forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-04-2024, 01:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Skaczące obroty 2000-3000
PostNapisane: 16-02-2009, 08:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Mam Pytanie:

Dziś rano w mojej GTI wystąpił problem:

Odpaliłem silnik obroty na 2000. Silnik pracował równo przez ok. 3-4-5 min po tym czasie nagle powtarzam nagle coś się stało, że obroty podskakują do 3000 i opadają do 2000 nie dzieje się to wolno tylko bardzo szybko, jak by ktoś dodawał i ujmował gazu....

Przegazowanie nie leczy sprawy, obroty normalnie rosną i opadają, silnik nie przerywa,

Co to mogło się stać, benzyna nie była tankowana od tygodnia, silnik cały czas jeździł na tej samej....benzyny powyżej 1/4 hm.

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2009, 11:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2008, 15:24
Posty: 470
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Charade
Model: g10, g100
Rok: 1983
hm... mialem podobny problem i okazało sie ze obroty musze troche skrecić bo za wysoko podkręciłem śróbką sobie obroty .....tez tak dziwnie skakało .Nie wiem jak jest w g2xx w kazdym razie w mojej g10 tak to wygląda

_________________
_________________
Daihatsu Charade G10
Daihatsu Charade G100
BMW e36 318 touring

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2009, 16:41 
Offline

Dołączył(a): 16-02-2009, 17:28
Posty: 11
Mam identyczny problem. Po odpaleniu obroty ida dosyc wysoko ( jak wiadomo przez ssanie), ale po minucie zaczynaja wariowac. Tez mi skacze do ok 3k i spada do 2k jakbym dodawal i popuszczal gaz. Nie dzieje sie tak tylko na sprzegle i na jalowym, bo jak np jade na 2, to i tak go ciagnie powyzej 2000 obrotow.
Dzieje sie tak pare minut po czym silnik sie uspakaja i lapie obroty kolo 1000, czyli tak jak powinno byc ( choc na moj gust to i tak troche za wysokie obroty, ale tak od zawsze moja szkaradka miala).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2009, 21:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
przyczyną może być źle ustawiony czujnik położenia przepustnicy TPS i niedomknięta przepustnica.
W przypadku gdy jest lekko uchylona przepustnica a TPS tego nie widzi czyli wg niego jest nadal zamknięta obroty będą falowały jakby ktoś dodawał i puszczał gaz.
Drugim urządzeniem, które odpowiada za zwiększanie obrotów na zimnym silniku jest termostat pod przepustnicą podgrzewany płynem chłodniczym. Po rozgrzaniu płynu termostat zamyka dodatkowy dopływ powietrza.
Kolejne urządzenie służy do zwiększenia obrotów w momencie gdy pod maską robi się zbyt gorąco, zwiększa obroty silnika żeby poprawić chłodzenie silnika przyspieszając przepływ płynu chłodniczego. Zawsze mnie to denerwowało, na szczęście można jedną śrubeczką to zlikwidować. Jest to siłownik który uchyla przepustnicę.
Sprawdźcie jeszcze szczelność wszystkich przewodów podciśnieniowych czy do kolektora nie dostaje się jakieś "lewe" powietrze.
pozdr
Osa

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-02-2009, 08:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Od czego jest ten czujnik....

Gumowa rureczka łączy ten czujnik z przepustnicą...rureczka jest w oplocie...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I jakie może dawać objawy zepsucia/uszkodzenia....?

Co więcej jeden dzień przejeździłem bez żadnych objawów, ale dziś znowu coś podobnego zaobserwowałem ale po przejechaniu około 3km wskazówka temp. silnika była już prawie w połowie. Obroty z 1,5k podniosły się lekko do 2 tysiecy i tak podskakiwały 1500-2000 hm dziwne to jest....

Macie jakieś pomysły...może to jakiś czujnik zaczyna warjować...!

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-02-2009, 10:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-12-2007, 04:58
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Obstawiam silniczek krokowy

_________________
BYŁO
DAIHATSU CHARADE 1.3 16V EFI 91 3D
DAIHATSU CHARADE 1.3 16V EFI 93 5D
JEST
MITSUBISHI COLT CA0 1,6 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-02-2009, 22:25 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Mi pomogło przeczyszczenie przepustnicy.

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-02-2009, 20:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
to jest map sensor
obroroty skaczą zapewne przez lewe powietrze w kolektorze

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-03-2009, 08:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Przez ostatnie 5 dni tylko raz zdarzyło się wadliwe działanie...

Na 100 odpaleń raz świrował przez około 1 potem mu przeszło. W tygodniu jadę do mechanika zostawiam auto niech posprawdza czy wszystko jest szczelne nom i po 2 czy wszystkie czujniki działają poprawnie...

Poczekam aż się wypowie mechanik....

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-03-2009, 17:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
StiQ napisał(a):
Przez ostatnie 5 dni tylko raz zdarzyło się wadliwe działanie...

Na 100 odpaleń raz świrował przez około 1 potem mu przeszło. W tygodniu jadę do mechanika zostawiam auto niech posprawdza czy wszystko jest szczelne nom i po 2 czy wszystkie czujniki działają poprawnie...

Poczekam aż się wypowie mechanik....



Sprawdz sobie sam błędy z kompa, a wężyki i tak możesz profilaktycznie sam wymienić. W każdym motoryzacyjnym kupisz takie weżyki do powietrza o określonej średnicy. Mają swoje lata więc nie będzie to kasa wyrzucona w błoto.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-03-2009, 01:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kup koniecznie gumowe - naturalna guma ! Żadnych igielitów czy silikonów - z czasem "łapią kształty" i nie zaciskają się dobrze na rurach na które są nasadzone.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skaczące obroty 2000-3000
PostNapisane: 17-06-2011, 15:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2011, 16:11
Posty: 31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Samochód: Daihatsu
Model: Darade 16v
Rok: 1993
Witam witam troszkę odkopię temat,gdyż mam te same problemy w mojej Charadce.Jak wystąpiły?Już mówię może komuś się to przyda na przyszłość,ja w sumie też będę musiał sobie z tym poradzić więc sugestie mile widziane.
[G200-1.3 81KM 16v]Wszystko chodziło jak w zegarku do czasu gdy...
Zauważyłem że płyn chłodniczy ucieka u jej dołu,nie miałem pod ręką ani $$$ ani Dynager'a więc pojechałem 3 km do domu.Okazało się że chłodnica jest bez użyteczna a płynu już nie było,zauważyłem gdy go odpaliłem następnego dnia,że obroty są takie jak w temacie rozmowy,takie same objawy jak piszecie.Wymieniłem na nową chłodnicę,zalałem tym co trzeba jednak problem znów jest.teraz tylko dojść do tego i miejmy nadzieję że każdy kto doświadczy takiej awarii poradzi się tematem.
Pozdrawiam,postaram się pisać co i jak :

Dziś sprawa się wyjaśniła,może to i głupie ale wyjąłem klemry aku na ok minutę po czym odczekałem kilka minut i wszystko wróciło do normy,autko czasami ma bardzo niskie obroty i gaśnie,ale to się zdarza bardzo rzadko np. gdy nie włączę świateł.

_________________
Daihatsu?...KJS?.....Darade... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL