forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 04-10-2024, 05:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Poblem z temp...
PostNapisane: 14-10-2008, 10:27 
Offline

Dołączył(a): 23-03-2007, 17:38
Posty: 10
Lokalizacja: swidnica
Witam wszystkich Forumowiczów! Jestem szczęśliwym posiadaczem daihatsu charade g-102 1,3 efi. w moim aucie wystąpiła bardzo ciekawa anomalia :) Więc postanowiłem poprosić Was o radę. W aucie była dziurawa chłodnica, która została wymieniona oraz została wymieniona uszczelka pod głowicą + planowanie i sprawdzanie jej stanu. Ostatnio jednak zaczął gotować mi się płyn chłodniczy... Temperatura pływa po wskazniku od min do max.. nie wiem co mam robić, a żeby było ciekawiej to jak włącze dmuchawe + ogrzewanie na max temperatura silnika jest dokladnie na środku i ma tylko niewielkie wachania... byłem u mechanika, który swoim magicznym :) urządzeniem stwierdził, że do płynu dostaje sie 2-tlenek węgla.... Proszeo pomoc bo kończą mi sie pomysły :D pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-10-2008, 13:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
skoro w płynie chłodniczym jest co2 masz wywalona uszczelkę lub pęknięta głowice - tyle w temacie..

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-10-2008, 15:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Spaprali robotę za pierwszym razem ? Albo uszczelka albo pęknięta głowica lub blok jak pisał przedmówca.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-10-2008, 13:57 
Offline

Dołączył(a): 23-03-2007, 17:38
Posty: 10
Lokalizacja: swidnica
Dziękuje za informację... Jedna dalej nie wiem jak to jest możliwe, że po właczeniu nawiewu temperatura spada i trzyma się w normie... :D pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-10-2008, 14:25 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Normalna sprawa. Nagrzewnica powietrza to zwykła chłodnica. Jeżeli włączysz ogrzewanie to zwiększasz ilość odprowadzanego ciepła i temp spada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-10-2008, 18:48 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Ja radze zdjąć głowice i sprawdzić w jakim stanie jest uszczelka.W swojej charadzie wymieniałem uszczeliki co 50Km aż doszedłem co było przyczyną więc chętnie pomoge

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-10-2008, 20:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
sting13 to może opisz od razu jak to było u Ciebie. Podziel się wiedzą, wielu osobą przyda się taka informacja.

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-10-2008, 08:46 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
U mnie było tak ze po wymianie i splanowaniu głowicy odrazu (50km) charadka miała wysoka temp.(gotowała się) i jak odkręciłem korek od chłodnicy i dodawałem gazu płyn wylewał sie przez korek.Testowałem w tym czasie wiele uszczelek pod głowice i kilka typów dokręcania głowicy. Planując głowice pierwszym razem zostało zebrane az 1mm(tak chciałem), później planując ją kilka razy okazało się ze od początku miałem ścięte az 2mm materiału.:/
Przy tej głowicy dopiero gdy zalałem Shell V-power racing i po rozgrzaniu silnika i ostygnięciu luzowałem śruby od głowicy o 90* i dokręcałem znowu z momentem 70Nm.
I dopiero po takich zabiegach charadka zaczeła normalnie jeździc.
Chodzi o to ze miałem u siebie wysoką temp. spalania.
Obecnie jezdze na seryjnym silniku z seryjną głowicą i zalewam 98 i jest super.
Moze nie u każdego przyczyną jeśt przepalona uszczelka między cylindrami ale u mnie tak było cały czes.

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-10-2008, 09:49 
Offline

Dołączył(a): 23-03-2007, 17:38
Posty: 10
Lokalizacja: swidnica
DZieki jeszcze raz.. Kurde męcze się z tą CHARADKĄ juz od poczatku:D Nie mam zamiaru jej sprzedawac :D Więć w ten weekend zabieram się do roboty.. o postepie prac bede mówił na bierząco..
ps jeszcze 1 sprawa, jak myślicie czy może to być wina termostatu, że umarła mi ta uszczelka??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-10-2008, 17:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Go_Ten napisał(a):
DZieki jeszcze raz.. Kurde męcze się z tą CHARADKĄ juz od poczatku:D Nie mam zamiaru jej sprzedawac :D Więć w ten weekend zabieram się do roboty.. o postepie prac bede mówił na bierząco..
ps jeszcze 1 sprawa, jak myślicie czy może to być wina termostatu, że umarła mi ta uszczelka??


Jeżeli się nie otworzył to jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna. 1.3 jest wrażliwy na przegrzanie.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-03-2009, 17:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Podpinam sie pod ten temat...
U mnie dzieje sie coś dziwnego....przy jeździe 90 jest oki,na miescie oki...ale jak tylko jade np.ze stała prędkością 110km/h to temperatura spada o 2 kreski od połowy....jak jade 130 to spada do 1 lub 3 kreski powyżej zera....ale jak wrzucę luz to wraca do normy...co to może być??
Co prawda cieknie mi spod korka chłodnicy ale wymienię go w tym tygodniu,ale jeśli to nie to??

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-03-2009, 00:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Masz zacięty termostat - lekko otwarty, lub jakimś sposobem źle osadzony i gumka dookoła jeg korpusu przepuszcza płyn chłodniczy. Płyn w układzie zbytnio się wychładza od pędu samochodu gdy pchany jest przy wyższych obrotach przez duży obieg czyli chłodnicę. Sprawdź termostat - musi się domykać. Nowy to koszt 80-90 zł i na tym wiem, że można oszczędzać.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-03-2009, 21:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Masz zacięty termostat - lekko otwarty, lub jakimś sposobem źle osadzony i gumka dookoła jeg korpusu przepuszcza płyn chłodniczy. Płyn w układzie zbytnio się wychładza od pędu samochodu gdy pchany jest przy wyższych obrotach przez duży obieg czyli chłodnicę. Sprawdź termostat - musi się domykać. Nowy to koszt 80-90 zł i na tym wiem, że można oszczędzać.

Dzieki...to ma sens...kurde termostat nie ma chyba 2 lat...i jeszcze specjalnie kupiłem na 78stopni żeby sie nie przegrzewał....

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-03-2009, 01:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
78C były na Australię :) Być może to właśnie jest winowajca. Termostat ma bezwładność - nie otwiera się w ułamku sekundy. Może Twój otwiera się do ciepłego płynu z małego obiegu zbyt wcześnie i powoduje zbyt szybkie puszczenie na duży obieg ?
Wsadź na testy 84C - seryjny w 1.3 na Japonię i Europę.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-03-2009, 08:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Też mam założony teraz 78 i umnie smiga ok - wsumie zamówiełm do apllausa i taki mi przywiezli

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL