forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 22:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kolejne pytania na temat G102
PostNapisane: 09-09-2009, 22:03 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Witam.
Mam wielką prośbę do znawców silników 1,3 HC-E.
Na początek chciałbym się dowiedzieć który element jest odpowiedzialny za utrzymanie obrotów silnika, bądź na jakiej podstawie są one ustalane.
Kolejna sprawa, dla niektórych banalna ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. Wiem, że w tych silnikach odczyt błędów komputera odbywa się poprzez błyski kontrolki. Ale jak to zrobić? W manualu jest niby rysunek i zrobiłem wszystko według niego, jednak nic się nie dzieje. Poza tym czytałem o jakimś "masowaniu kompa" po regulacji zapłonu, ale nie wiem dokładnie o co chodzi.
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć mi jak tępakowi co i jak zrobić żeby odczytać błędy z komputera i o co chodzi z tym masowaniem?

Proszę o jakieś porady bo bez tego nie wyjadę swoim potworem nawet z podwórka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kolejne pytania na temat G102
PostNapisane: 11-09-2009, 23:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
janusz napisał(a):
Witam.
Mam wielką prośbę do znawców silników 1,3 HC-E.
Na początek chciałbym się dowiedzieć który element jest odpowiedzialny za utrzymanie obrotów silnika, bądź na jakiej podstawie są one ustalane.
Kolejna sprawa, dla niektórych banalna ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. Wiem, że w tych silnikach odczyt błędów komputera odbywa się poprzez błyski kontrolki. Ale jak to zrobić? W manualu jest niby rysunek i zrobiłem wszystko według niego, jednak nic się nie dzieje. Poza tym czytałem o jakimś "masowaniu kompa" po regulacji zapłonu, ale nie wiem dokładnie o co chodzi.
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć mi jak tępakowi co i jak zrobić żeby odczytać błędy z komputera i o co chodzi z tym masowaniem?

Proszę o jakieś porady bo bez tego nie wyjadę swoim potworem nawet z podwórka.


Masowanie kompa w 1.3 to jest tak samo jak wprowadzenie go w tryb serwisowy do odczytu błędów. I źle piszesz że po regulacji się masuje kompa - robi się to do regulacji inaczej nie ustawisz zapłonu. Jak masz spiętą kostkę to komputer odpuszcza przyspieszanie zapłonów itd. i dopiero możesz regulować.
A kostkę spina się następująco - kostka umieszczona na skrzyni biegów - zielona - 2 rzedy po 3 piny. Spina się 2 i 3 pin z prawej strony patrząc od przodu auta i dopiero przekręca kluczyk w stacyjce.
Miłej pracy i pozytywnych wyników.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kolejne pytania na temat G102
PostNapisane: 12-09-2009, 20:16 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Dzięki za podpowiedź. Jednak zastanawia mnie jedna rzecz, jak komp może ominąć przyspieszacze zapłonu jeżeli są one sterowane podciśnieniem? (pytam z ciekawości :D )
A co do pinów to czy mógłbyś zrobić fotkę i zaznaczyć odpowiednie? bo u mnie kostka wisi na przewodach więc ciężko będzie ustalić prawą stronę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL