forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 12:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem ze ssaniem
PostNapisane: 30-03-2009, 07:12 
Offline

Dołączył(a): 22-03-2009, 19:56
Posty: 26
Lokalizacja: Żyrardów - Warszawa
Ja w temacie. Problem dotyczy tego że po odpaleniu strasznie długo samochód pracuje na ssaniu. W dodatku wysokim, ok. 1500/2000 rpm.Czy to normalne w tym modelu :?: Mi się wydaje że być tak nie powinno. Jest to dość uciążliwe i mocno zauważalne na wskaźniku paliwa. Wie ktoś może gdzie znajduje się czujnik ssania :?:

_________________
Charade G200 1993r. 1,3 16V
LPG - ElpiGaz Stella Mistrz ekonomii. W trasie 6,6L LPG
BMW e34 520 iA Touring
LPG - STAG 300
http://www.klinikapolysku.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-04-2009, 07:30 
Offline

Dołączył(a): 22-03-2009, 19:56
Posty: 26
Lokalizacja: Żyrardów - Warszawa
Nikt nic nie wie :?: :?:
Jakoś nie chce mi sie wierzyć.

_________________
Charade G200 1993r. 1,3 16V
LPG - ElpiGaz Stella Mistrz ekonomii. W trasie 6,6L LPG
BMW e34 520 iA Touring
LPG - STAG 300
http://www.klinikapolysku.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem ze ssaniem
PostNapisane: 03-04-2009, 19:57 
Offline

Dołączył(a): 12-03-2009, 15:09
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
W 20 minut raczej nikt nie odpowie :P. U mnie na ssaniu silnik pracuje do czasu aż się rozpędzę albo się rozgrzeje... Tak myślałem żeby sobie oznaczyć przy jakiej temp się wyłącza xD.

_________________
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy i nic nie działa

PRAKTYKA jest wtedy gdy wszysko działa a my nie wiemy dlaczego

Tutaj łączymy teorią z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dlaczego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem ze ssaniem
PostNapisane: 03-04-2009, 22:47 
Offline

Dołączył(a): 22-03-2009, 19:56
Posty: 26
Lokalizacja: Żyrardów - Warszawa
Jaform napisał(a):
W 20 minut raczej nikt nie odpowie :P. U mnie na ssaniu silnik pracuje do czasu aż się rozpędzę albo się rozgrzeje... Tak myślałem żeby sobie oznaczyć przy jakiej temp się wyłącza xD.

Raczej 4 dni :D a nie 20 minut.
U mnie nawet jak jest ciepło to po odpaleniu wskakuje na 1500rpm. i potrafi tak trzymać nawet jak się rozgrzeje. Orientujesz się może jak jest sterowane ssanie w tym modelu :?:

_________________
Charade G200 1993r. 1,3 16V
LPG - ElpiGaz Stella Mistrz ekonomii. W trasie 6,6L LPG
BMW e34 520 iA Touring
LPG - STAG 300
http://www.klinikapolysku.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem ze ssaniem
PostNapisane: 03-04-2009, 23:24 
Offline

Dołączył(a): 12-03-2009, 15:09
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
O sorki wielkie, spojrzałem na godzinę o dacie zapominając :). Nie mam zielonego pojęcia, odpisałem z dwóch powodów: zauważyć że krótki czas pomiędzy postami (za co sorki jeszcze raz) i żeby ewentualnie podbić temat.

PS mam G100, w nim nie ma w standardzie w ogóle obrotomierza a do tego silniczek 1.0 benzynka. Ssanie 'czuję' :D.

_________________
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy i nic nie działa

PRAKTYKA jest wtedy gdy wszysko działa a my nie wiemy dlaczego

Tutaj łączymy teorią z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dlaczego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem ze ssaniem
PostNapisane: 06-04-2009, 22:47 
Offline

Dołączył(a): 22-03-2009, 19:56
Posty: 26
Lokalizacja: Żyrardów - Warszawa
Wydawało by się że to powinna być dość prosta sprawa dla znawców modelu. A tu proszę, klops..
Brak tu takich :?: Czy może każdy woli do mechanika podjechać niż samemu coś podłubać :?:
Myślałem że nieco łatwiej tu o pomoc...

_________________
Charade G200 1993r. 1,3 16V
LPG - ElpiGaz Stella Mistrz ekonomii. W trasie 6,6L LPG
BMW e34 520 iA Touring
LPG - STAG 300
http://www.klinikapolysku.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem ze ssaniem
PostNapisane: 29-10-2009, 00:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Roberto uporałeś się z problemem ssania? Ja też mam problem z silnikiem... Na zimnym 1700obr/ min a na ciepłym 850obr/min... Dawniej na pełnym zbiorniku zrobiłem 450km teraz jakieś 350:)

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem ze ssaniem
PostNapisane: 29-10-2009, 21:02 
Offline

Dołączył(a): 04-11-2008, 15:20
Posty: 5
Lokalizacja: PODKARPACIE
ja ostatbio miałem problemy z silnikiem dziwna praca jakby nierówna przerywał słaby silnik i UTRZYMUJĄCE SIE W KONCU WYSOKIE OBROTY jakby ciągle na ssaniu był . Co sie okazało poszło serwo od hamulców i na przepustnice szło lewe powietrze więc musisz poszukać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem ze ssaniem
PostNapisane: 30-10-2009, 00:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Serwo ok:) Już to sprawdziłem:) Muszę poszukać po wężykach:) ale puki co szukam na forum:)

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem ze ssaniem
PostNapisane: 30-10-2009, 13:18 
Offline

Dołączył(a): 12-03-2009, 15:09
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
A mi z kolei wczoraj siadło ssanie, silnik nie miał siły zakręcić dobrze, dopiero jak pocisnąłem trochę gazu to dostał obrotów ale i tak próbował zgasnąć...

_________________
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy i nic nie działa

PRAKTYKA jest wtedy gdy wszysko działa a my nie wiemy dlaczego

Tutaj łączymy teorią z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dlaczego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem ze ssaniem
PostNapisane: 05-11-2009, 09:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Witam

Jestem posiadaczem G201 i przy niskich temperaturach zawsze silnik wskakuje na obroty 2000 rpm po czym wskazówka zaczyna powoli opadać.

Dopóki nie osiągnie nominalnej temperatury (środek skali) to obroty są ok 1000rpm, po nagrzaniu spadają do 750-800.

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem ze ssaniem
PostNapisane: 05-11-2009, 23:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Z moich spostrzeżeń wynika że przy połowie skali załącza się już wentylator...:) Przy termostacie zimnym (82st) wskazówka wskazuje 1/3 skali:) przy ciepłym (88st) niecałe pół skali... Czyli wychodzi na to że na zimnym termostacie silnik pracował by na podwyższonych obrotach:) Teraz pytanie... Które czujniki odpowiedzialne są za przełączenie tego zaworka od ssania na kolektorze?

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem ze ssaniem
PostNapisane: 06-11-2009, 00:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jaki zaworek na kolektorze od ssania ? Co ty tu piszesz ? Zaworek masz od podniesienia obrotów przy włączonych danych urządzeń elektrycznych np świateł, nadmuch itd itp. Ssanie w 1.3 16v w modelach G102 i G200 jest regulowane przez kompa. Czujnik temperatury odpowiedzialny za sygnał temp silnika idący do kompa to ten u ciebie z szarą wtyczką minialnie pod aparatem zapłonowym od strony dolotu. Czujnik z dwoma kabelkami. No i co według Ciebie to jest strasznie długo na ssaniu pracuje silnik i czy obroty spadają dość proporcionalnie co do wskazówki od temp silnika ? Ja mam 7km do pracy i przy -20st ( dodam że garaż murowany ) jak wysiadam z auta to wskazówka dopiero dochodzi do właściwej temp a już nie powiem o temperaturze oleju która wogóle się nie rusza.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem ze ssaniem
PostNapisane: 06-11-2009, 19:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Sorki Evo:) Jam mam 1.0 cb90:) Właśnie gdy przejade ok 10km (na dworze ok 0st/C) silnik osiąga właściwą temperaturę i obroty są ok. Tak 5km i nawet nie czuć nic po nawiewie że grzeje... Czyli tak. W moim silniku jest zaworek (taki czerwony) przykręcony do kolektora. Wężyk idzie z filtra powietrza przez niego i wprost do kolektora. Czyli on jest odpowiedzialny za ssanie czy za podniesienie obrotów? Dodam że gdy włączę światła obroty spadają mi na nagrzanym silniku z 1000 na 850.

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL