forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 02-10-2024, 22:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Diesel wydmuchuje uszczelki
PostNapisane: 22-12-2008, 22:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18-07-2006, 12:18
Posty: 44
Lokalizacja: pd Wlkp
Witam!

Mój diesel po wymienia uszczelki jakiś miesiąc temu znów ją wydmuchał... pisze znów bo uszczelka była wymieniana już kilkakrotnie. Zazwyczaj przedmuchiwało między tymi samymi cylindrami ale tym razem przedmuchało na przeciwnych.
Sprawdzałem szczelinomierzem odprężenia na bloku jak i na głowicy - między tymi garami przy których zazwyczaj dmuchało włazi 0,05 mm.
Wydaje mi się że to za mało jak na sprawcę takich niespodzianek. W czym może tkwić problem? tym razem uszczelkę miałem jakąś tańszą z allegro, poprzednim z hipolu...
nie wiem nie mam już pomysłu co to może być -
jakieś fabryczne wady uszczelek (złe dopasowanie) albo co ?

_________________
Mazda 323 bg 1.3 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-12-2008, 23:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
daj głowice do zabielenia i włóż uszczelke dobrej jakości.
diesel to nie benzyna z niskim stopniem sprężania, dlatego jakosc uszczelki oraz dopasowanie głowicy do bloku jest tak wazne.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-12-2008, 23:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18-07-2006, 12:18
Posty: 44
Lokalizacja: pd Wlkp
głowica była zabielona

_________________
Mazda 323 bg 1.3 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-01-2009, 18:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18-07-2006, 12:18
Posty: 44
Lokalizacja: pd Wlkp
Musze kupić uszczelkę - jaki sklep polecacie? chodzi oczywiście o zamówienie przez internet

może jakiś producent robi wytrzymalsze uszczelki ?
ostatnio kupowałem w nipponparts

_________________
Mazda 323 bg 1.3 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-01-2009, 22:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
tak to już jest w dislach żę po paru uszczelkach niewiadomo o co chodzi , pozatym z własnego doświadczenia wiem że przy 3-4 uszczelce jest problem z dociągnięciem śrub maksymalnym momentem - tak jakby chciały się przekręcić , jedyna rada kup uszczelkę najgrubszą jaką się da to pośmiga może troche dłużej, w sklepach z japońcami jest zazwyczaj kilka do wyboru

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-01-2009, 00:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18-07-2006, 12:18
Posty: 44
Lokalizacja: pd Wlkp
te uszczelki w dieslu to bardzo uciążliwa sprawa... pamiętam kiedy mieliśmy charadę jeszcze w starej budzie (88r. bodajże) to nie wydmuchała żadnej uszczelki, i zapalała w każdych warunkach.

Kurcze coś z tymi głowicami/blokami musi być nie tak :-/

_________________
Mazda 323 bg 1.3 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-01-2009, 10:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie pierwszy i nie ostatni to stwierdziłeś. Uszczelka to zmora nie tylko 1.0 D ale też 1.3 - zmieniałem kilka i dociągałem nowymi śrubami - nie wytrzymała żadna :(

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-01-2009, 10:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Nie pierwszy i nie ostatni to stwierdziłeś. Uszczelka to zmora nie tylko 1.0 D ale też 1.3 - zmieniałem kilka i dociągałem nowymi śrubami - nie wytrzymała żadna :(

dokładnie....też coś o tym wiem...moja pewnie też długo nie pociągnie...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-01-2009, 10:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Seba to ile ty jesteś po remoncie hm zrobiłeś 10k km ????

Masz już jakieś konkretne objawy czy tylko przypuszczasz......????

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-01-2009, 10:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
StiQ napisał(a):
Seba to ile ty jesteś po remoncie hm zrobiłeś 10k km ????

Masz już jakieś konkretne objawy czy tylko przypuszczasz......????

przypuszczam....zresztą przy takiej jezdzie na kjs czy treningach to nie wytrzyma....
po protu się na to już nastawiam psychicznie...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-01-2009, 10:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jedna z moich wytrzymała 3000km :) Objawy - zaczyna bulgotać przy odpalaniu rano, zamula jak wciska się gaz do oporu, częściej włącza się wentylator - tak było u mnie.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-01-2009, 10:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
To szykuj lepiej nowy silnik.....lepiej mieć zapas 1,6 w garażu jak by faktycznie walnęła!

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-01-2009, 10:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
W każdym razie w tym dieslu zacząłbym od zwalenia głowicy, zabielenia (???) a raczej dokładnego planowania z wyjętym wałkiem. Wyjąłbym blok i dał również do wyrównania na górze. Sprawdził baaardzo dokładnie czy nie ma pęknięć itd.
Sprawdź również na nowej uszczelce ciśnienie - może jeden spręża mocniej uszczelniony olejem i tam wydmuchuje. Kup nowe śruby do głowicy- są dostępne w handlu 10.9 i 12.9 utwardzane z różnymi łbami - popytaj w hurtowniach a znajdziesz. Gdy dobrze poszperasz po katalogach śrub np. w intercars znajdziesz i dopasujesz pewnie od jakiegoś innego japońskiego diesla. Oczywiście śruba z półki będzie kosztowała 5x mniej niż dedykowana do głowicy. W ostateczności - sprzedaj to autko :(
BTW na śruby 10.9 w Audi to ja mam przednie błotniki mocowane - po 10 na stronę :D

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-01-2009, 22:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18-07-2006, 12:18
Posty: 44
Lokalizacja: pd Wlkp
głowicę dałem inną, uszczelkę jakiejś niemieckiej firmy zdawała się być lepiej dopasowana od poprzednich.

Za jakiś czas dociągnę śruby głowicy

Zobaczymy jak długo pośmiga :P ale myślę że powinno być teraz dobrze bo w odróżnieniu od stanu przed teraz odpala "z pół obrotu"

_________________
Mazda 323 bg 1.3 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-01-2009, 11:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
devdawid napisał(a):
głowicę dałem inną, uszczelkę jakiejś niemieckiej firmy zdawała się być lepiej dopasowana od poprzednich.

Za jakiś czas dociągnę śruby głowicy

Zobaczymy jak długo pośmiga :P ale myślę że powinno być teraz dobrze bo w odróżnieniu od stanu przed teraz odpala "z pół obrotu"

to daj kiedys znać jak się spisuje...
ps.mi po 5tyś poszła juz uszczelka pod klawiaturą....wkurzające.... :!:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL