forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 02-10-2024, 00:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: charade silnik cb90 dławi przy dodawaniu gazu
PostNapisane: 13-11-2008, 22:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Witam

Jestem nowy na forum.

Niedawno Zakupiłem swoją pierwszą charade:)
Musze przyznać że świetny samochód. Niestety mam problem z nią. Ma 160 tyś przebiegu. Pali mi około 8 litrów - jest to dla mnie dużo... Na dodatek kopci. Na niedogrzanym silniku wyświetla usterke silnika. Nie mam pojęcia co to może być. Sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy, sonde, wszystkie elektrozaworki. Zauważyłem że elektrozaworek obok czujnika map nie pracuje. Po podaniu napięcia na niego silnik bardzo ładnie wkręca się na obroty nie muli go, niestety nie utrzyma się na biegu jałowym. Silnik zgaśnie. Dodam że przeczyściłem układ EGR (czy jak to się tam nazywa) poiniewaz zarośnięty był sadzą i nie funkcjonował,teraz jest ok) Prosił bym o jakąkolwiek pomoc odnośnie mojego problemu.
Usatysfakcjonowany byłbym choćby nawet tym gdyby mi ktoś wytłumaczył zasade działania tego układu sterowania, Może ktoś posiada schemat elektryczny układu sterowania?

Prosze o pomoc i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-11-2008, 21:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Koledzy miał ktoś taki przypadek?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-11-2008, 10:35 
Offline

Dołączył(a): 23-03-2007, 17:38
Posty: 10
Lokalizacja: swidnica
Cześć! miałem kiedyś taki przypadek ale w cb23 czyli gaźnik... U mnie wystarczyło ustawić zapłon, ale sprawdź przewody i świece. No i któryś czujnik temperatury wody do wymiany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: --
PostNapisane: 20-11-2008, 12:14 
Offline

Dołączył(a): 31-03-2006, 18:12
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Ciesz sie że Ci pali 8, moja cb23 pali 10 :(

_________________
g100, 1.0, cb-23, 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-11-2008, 01:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
kiedy to niema z czego się cieszyć.:( Samochód mi kopci nie spalonym paliwem , muli i czasem sam od siebie gaśnie i kaplica.... Nie odpali mimo próśb i błagań... 8 litrów przy bardzo spokojniutkiej jeździe to jest mało?? golfik 1.8 mi tyle palił przy normalnej jeździe...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-12-2008, 23:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Mam uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Który to czujnik? Z tyłu silnika są dwa podobne i z boku silnika czujnik przegrzania. Za co odpowiada czujnik z zieloną wtyczką a za co czujnik z brązową? Diagnoza ECU - 4 mignięcia check engine. Jak sprawdzić czujniki- sprawdziłem miernikiem i jakąś rezystancje mają. Co do przewodów orientuje się gdzie odchodzą z czujników? Które to piny na ECU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-12-2008, 00:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
A w manualu nic nie piszą? Możesz zmienić wszystkie czujniki majątku nie stracisz ale zyskasz czas na szukaniu igły w stogu siana.

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-12-2008, 08:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
no właśnie o tym samym myśle :) A manuala mam takiego że nic tam nie piszą:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-12-2008, 23:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Witam.założyłem używke czujnik z czarną wtyczką. Teraz ECU nie zgłasza mi przynajmniej żadnych usterek. Delikatne mulenie zostało. Podejrzewam jeszcze rozregulowany czujnik położenia przepustnicy i zapłon. Jak wyregulować te 2 rzeczy? Dysponuje lampą stroboskopową. Na które znaki patrzeć? Jak ustawić ten czujnik położenia przepustnicy domowym sposobem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-12-2008, 14:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-01-2008, 16:34
Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
co do dławienia to też miałem ten problem i zanim sie rozgrzał silnik to skakałem a nie jechałem :D i terz za bardzo nie wiedziałem co sie dzieje az któregoś razu jak mi stanoł z braku paliwa i po raz pierwszy nie zatankowałem na orlenie. i odziwo problem z dławieniem minoł nie wiem czy toprzyczyna paliwa, ale na wszelki wypadek orlena już omijam :D

_________________
,,widzę więcej, wiem więcej. tak to jest, mniej więcej,,
charade 1,0 TS benzyna 1992


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL