forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 29-09-2024, 17:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana paska rozrządu - JAK ?
PostNapisane: 17-07-2009, 00:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03-07-2009, 00:50
Posty: 30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Aby uniknąć zbędnych komentarzy na temat wizyt u fachowców itp, odniesień do google itd. proszę o w miarę konkretne wypowiedzi. Chcę się nauczyć sam to robić i pytanie moje jest takie :
Czy jest potrzebne do wymiany paska jakieś specjalistyczne narzędzie ?

Czy ktoś posiada instrukcję typu "idiot friendy" krok po kroku jak to zrobić lub łaskawie w telegraficznym skrócie opisał co należy zrobić, żeby nie spieprzyć.

Z góry dzięki.

_________________
Daihatsu Charade 1.0 1987 benzyna automat
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana paska rozrządu - JAK ?
PostNapisane: 17-07-2009, 09:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Weż do ręki manuala tam jest wszystko opisane, nikt Ci prościej tego nie wytłumaczy, tam masz opisy obrazki co i jak.
Powodzenia :D

ps. tak optymistycznie nastawiając, silnik w charadzie jest niestety kolizyjny więc jeśli coś żle zrobisz to powie BYE BYE :mrgreen:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana paska rozrządu - JAK ?
PostNapisane: 21-07-2009, 17:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-04-2009, 21:58
Posty: 146
Samochód: Charade
Model: G101
Rok: 1991
a ma ktoś może manuala do diesla?? :)

_________________
Life is brutal. Full of zasadzkas end kopas w dupas xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana paska rozrządu - JAK ?
PostNapisane: 23-07-2009, 10:18 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Nie trzeba mieć specjalnych narzędzi.
Musisz zdjąć osłonę rozrządu, łapę silnika z prawej strony, koło z pompy wody i chyba dolne które napędza alternator, ale tego nie pamiętam dokładnie.
Przed zdjęciem starego paska ustaw sobie górne i dolne koła na cechy i dla pewności zaznacz czymś, np farbą bo jak się ruszą to zonk.
Po założeniu paska i napinacza najlepiej zrobić 2 pełne obroty na wykręconych świecach i sprawdzić napięcie paska. Miałem taki napinacz , że za każdym obrotem przeskakiwał mi pasek o ząb. Dopiero jak do tyłu zrobiłem pełen obrót, luzy się skasowały, uspokoiło się i dociągnąłem pasek.

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL