forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 22:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nietypowy problem...
PostNapisane: 19-09-2004, 10:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-09-2004, 10:30
Posty: 29
Lokalizacja: Puławy
:? Mam problem z Daihatsu Charade 1.0 D rocznik 84. Po przejechaniu kilku dziesieciu kilometrow gdy silnik sie rozgrzeje olej z silnika jest wyrzucany przez korek wlewu oleju i trafia do kolektora ssacego (przez przewod miedzy korkiem i kolektorem).Jaka jest tego przyczyna..Obiawy sa takie ze samochod dostaje duzych obrotow i pluje olejem z rury.. Mowili mi ze to byc moze wina pierscionkow ale juz byly wymieniane kilka razy i nic.. THX za pomoc.. / SeTa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nietypowy problem...
PostNapisane: 19-09-2004, 14:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
seta_lp napisał(a):
...olej z silnika jest wyrzucany przez korek wlewu oleju i trafia do kolektora ssacego (przez przewod miedzy korkiem i kolektorem)....

czyli przez odmę tak???
kilka razy wymieniałeś pierścionki, ale czy szlifowałeś cylindry???
wymiana pierścionków na nowe bez szlifowania cylindrów w 9 przypadkach na 10 jeszcze bardziej pogarsza sprawę. Sam przerabiałem ten temat u siebie i wiem to z własnego doświadczenia.
nie zmienia się pierścionków bez szlifowania cylindrów

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-09-2004, 14:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-09-2004, 10:30
Posty: 29
Lokalizacja: Puławy
Tak przez odme.. Wykonany byl szlif cylindrow..Czy jest mozliwosc ze wytwarza sie takzwane pod- lub nad-cisnienie.. U mojej dziewczyny ktora ma takie samo Daihatsu najprawdopodobniej tez sie to dzieje po ostatniej wymianie uszczelki (przyznam ze jej egzeplarz byl o wiele bardziej zaniedbany bo pekniecie uszczelki bylo tak duze ze woda walila kolektorami)..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-09-2004, 22:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Troche dziwne bo wydaje mi sie że po rozgrzaniu silnik się bardziej uszczelnia niż rozszczelnia...Może jakieś peknięcie w głowicy???Co ty Osa na to?

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-09-2004, 23:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
mi się wydaje że jednak po rozgrzaniu sie bardziej rozszczelnia .... podczas chłodzenia kurczy sie wszystko ... nei wiem moze ja sie myle ...

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-09-2004, 08:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
slyszałem o takim problemie
ponoc niedrozne są któreś kanaly olejowe w silniku tak przynajmniej mial jeden uzytkownik.
swoja droga jaki olej lejesz?
proponuje Ci dobrego minerała nalać
Pozdr

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-09-2004, 11:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
mazi napisał(a):
podczas chłodzenia kurczy sie wszystko ... nei wiem moze ja sie myle ...


Dokładnie, a po nagrzaniu pierścienie się rozszerzają i uszczelniają silnik :wink:

OT: Amba ta fotka którą masz w avatarze i na stronce to VT (virtual tuning) ?? Jak tak to przerób jeszcze tylne nadkola na półokrągłe, chciałbym zobaczyć jak to wygląda bo ogólnie fota jest przednia

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-09-2004, 16:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-09-2004, 10:30
Posty: 29
Lokalizacja: Puławy
Leje Lotosa mineral 15W40 chociaz producent i ksiazka servisowa zalecaja Shella tez 15W40.. Glowica nie jest chyba peknieta (moj ojciec po ostatnim remoncie tak twierdzi).. Wlasnie po rozgrzaniu silnika olej jest wywalany.. To jest problem z ktorym sie borykam od kilku lat.. przez dlugi czas samochod stal w garazu bo mialem inny do jazdy.. A teraz postanowilem uruchomic ten..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-12-2008, 18:53 
Offline

Dołączył(a): 06-02-2008, 20:35
Posty: 68
Lokalizacja: Głogów
ja nalalem lotosa do swojego i zaczely sie problemy w 1.0 b


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-12-2008, 23:27 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Też na Lotosie problemy były. Od jakiegoś czasu mobil mineralny a dodatkowo plastikowa butelka jako naczynie pośrednie i po problemie. Być może że w pokrywie zaworów masz kanały zaklejone nagarem i olej zamiast spływać do micki wali przez odmę. A co się dzieje jak korek wlewu wyjmiesz? Bardzo sadzi przedmuchami?

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-12-2008, 23:45 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Nie wiem czy to pomoże, ale zauważyłem w mojej Charadce 1.0 d coś dziwnego. Jak odłącze przewód podciśnienia od serwa hamulcowego to podczas pracy na wolnych obrotach co ok 2-3 minuty przez odmę wyrzucany jest olej. Nie jest to mały wyciek tylko dosłownie strumień o takim natężeniu, że olej ląduje na grodzi. Ilość ok szklanki. Jak założę przewód to wszystko wraca do normy.
Jak się nie mylę to powodowane jest to tym, że vacu pompa zasysając powietrze tłoczy je do układu olejowego, w którym po czasie wytwarza się spore ciśnienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL