forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 17-11-2024, 08:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: G100 Hamulce bębnowe tył
PostNapisane: 02-02-2010, 20:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Jakie są typowe usterki tylnych hamulców bębnowych w g100?

U mnie ręczny nie działa tzn. podciąga się i czuć opór na dźwigni jednak hamulec nie "trzyma".

Pytam bo chce wstępnie oszacować koszty naprawy.

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: G100 Hamulce bębnowe tył
PostNapisane: 02-02-2010, 21:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Przyczyny- Korozja, ranty na bębnach, Zapieczone mechanizmy rozpierające bądź samo regulatory, Możliwe też że linka się wcina w pancerz- Dlatego czuć opór na klamce a chamulce nie trzymają... Proponuje zacząć od rozebrania bębnów.

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: G100 Hamulce bębnowe tył
PostNapisane: 02-02-2010, 21:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
zgadzam się z przedmówcą

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G100 Hamulce bębnowe tył
PostNapisane: 02-02-2010, 21:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Czy jeżeli kupię bęben to jest on juz razem z łozyskiem?

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: G100 Hamulce bębnowe tył
PostNapisane: 02-02-2010, 22:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
Bardzo wątpilwe, te co widzialem na allegro kiedys to same bębny.

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: G100 Hamulce bębnowe tył
PostNapisane: 02-02-2010, 22:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Kpl. Na jedno koło łożysk w sklepie pewnie nie wyjdzie więcej jak 30-40zł Tam są oporowe nie? Jak już zaczynają głośniej pracować to lepiej je zmienić przy wymianie bębnów. Za jednym zamachem a wszystko masz czyste, bez pyłu z klocków. Jak kupiłem charade to hamulce miałem po remoncie- może gość na nich przejechał 10tyś Po przejechaniu przeze mnie jakichś 5 tyś z tyłu zaczeły dochodzić piski i ręczny był słaby. Okazało się że z jednej strony chwyciło cylinderek i zużyło jedną szczękę samą górą do gołej blachy. Odblokowałem cylinderek, wyczyściłem, wysmarowałem, nowe szczęki regulacja i brecha jest niezła:) Używam często klamki i nawet w największe u mnie mrozy -28st nic nie zamarzło:) Co jakiś reguluje ręczny bo wtedy poprawiają mi się hamulce...:)

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: G100 Hamulce bębnowe tył
PostNapisane: 03-02-2010, 21:22 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Zdjąć bębny i szczęki. Żeby bęben łatwo zszedł trzeba odblokować samoregulator. Od wewnętrznej strony tarczy jest mała podłużna zaślepka gumowa. Zdjąć i niewielkim wkrętakiem nacisnąć samoregulator na dół. Trudno wytłumaczyć jak głęboko należy włożyc(na wyczucie). Szczęki wtedy zbliżą się do siebie i beben zejdzie znacznie lżej. Jeśli odpowietrzniki się dadzą odkręcić to warto oczyścić i nasmarować spec. smarem tłoczki cylinderka. Pozostałe elementy oczyścić i rozruszać. Sprawdzić działanie samoregulacji (pomoc drugiej osoby). Po założeniu bębna i odpowietrzeniu kilkakrotnie podeptać. Ręczny pozostaw raczej za luźny i dopiero po jeździe wyreguluj. Ustawiaj pełne hamowanie w okolicy 5 lub nawet 6 ząbka. Wiem że to wysoko ale jeśli hamulec się dobrze nie wycofa to ręczny za dobry nie będzie. Linka jak ma opory to smarowanie lub wymiana.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL