem ze ssaniem) wychodzi bardzo krótki wężyk (3-4cm) i łączy pompkę z metalową "przelotką" która obiega cały gaźnik od strony zaworów, wychodzi z drugiej strony gaźnika i zakręca pod kątem 90*, końcówka owej rurki jest zaślepiona - tak powinno być?

c) na jakiej zasadzie działa ta "zwrotnica" powietrza na obudowie filtra przełączająca pomiędzy ciepłym powietrzem od kolektora wydechowego, a zimnym z okolicy akumulatora, ponieważ miałem 2 obudowy filtra i w jednym z nich było tak iż owa zwrotnica była bezpośrednio połączona wężykiem z "głównym korpusem" obudowy (czyli tam gdzie znajduje się sam filtr), a w drugiej obudowie jaką miałem w rękach na tym wężyku był założony element elektroniczny (z napisem AISIN - taki cylinderek) na 2 piny.

d) gdzie znajduje się czujnik włączenia ssania, bo przy samej dźwigni go nie zauważyłem.

e) co to jest taki podłużny element przy gaźniku (wymiary mniej więcej 1x1x4), z którego wychodzi przewód.


Tyle na początek.

Pozdrawiam 8)

EDIT:

f) gdzie powinny być podłączone wężyki od "pompki" czy jakby to nazwać przy rozdzielaczu.





EDIT2:

Przejrzałem wszystkie 27 stron tego działu od A do Z i znalazłem jedynie 2 tematy o tym, tyle że było bardzo mało napisane, a zdjęcia wygasły.


Błagam o jakąkolwiek pomoc, jakiekolwiek zdjęcia! COKOLWIEK :wink: Jestem gotów nawet odpalić na piwo albo i dwa jeśli ktoś rzeczywiście pomoże.

nie znam zbyt dobrze cb23 ale postaram się pomóc ci wzorując się na podstawie podłączeń w innych autach:
a) ten element steruje przepływem podciśnienia przed i po nagrzaniu silnika czyli może mieć związek np. ze ssaniem lub też termostatem filtra powietrza z pewnością jeden z nich ma być podłączony do filtra pow.lub gaznika gdzie bierze podciśnienie
c) to termostat filtra pow.ten filtr z elementem elektronicznym z pewnością jest od cb90 na jednopunkcie, właściwy w twoim przypadku to ten na podciśnienie podłączony do czujnika tego z pkt.a)
d) powinien być za dzwignią ssania na początku pancerza linki
e) ?
f) pompka przy rozdzielaczu zapłonu to podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu powinien być podłączony do króćca w gazniku gdzieś na wysokości przepustnicy

pozdrawiam;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podłączanie elektryki, wężyków podciśnienia G100 gaźnik
PostNapisane: 04-01-2011, 19:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-01-2009, 20:00
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań
Dzięki bardzo, coraz bardziej rozjaśnia mi się wszystko.

Wychodzi z tego iż pompka z pkt b) powinna być podłączona do tego elementu w kolektorze z pkt a)

Pkt e) ogarnąłem z instrukcji która znalazłem na daiclub.com i to raczej nie ma znaczenie w regulacji, bo albo działa albo nie :P

Pkt c) znalazłem w innym manualu i z tego co widziałem, to nie powinno być żadnego elementu na tym wężyku.




Teraz pytanie: Typowe podciśnienie z dolotu to takie gówienko z 2 wyjściami - jedno na serwo hamulca, a drugie właśnie na to sterujące podciśnieniem ciepły/zimny silnik z pkt a) czy może tam ma być jeszcze jakiś trójnik?


Kolejne pytanie o wejście do gaźnika pokazane na fotce (średnica rurki tak jak podciśnienie). http://img812.imageshack.us/i/1378739077.jpg/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączanie elektryki, wężyków podciśnienia G100 gaźnik
PostNapisane: 04-01-2011, 23:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
wg.mnie to trójnik niepotrzebny;
to z gaznika połącz z regulatorem na rozdzielaczu zapłonu;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL