forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-06-2024, 04:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zamiana komputerów G102 - 1.3 na 1.6
PostNapisane: 24-09-2008, 14:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Czy ktoś zrobił cos takiego - do silnika hc-e 1.3 podłaczył kompa od 1.6 hd-e ? pytam bo będe testował taką konfiguracje -a może ktoś coś wie o przeciwskazaniach :)

edit by evo
konkretnie prosze pisać tematy

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: zamiana komputerów G102 - 1.3 na 1.6
PostNapisane: 25-09-2008, 10:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Z tego co pamiętam 1.6 napewno ma niżej odcinkę, no i się zastanawiam co z zapłonem itd. Tak mi coś się wydaje że drookash się wypowiadał na ten temat i było coś poprzestawiane. Marcin możesz zrobić fotkę aparatu zapłonowego z 1.6 ?

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-09-2008, 10:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Z tego co kiedyś było pisane to do 1.6 można podpiąć kompa od 1.3. Osa też coś pisał chyba kiedyś.

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-09-2008, 11:17 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Hej ja w swojej charadzie mam kompa od 1,6 przy silniku 1,3
Charadka ta chodziła na gazie i nie jestem w stanie powiedziec czy coś dało czy nie
Kostki są identyczne i napewno wszystko pasuje

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-09-2008, 20:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Mechanicznie pasują jeżeli pochodzą z silników wcześniejszej generacji tzn. montowanych w G102 i w Aplausie do około 1994 roku. Obydwa posiadają po dwa sterowania podciśnieniem. Nowsze z G200 1.3 i Aplause 1.6 z okolic od 1995 również pasują zamiennie o ile nie ma sterowania podciśnieniem. W Aplausie ~1998-1999 pojawił się natomiast zamiast aparatu zapłonowego czujnik obrotów wałka rozrządu i 2 cewki w które wpięte są 4 przewody świecowe. Mechanizm podobny do Mazdy - iskrę dostają 2 cylindry na raz, z czego jeden z nich zawsze jest w GMP i zapala mieszankę, drugi ma "pusty strzał". Komp jest całkiem inny i szczerze mówiąc nie mam pojęcia jakim symbolem oznaczyli silnik. Aparat zapłonowy z G200 pasuje do silnika HC-E z modelu G102 - tylko że nie ma sterowania podciśnieniem gdyż G200 nie miała takiego sterowania wcale.
Z pewnością jak pisał EVO komp od 1.6 ucina o całe 500rpm szybciej. Ma również inne wyższe kąty wyprzedzenia zapłonu przy danych obrotach i odczycie z MAP-sensora - tego będę doszukiwał się w manualu. Analizując - komp z 1.6 w silniku 1.3 powinien dawać ostrzejszy zapłon lecz by kręcić do >7krpm trzeba by zdjąć odcinkę i sprawdzić czy są "mapy" paliwa i zapłonu przy tak wysokich obrotach (pewnie są bo te kompy tak naprawdę "map" nie posiadają a jedynie fabrycznie zaprogramowane parametry wyjściowe na podstawie odczytów z czujników).
Znalazłem w manualu do Feroza 1.6 że przy 600rpm wyprzedzenie zapłonu wynosi 0-stopni i rośnie do 9,5-stopnia przy 2077rpm, czy wzrost jest liniowy - nie wiem. Wyprzedzenie jakie daje "vacum" - czyli wężyk podciśnienia to 0-stopni przy 370mmHg i 3,5-stopnia przy 440mmHg podciśnienia w układzie dolotowym. Oba wyprzedzenia się sumują.

