forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-05-2024, 03:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z braniem oleju
PostNapisane: 01-08-2009, 00:02 
Offline

Dołączył(a): 21-10-2008, 22:38
Posty: 19
Lokalizacja: Rzeszów
Witam,
Mam Charade 1992 G100 CB-23 1.0 Benzyna+Gaz
Mam następujący problem:
1. Głowica po szlifie cylindrów, brała olej do 2 i 3 cylindra (1 czyściutki) zawalało świece - uszczelka wymieniona.
2. Głowica poszła do planowania - po planowaniu przestała palić na 1 cylinder.
3. Potem wykręcono aparat zapłonowy (odkręcono od głowicy) i po poprawie zaczęło dzialać prawidłowo - silnik chodzi równiutko, ale...
4. Spala olej lepiej niż benzynę - w momencie jazdy za mną ściana dymu (biały). Co ciekawe Stopień dymu uzależniony od obrotów. Na niskich wali dymem delikatnie, na wyższych można go kroić.
W rezultacie dla zasady wymieniłem głowice (mam zapasowy silnik- ale w częściach) i dalej to samo (oczywiście z uszczelką)
Podejrzewałem spieczone pierścienie - ale dzisiaj wyjąłem tłoki i pierścienie są OK.
Dodam że:
Gaźnik mokry od oleju (z zewnątrz).
Sprawdziłem odmę i jest suchutka.

Gdzie szukać problemu?
Powiem, że się zżyłem z autkiem i chciałbym go naprawić.

_________________
Nikt nigdy nie pokonał MacGyvera - nawet On Sam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z braniem oleju
PostNapisane: 01-08-2009, 00:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
napisz może co teraz lejesz ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z braniem oleju
PostNapisane: 01-08-2009, 00:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Jęśli już robisz takie numery jak podmianki głowic szlify itp to pokuś sie jeszcze o sprawdzenie - zmierzenie cylindrów i wymień pierścienie koszt stosunkowo niewielki a szanse na poprawe masz znaczne

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z braniem oleju
PostNapisane: 01-08-2009, 09:39 
Offline

Dołączył(a): 21-10-2008, 22:38
Posty: 19
Lokalizacja: Rzeszów
Dzisiaj właśnie wybieram sie na poszukiwania pierscieni. Skoro i tak silnik rozebrany to na wszelki wypadek wymienie. Pytanie.. W sumie to zauważyłem że pierścienie w Charadce są bardzo luźne - Czy to normalne? i Jak sobie radzą ze zgarnianiem oleju? Bo sie zastanawiam nad kupieniem pierścienia zgarniającego z jakiegoś innego samochodu...
Może wiecie z jakiego podejdą?

Pierścienie zmierzyłem wczoraj 76,5 mm x 3mm
Cylindry 76,5 mm
Olej Leje Castrol GTX - nazwy dokładnie nie pamiętam ale Jakiś specjalny do starych samochodów.

_________________
Nikt nigdy nie pokonał MacGyvera - nawet On Sam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z braniem oleju
PostNapisane: 01-08-2009, 09:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Mierzyłeś cylindry średnicówką dwu punktową żeby sprawdzić czy nie sa walcowe? I dlaczego chcesz zmieniać od innego auta? ktoś nad tym myślał i może specjalnie sa takie lużne..
O Castrolu jeszcze nic dobrego nie słyszałem..

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z braniem oleju
PostNapisane: 01-08-2009, 10:24 
Offline

Dołączył(a): 21-10-2008, 22:38
Posty: 19
Lokalizacja: Rzeszów
1. Tak. sprawdziłem, jest OK
2. Pomysł z tego, że patrzyłem na pierścienie w innych autach (sporo silników sie u mojego teścia wala) i wszędzie chodzą ciężko. Tutaj latają we wszystkie możliwe strony - stąd podejrzenie że nie zgarniają.

Co do Castrol to fakt mogłem się lepiej postarać.

_________________
Nikt nigdy nie pokonał MacGyvera - nawet On Sam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z braniem oleju
PostNapisane: 19-08-2009, 16:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nawet najlepszy olej w zajechanym silniku będzie się spalał. Różnica polegać będzie na tym, czy więcej go weźmie czy mniej i czy będziesz miał zasłonę dymną za sobą czy lekką chmurkę ;)

Inwestycja w pierścienie to rząd 80-100zł, nowa uszczelka pod głowicę około 50-80zł, panewki chociaż korbowodowe 40-50zł i nowy olejek.
Tak jak pisał Marcin - pomiary to podstawa ale... nie do końca. Czasami mimo idealnych wyników pomiarów okazać się może, że silnik był na którymś garze przegrzany i jego właściwości cieplne (kurczliwość i rozszerzalność termiczna) są inne niż pozostałych. Wówczas na gorącym silniku z tulei cylindrycznej robi się "beczka" i tłok lata w niej luzem.

Czy kopci na gorącym mocniej niż na zimnym ?
Sprawdzałeś w nowej głowicy prowadnice i ich uszczelnienia ?
Sprawdziłeś sprężystość pierścieni ?
Zmierzyłeś luz tłoka w cylindrze w 3 punktach ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z braniem oleju
PostNapisane: 10-09-2009, 00:21 
Offline

Dołączył(a): 21-10-2008, 22:38
Posty: 19
Lokalizacja: Rzeszów
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
To co wykluczałem z początku - rzeczywiście odgrywało rolę - czyli pierścienie. Okazało sie że były słabiutkie - wyjaśniło się jak znalazłem opakowanie i pokazałem znajomemu mechanikowi - Już nie kupuje w tym sklepie :P Pierścienie po ok. 2 000 km starły sie do połowy.
Ciekawe tylko dlaczego był taki piorunujący efekt po planowaniu?
Niemniej wymiana Pierścieni. Powrotka starej głowicy i jeżdzi - delikatnie głośniej, ale nie jestem w stanie wyczuć z czego to wynika - nie ma luzów na zaworach - wszystko prawidłowo złożone.
Teraz mnie nachodzi kupić sobie dla zasady podobną, ale diesla - będzie ładnie się prezentować w zestawie.

_________________
Nikt nigdy nie pokonał MacGyvera - nawet On Sam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z braniem oleju
PostNapisane: 03-12-2009, 00:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Niema luzu na zaworach??:D Ciekawe, Pasowało by zrobić 0,2-0,25:) Co do pierścionków jakiej firmy kupowałeś oczywiście te dobre... Mnie w niedalekiej przyszłości czeka remoncik silnika bo już bierze olej. dymu niema ale kawałki sadzy na klapie bagażnika i ubytki oleju widzę:) ok 0,5l /1000km:) Dodatkowo prawdopodobnie luz na sworzniach ( puka na zimnym i bynajmniej nie są to zawory)

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL