forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 06:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szarpanie na biegu
PostNapisane: 25-06-2010, 20:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-03-2009, 13:47
Posty: 95
Lokalizacja: wlkp
mój problem wygląda tak: jadę na biegu np na 5 puszczam pedał gazu czuje taki jakby przeskok, samochód zaczyna zwalniać a następnie jak dodam gazu (na tym samym biegu) to czuje szarpnięcie i tak za każdym razem. Kable, świece nowe ,przepustnica wyczyszczona, tankuje tylko 98z BP. Podejrzewam poduszkę silnika.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na biegu
PostNapisane: 25-06-2010, 21:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
a to jest szarpniecie silnika czy raczej luz gdzies w zawieszeniu bo ja mialem cos podobnego i wymiana gumek na przednim stabilizatorze (tak mi sie wydaje) pomogla

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na biegu
PostNapisane: 25-06-2010, 22:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
według mnie problem leży w 100% w przedniej poduszce silnika ;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na biegu
PostNapisane: 27-06-2010, 00:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2008, 15:24
Posty: 470
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Charade
Model: g10, g100
Rok: 1983
Krzychu.pl napisał(a):
tankuje tylko 98z BP.


Do takiej starej charady to powinieneś lac mniej niz 95 oktanow ,a tu wlewasz 98 :/
Te paliwka sa przeznaczone tylko do nowych samochodow ktorej maja dostosowane jednostki tylko do 98 oktanow.
Najlepiej lac do auta to co zaleca producent :) ,albo najmniej odbiegajace paliwo liczba oktanow.
Gdyby wyzsza liczba oktanow podwyzszala w jakikolwiek sposob moc to podstawowym zabiegiem tuningowym bylaby instalacja lpg (lpg posiada kolo 100 oktanow)
Jedynym pozytywynym skutkiem w naszych silnikach moze byc to iz silnik bedzie chodzil odrobine ciszej ,a wszystko to za sprawą tego iz w wyzszej liczbie oktanowej proces spalania w komorze benzyny ulega spowolnieniu. Efektem tego jest spadek mocy (jednak iz proces przebiega ten wolniej silnik pracuje troszke ciszej.)

Tutaj taki droby przykladz przytocze:

Teoria teorią, ale jak to wygląda w praktyce? Mając przez lata zakodowaną w głowie prawdę o tym, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej (droższe) jest lepsze od zwykłej „95”, jakoś nie mogliśmy uwierzyć, że test pokaże co innego. Postanowiliśmy poddać badaniu Cinquecento Sporting na hamowni w krakowskim V-tech Tuning.
Najczęściej stosowane przez polskich kierowców paliwo PB 95 stanowiło bazę naszych testów. Przeprowadzone badanie dało rezultat 59,2 KM na silniku oraz 40,9 KM na kołach. Po zużyciu całego baku udaliśmy się na stację benzynową, by zatankować zwykłą benzynę „98”. Wynik kolejnego pomiaru na hamowni potwierdził teorię! Auto osiągnęło wyraźnie niższą moc niż na teoretycznie gorszej benzynie PB 95. Wyniosła ona 54,5 KM na silniku i 39,1 KM na kołach. - Prawa fizykinie kłamią - z uśmiechem potwierdził nasze spostrzeżenia Tomasz Pirowski, szef V-tech. A więc test udowodnił, że tankując paliwo o wyższej liczbie oktanowej, powodujemy, że mniej chętnie się ono spala w silniku, a co za tym idzie, traci on na mocy. - Nie jest to żadna rewolucyjna teoria. Potwierdzi wam ją każdy chemik - dodał Pirowski, gdy z niedowierzaniem kręciliśmy głowami. Subiektywne wrażenie, że nasz silnik pracuje lepiej na paliwie 98 wynika z faktu, że spalając paliwo łagodniej, pracuje on niejako z większą kulturą, a więc ciszej. Na „ucho” jest lepiej, mocy jednak ubywa. Teraz już wiemy, że w myśl znanego sloganu reklamowego „Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać” nie będziemy już robić sobie „prezentów”, tankując do zwykłego auta droższe paliwo 98.

_________________
_________________
Daihatsu Charade G10
Daihatsu Charade G100
BMW e36 318 touring

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na biegu
PostNapisane: 28-06-2010, 15:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-03-2009, 13:47
Posty: 95
Lokalizacja: wlkp
98 spala sie wolniej/łagodniej przez co nie występuje spalanie stukowe

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na biegu
PostNapisane: 29-06-2010, 20:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2008, 15:24
Posty: 470
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Charade
Model: g10, g100
Rok: 1983
Owszem ,aczkolwiek tylko w wypadku ,gdy liczba oktanowa dla danego silnika jest za niska :)
W wypadku charady ponizej 90 oktanów nie jest liczbą nawet za niską.

Ps.Sorki za offtop

_________________
_________________
Daihatsu Charade G10
Daihatsu Charade G100
BMW e36 318 touring

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie na biegu
PostNapisane: 28-09-2010, 19:03 
Offline

Dołączył(a): 26-01-2010, 21:47
Posty: 33
Lokalizacja: głogów
hmmm a jesli ktos tankuje 98 i chciałby zmienic na 95 cos sie moze stac bo słyszałem takie teorie ze jak sie tankuje 95 to cały czas i nie zmieniac na 98. wiec jak to jest naprawde?? moze ktos wie??

_________________
G 102 90km 95r?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL