forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 15:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rozrząd 1.0D
PostNapisane: 07-08-2010, 23:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-04-2009, 21:58
Posty: 146
Samochód: Charade
Model: G101
Rok: 1991
Mam pytanie czy jak wygieło mi dwa zawory po pęknięciu paska rozrządu to wymienić wszystkie czy tylko te wygięte??

_________________
Life is brutal. Full of zasadzkas end kopas w dupas xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.0D
PostNapisane: 08-08-2010, 08:18 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Jeśli masz pewność że pozostałe nie miały kontaktu z tłokami to wystarczy te dwa ale pozostałe do sprawdzenia na przyrządach. Po zamontowaniu konieczna próba szczelności całej głowicy i kontrola wałka rozrządu pod kątem skrzywienia (bicie czopa środkowego względem pozostałych).

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.0D
PostNapisane: 08-08-2010, 08:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-04-2009, 21:58
Posty: 146
Samochód: Charade
Model: G101
Rok: 1991
A jakiej ziarnistości pasty użyć do docierania zaworów??

_________________
Life is brutal. Full of zasadzkas end kopas w dupas xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.0D
PostNapisane: 08-08-2010, 15:31 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Najpierw gruba potem drobna. Pamiętaj o konieczności przefrezowania gniazd pod nowe zawory.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.0D
PostNapisane: 08-08-2010, 16:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-04-2009, 21:58
Posty: 146
Samochód: Charade
Model: G101
Rok: 1991
Musze cały silnik wyciągać bo poprzedni właściciel przyspawał nakrętke przy kole pasowym na wale a nie ma podejśćia szlifierką

_________________
Life is brutal. Full of zasadzkas end kopas w dupas xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.0D
PostNapisane: 09-08-2010, 11:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-04-2009, 21:58
Posty: 146
Samochód: Charade
Model: G101
Rok: 1991
Silnik wyjęty. Teraz trzeba coś z tą nakrętką zrobić
Obrazek

Obrazek

_________________
Life is brutal. Full of zasadzkas end kopas w dupas xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.0D
PostNapisane: 10-08-2010, 21:19 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Wygląda na robotę "Pomysłowego Dobromira". U mnie nie ma nakrętki, jest śruba na klucz o ile dobrze pamiętam 18. U Ciebie ktoś wcześniej to przerabiał, pytanie tylko z jakiego powodu. Możliwe że zerwany gwint w wale lub urwana śruba. A może to się da odkręcić (to taka śruba samoróbka może być). Klucz i do dzieła. Napisz jakie szkody w silniku wyszły.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.0D
PostNapisane: 11-08-2010, 00:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Niezły drut na pierwszy rzut oka ale może faktycznie jak przedmówcy mówili, to może być taka śrubka-samoróbka.

Chyba musisz umyć silnik :D

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.0D
PostNapisane: 15-08-2010, 00:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-04-2009, 21:58
Posty: 146
Samochód: Charade
Model: G101
Rok: 1991
Mam jeszcze takie pytanie czy jak mam pęknięty pierścień to moge pojedyńczo wymienić?? Bo ktoś mi mówił że trzeba wał robić

_________________
Life is brutal. Full of zasadzkas end kopas w dupas xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd 1.0D
PostNapisane: 15-08-2010, 08:56 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Jak już doszedłeś do wymiany pierścieni to najlepiej cały komplet. Co do wału korbowego to możliwe jest jego skrzywienie. Te dwa zawory mogły wał skrzywić. Czy sprawdzałeś wałek rozrządu na bicie? Jaki wynik? Bo coś mi się wydaje że staramy się doradzić a Ty robisz swoje bo co tam rady. Co z tą super śrubą, co z gładzią cylindra w którym poszedł pierścień? Dobrze by było pomiary cylindrów zrobić. Wyniki podać wtedy doradzimy co dalej.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL