forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 12:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Feroza 1.6 16V- Problem z paleniem na zimno (ssanie)
PostNapisane: 16-03-2010, 19:41 
Offline

Dołączył(a): 09-03-2010, 19:34
Posty: 3
Witam. Mam problem z Ferozą tego typu, że idąc do pracy auto chwile odpali na zimnym i zaraz zgaśnie. I tak wiele razy. Po około 6 próbach już jest lepiej, lecz jak nacisnę pedał gazu to zaraz gaśnie. Dodam że od pewnego czasu pali mi się CHECK ENGINE i myślę, że to może być wina ssania. Po wielu próbach dowiadywania się i sprawdzania nic szczególnego nie wiem. Możliwe jest to że Check Engine pali mi się z powodu czujnika temp. cieczy?? i dlatego nie załącza mi ssania?? Pojechałbym podpiąć pod komputer lecz nie mam takiej możliwości. Czyściłem również przepustnice lecz bez efektów oraz regulowałem zawory (według instrukcji podanej na charade.pl). Na ciepłym silniku cyka jak zegareczek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Feroza 1.6 16V- Problem z paleniem na zimno (ssanie)
PostNapisane: 17-03-2010, 01:27 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Prawdopodobnie padło ssanie.
Czy temperaturę pokazuje ci normalnie?(czujnik?)

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Feroza 1.6 16V- Problem z paleniem na zimno (ssanie)
PostNapisane: 17-03-2010, 22:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Skoro masz lampkę check engine to nie ma ssania. Silnik HD-E jest na wtrysku, ssanie to domena gaźnikowców (HD-C).
Może być wywalony czujnik temperatury w głowicy. Warto by się zainteresować układem paliwowym - filtr paliwa, pompa, wtryskiwacze, listwa paliwowa, przewody paliwowe.
Ew. może jakiś wężyk podciśnieniowy się zsunął lub sparciał i do momentu "załapania" temperatury go dławi, ale raczej skłaniałbym się do jakiejś usterki w układzie paliwowym.
Czy ten silnik ma/miał gaz?
A podpięcie pod komputer nic nie pomoże, bo w tym aucie nie ma się do czego podpiąć :wink:

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Feroza 1.6 16V- Problem z paleniem na zimno (ssanie)
PostNapisane: 17-03-2010, 22:22 
Offline

Dołączył(a): 09-03-2010, 19:34
Posty: 3
jeżeli czujnik temp mi padł to możliwe że podaje błędne dane komputerowi by zwiększył mieszankę na zimnym silniku. Mam racje?? Czujnik temp gdzie znajduje sie zaraz koło zapłonu?? silnik ma gaz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Feroza 1.6 16V- Problem z paleniem na zimno (ssanie)
PostNapisane: 18-03-2010, 19:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
jasio1991 napisał(a):
jeżeli czujnik temp mi padł to możliwe że podaje błędne dane komputerowi by zwiększył mieszankę na zimnym silniku. Mam racje?? Czujnik temp gdzie znajduje sie zaraz koło zapłonu?? silnik ma gaz.

Istnieje taka możliwość, ale dlaczego w takim razie go dławi? Skoro masz gaz to prawdopodobnie pompa paliwa się zatarła, wystarczy pojeździć troszkę z pustym bakiem i po pompie. Znajomy tak miał w Ferozie, że wypalił całe paliwo na odpalanie silnika i w trasę ok 150km pojechał z pustym zbiornikiem. Wystarczyło żeby zatrzeć pompę. Potem było coraz gorzej, aż w ogóle przestała jeździć na benzynie. Wtryskiwacze też pracują wówczas "na sucho", paliwo ich nie smaruje, ale one wciąż "strzelają", tylko że powietrzem. Odczytaliśmy usterkę właśnie z kodów błyskowych lampi check engine, zamontowałem mu używana pompę z Applausa, która została mi po poprzednim aucie. Śmiga na niej do dziś, tylko pilnuje teraz żeby zawsze mieć min pół baku paliwa.
Co do samego czujnika temp. to faktycznie czasem się ułamują lub uszkadza się przewód, czujnik jest poniżej aparatu zapłonowego. Tylko ostrzegam, żebyś go nie zerwał przy odkręcaniu, bo jest dość miękki, a wydłubanie gwintu który może zostać w głowicy jest dość problematyczne nawet jak silnik ma się na stojaku, a co dopiero w samochodzie ;)

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Feroza 1.6 16V- Problem z paleniem na zimno (ssanie)
PostNapisane: 18-03-2010, 22:07 
Offline

Dołączył(a): 09-03-2010, 19:34
Posty: 3
pompkę zmieniałem bo też myślałem że już nie daje rady. Pierw wsadziłem z opla a teraz mam z mercedesa 2.3B idalej to samo. Na dniach zobaczę co do czujnika :) Odezwę się... Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL