forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 17:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: panewki
PostNapisane: 26-09-2009, 12:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
może ktoś mi powie co za licho że panewki na dwóch korbach się nie zatarły ale się jakby rozciągnęły lub schudły i są za lużne tulko w stopie korby?

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 26-09-2009, 14:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
a w dodatku skąd je wziąć,gdzie szukać(poza inter carsem,japończykiem,motor systemem bo tam nie ma),czy tylko u mnie średnica czopu korby jest 43mm; w tych sklepach podają tylko dwie średnice nominału 40 lub 45mm.O jaki model się rozpytywać szukając(mam gtti cb80 92rok);którego producenta kupić jeżeli już się znajdą??? Pomóżcie koledzy GTti.

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 26-09-2009, 22:50 
Offline

Dołączył(a): 14-05-2009, 19:13
Posty: 37
bia2c napisał(a):
może ktoś mi powie co za licho że panewki na dwóch korbach się nie zatarły ale się jakby rozciągnęły lub schudły i są za lużne tulko w stopie korby?

Jak w stopie korby to się stało w miarę narastania luzu, stopa jest na dole gdy tłok napiera po wybuchu do dołu. I ugniata panewkę. Sprawdź smarowanie panewek korbowych. Pewnie zaczęło się od zerwania filtra olejowego. No i niech sprawdzą jak z wymiarem tej korby, Możliwe że korba również się znikształciła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 26-09-2009, 23:00 
Offline

Dołączył(a): 21-12-2008, 10:13
Posty: 58
Lokalizacja: Pleszew
Czopy korbowe dostały już owal i dlatego- tak myśle- im się zużywają tylko "dwie strony"..., bo jest uderzanie zamiast tarcia i rozklepuje panewki- zwłaszcza jak wysoko kręcisz... powinny być rysy na czopie- zanieczyszczenia z oleju- itp. Do Gtti to szukałbym w Hipolu z ACL -a ja nie znam dokładnie Daihatsu, ale do Suzuki są dostępne - zresztą jest strona ACL z wymiarami .. miałem na drugim kompie.
race i duraglide...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 26-09-2009, 23:33 
Offline

Dołączył(a): 21-12-2008, 10:13
Posty: 58
Lokalizacja: Pleszew
http://catalog.acl.com.au/aclwebcatalog ... listtype=0

Tu jest katalog ACL- resztę musisz poszukać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 27-09-2009, 09:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
Jefte napisał(a):
http://catalog.acl.com.au/aclwebcatalog/Modules/Catalog/UsagesSelector.aspx?parent=IT77839&type=TP43&child=IT42452&listtype=0

Tu jest katalog ACL- resztę musisz poszukać...

dzięki za namiar. niestety nie umiem się po nim poruszać; a czopy korbowe nie są zatarte i nie mają owalu(zmierzone dokładnie) wygląda na to że to chyba mało normalne zużycie panewek na dwóch korbach,na pierwszej jest zużycie normalne wytarta kompozycja.panewki-jeżeli je dostanę-podejdą bez szlifu nominały,jutro dzwonię do agmaru.
po namyśle te dwie mogły poprzednio gdzieś dostać strzała lub parę po zaworach(pęknięcie paska rozrządu)

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 27-09-2009, 10:46 
Offline

Dołączył(a): 21-12-2008, 10:13
Posty: 58
Lokalizacja: Pleszew
W prawej kolumnie pod "i" masz wymiar czopa i wymiar obudowy panewki.
Korbowe są pod "conrod bearing set" - są podane dostępne podwymiary.
Główne to "main bearing set" ...
Wiem , że ściąga to Hipol z Warszawy i jeszcze jeden gość na allegro, ale hipol robi jedno zamówienie na miesiąc- odległosć- ściągają od razu wiekszą ilość, żeby było to opłacalne...
Gość do Swifta (same korby) mówił o cenie ok 220-250zł za komplet.
Do mojego wcale nie ma , ale....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 27-09-2009, 10:54 
Offline

Dołączył(a): 21-12-2008, 10:13
Posty: 58
Lokalizacja: Pleszew
Pierwsza - czyli najbliżej pompy oleju? Rozbierałem jeden silnik i też tak miał - co mnie zdziwiło , bo zawsze łapie na ostatnich - tych , które mają najmniejsze smarowanie.... ale jeżeli olej jest stary i są osady i ktoś bierze np auto z komisu w Niemczech i jedzie na nim bez wymiany oleju... to potem tak to wygląda- te ostatnie lepsze od pierwszych i powbijane zanieczyszczenia w panewkę i miedź na wierzchu.... - ja tak to tłumaczę- co ciekawe - czop był jeszcze bez uszkodzeń- minimalne ryski....
To był silnik od Justego...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 28-09-2009, 15:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
a co wy na to moi mili gdyby założyć panewki od opla są tylko węższe;zapodajcie swoje opinie.
cena w agmarze orginału to 500pln i nie wiadomo czy są dostępne;opel to 60pln ołowiano-miedziane.

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 28-09-2009, 19:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
do gtti niema panewek poza oryginałami które wystepuja tylko w nominale, w uk są do dostania nadwymiary ale są robione u nich a nie markowe.

ACL na 100% niema bo szukałem do siebie jak składałem poprzedni silnik, kontakt mam bezpośrednio z australią, panowie rozlozyli rece bo ten model nie wystepował na ich rynku, tylko cb 60 na gaźniku, które z kolei ma panewki jak wolnossak.

większość silników które mam i rozbierałem na części pierwsze wykazywało ślady zużycia wynikające z nie do końca sprawnego smarowania. z Kolei w twoim przypadku jak panewki się zrobiły żyletki korby prawdopodobnie są jajka.

Zrobienie porządnie remontu tego silnika kosztuje lekko 3-4 tyle co silnik używany, także zastanów sie do czego to auto potrzebujesz i jak długo planujesz nim jeździć. Nie drutuj bo wydasz kasę i dalej to nie będzie działać

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 28-09-2009, 20:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
szociu napisał(a):
do gtti niema panewek poza oryginałami które wystepuja tylko w nominale, w uk są do dostania nadwymiary ale są robione u nich a nie markowe.

ACL na 100% niema bo szukałem do siebie jak składałem poprzedni silnik, kontakt mam bezpośrednio z australią, panowie rozlozyli rece bo ten model nie wystepował na ich rynku, tylko cb 60 na gaźniku, które z kolei ma panewki jak wolnossak.

większość silników które mam i rozbierałem na części pierwsze wykazywało ślady zużycia wynikające z nie do końca sprawnego smarowania. z Kolei w twoim przypadku jak panewki się zrobiły żyletki korby prawdopodobnie są jajka.

Zrobienie porządnie remontu tego silnika kosztuje lekko 3-4 tyle co silnik używany, także zastanów sie do czego to auto potrzebujesz i jak długo planujesz nim jeździć. Nie drutuj bo wydasz kasę i dalej to nie będzie działać

jak wyżej pisałem potrzebne na 43mm czyli nominały,panewki nie są żyletki; powinny przy zdjęciu stopy trzymać się na niej a nie na wale.po prostu po zdjęciu jest inny łuk.korby są dobre(zmierzone średnicówką);o jakim remoncie mówisz "3-4tyle" skoro nie ma choćby panewek? co znaczy "nie drutuj" skoro chcę włożyć nowe panewki a nie z demobilu? jeżeli włożyłbym panewki od vectry do tercela to też będzie druciarstwo skoro są takie same,tyle że oplowskie są lepsze od toyty bo nie alu ale pb-cu. jak zda egzamin to zapodam na forum.JUTRO ZAKŁADAM.

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 28-09-2009, 21:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
da sie nie drutowac, drut to zakładanie czegos co prawie pasuje, w uk kupisz wszystkie części do remontu tylko są drogie.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 28-09-2009, 21:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
szociu napisał(a):
da sie nie drutowac, drut to zakładanie czegos co prawie pasuje, w uk kupisz wszystkie części do remontu tylko są drogie.

w uk znaczy w anglii?(te skróty mnie przerażają) ale ponoć tylko nadwymiar.

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 29-09-2009, 01:39 
Offline

Dołączył(a): 21-12-2008, 10:13
Posty: 58
Lokalizacja: Pleszew
Rzeczywiście nie ma w ACL- zmylił mnie inny katalog US , ale tam jest taki wymiar pod Cam...
Nie znam się na Daihatsu, ale .... grubość panewki...
Rzeczywiście Opel ma ten wymiar (Astra, Corsa...)- 43 czop i 46 obudowa... Pod tego Opla to w ACL się znajdzie , ale
czopu nie mierzy się średnicówką. Chyba, że ja o czymś nie wiem , ale u mnie w zakładzie średnicówką mierzą otwory- więc możesz zmierzyć obudowę- a nawet trzeba, bo jeśli panewki się wybiły, to i obudowa/gniazdo/stopa korbowodu... - będzie można to zauważyć gołym okiem lub wyczuć palcem... jeżeli obudowa jest wybita, to zakładając właściwe panewki już masz przekroczony dopuszczalny luz - chociaż tego się nie wyczuje, bo... sprężystość panewki- dopiero gdy się ułoży podczas pracy....
Można to naprawić - nie od razu wymieniać , ale znowu zabawa...
Węższa panewka = większy nacisk na cm2 , a więc krótszy żywot ...panewki za 60zł..., która wytrzyma 2000-3000 tys i będzie wybita....
To nie Libero , gdzie możesz na kilkudychowym luzie jeździć.... jedyny plus to szybkość wymiany takich panewek- za 60 złotych to ja bym się uczył- chociaż do mojego słabego libero za 60zł bym się nie męczył ze względu na pracochłonność tej operacji w tym modelu...
napewno będą lepsze od tych co masz teraz- wytrzymają jeżeli nie będziesz pałował... Ale jak z otworem smarującym- może trzeba będzie poprawić, bo zamka już nie przesuniesz.
Ja kiedyś robiłem rzeźbę, że przerabiałem panewki z STD na 25 , bo nie chciałem czekać na kuriera z podwymiarem, dużo grzebania , przymierzania - potem 3000km jazdy jak już miałem 25 kupione... potem wymiana na właściwe - bo lepiej niech będzie tak jak powinno... i było gorzej, bo dokładniej spasowałem w te wybite korby- szlif zrobiony, panewki dobre i ... d.... - panewki były gorszej jakości- za miękkie, bo skoro te moje rzeźbione się nie rozbiły , a te "dedykowane" tak...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: panewki
PostNapisane: 29-09-2009, 20:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
jefte czytaj "korby są jajka" to średnicówką mierzymy;panewki nie są gorszej jakości bo to GLYCO jedynie szerokość jest inna;zamki przesunąłem(choć w nowych autach panewki zamków nie mają a chodzą) po przeciwnej stronie stopy :D ;odpalone przed chwilą i narazie będziemy obserwować he,he,he...

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL