jasio1991 napisał(a):
jeżeli czujnik temp mi padł to możliwe że podaje błędne dane komputerowi by zwiększył mieszankę na zimnym silniku. Mam racje?? Czujnik temp gdzie znajduje sie zaraz koło zapłonu?? silnik ma gaz.
Istnieje taka możliwość, ale dlaczego w takim razie go dławi? Skoro masz gaz to prawdopodobnie pompa paliwa się zatarła, wystarczy pojeździć troszkę z pustym bakiem i po pompie. Znajomy tak miał w Ferozie, że wypalił całe paliwo na odpalanie silnika i w trasę ok 150km pojechał z pustym zbiornikiem. Wystarczyło żeby zatrzeć pompę. Potem było coraz gorzej, aż w ogóle przestała jeździć na benzynie. Wtryskiwacze też pracują wówczas "na sucho", paliwo ich nie smaruje, ale one wciąż "strzelają", tylko że powietrzem. Odczytaliśmy usterkę właśnie z kodów błyskowych lampi check engine, zamontowałem mu używana pompę z Applausa, która została mi po poprzednim aucie. Śmiga na niej do dziś, tylko pilnuje teraz żeby zawsze mieć min pół baku paliwa.
Co do samego czujnika temp. to faktycznie czasem się ułamują lub uszkadza się przewód, czujnik jest poniżej aparatu zapłonowego. Tylko ostrzegam, żebyś go nie zerwał przy odkręcaniu, bo jest dość miękki, a wydłubanie gwintu który może zostać w głowicy jest dość problematyczne nawet jak silnik ma się na stojaku, a co dopiero w samochodzie