ps. kilka technicznych pierdółek : w/g manuala silnik 1.3 HC-E w G102 waży dokładnie 90kg, gaźnikowy HC-C 91kg (nie było silnika stalowego - dół zawsze był z AL). Pojemność zbiornika paliwa w G102 z silnikiem HC-E : wersja 2D - 40 litrów, wersja 4D - 37 litrów. Wydajność pompki paliwa w 1.3 HC-E to 275ml / 15 sekund. Wydajność wtrysków w 1.3 - 152 do 168ml / minutę ciągłego otwarcia przy ciśnieniu paliwa 2,6 do 3,2 kg/cm2. Seryjne turbo IHI daje 0,655 bara przy 85.000rpm. Pojemność głowicy w silniku HC-E - 40,5ccm, a w HD-E 34,3ccm - więc czymś się różnią !.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-09-2008, 21:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
faktycznie przepustnica w aplausie o 0,5 cm większa trzeba by sprawdzić jak śmiga to w 1.3 , co do kompa dziś własnie odebrałem zestaw części z aplausa więc napewno jutro podłącze i dam znać co i jak , czy cokolwiek czuć

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-09-2008, 21:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
szkoda że nie ma jakiejś firmy która dała by rade znaleźć gdzie zmienić odcinkę obrotów,lub "wywalić wszystkie kagańce w naszych charadkach..." :wink:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-09-2008, 23:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Firma jest ;) Namiary ma krecik - pisałem z nim kilka postów na PW i dodatkowo wypowiadał się na forum. Możliwe, że odblokowany komp z 1.6 wsadzony do silnika 1.3 pociśnie z GTTI :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-09-2008, 10:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
drookash napisał(a):
Firma jest ;) Namiary ma krecik - pisałem z nim kilka postów na PW i dodatkowo wypowiadał się na forum. Możliwe, że odblokowany komp z 1.6 wsadzony do silnika 1.3 pociśnie z GTTI :)


Taaaa i silnik z tym kompem odrazu z 20KM wiecej bedzie miał no prosze Cię :lol:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-09-2008, 23:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wystarczy 5KM i z 20Nm momentu by to poczuć :) Przesadziłeś...20KM to by może po wymianie wałka i totalnym remapie kompa miał. Poczekajmy aż Amba nauczy swoją 1.3 śmigać z bajerami od 1.6 :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2008, 09:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Firma jest ;) Namiary ma krecik - pisałem z nim kilka postów na PW i dodatkowo wypowiadał się na forum. Możliwe, że odblokowany komp z 1.6 wsadzony do silnika 1.3 pociśnie z GTTI :)

Skoro jest taka firma która poradzi sobie z "kagańcami" w naszych samochodach to po co czasem prowadzimy jałową dyskuje :?: :!: Z której i tak nic nie wynika,bo nie ma konkretów...tylko jakies domysły typu może,powinno,chyba... No przepraszam,ostantnio na forum pojawiło się fajne foto story przy zamianie tłoków z Aplausa do charade....chodzi mi o to że nie ma konkretnie jednego tematu i dokładnego opisu np.charade 1.3 podwyższenie mocy i kompletny opis co można i za jaką kase zrobić,to samo w przypadku 1.6,1.0,1.0Gtti i tak dalej...a tak kazdy pyta o coś i robi się mały bałagan...
Sorki,może mam zły humor z rana i muszę melisę wypić bo się czepiam...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2008, 14:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
seba601s napisał(a):
drookash napisał(a):
Firma jest ;) Namiary ma krecik - pisałem z nim kilka postów na PW i dodatkowo wypowiadał się na forum. Możliwe, że odblokowany komp z 1.6 wsadzony do silnika 1.3 pociśnie z GTTI :)

Skoro jest taka firma która poradzi sobie z "kagańcami" w naszych samochodach to po co czasem prowadzimy jałową dyskuje :?: :!: Z której i tak nic nie wynika,bo nie ma konkretów...tylko jakies domysły typu może,powinno,chyba... No przepraszam,ostantnio na forum pojawiło się fajne foto story przy zamianie tłoków z Aplausa do charade....chodzi mi o to że nie ma konkretnie jednego tematu i dokładnego opisu np.charade 1.3 podwyższenie mocy i kompletny opis co można i za jaką kase zrobić,to samo w przypadku 1.6,1.0,1.0Gtti i tak dalej...a tak kazdy pyta o coś i robi się mały bałagan...
Sorki,może mam zły humor z rana i muszę melisę wypić bo się czepiam...


Był początek opisu o silniku 1,6 i tłokach od 1,3 ale prawdopodobnie pomysł nie był dobry bo zaczęsto wywalało uszczelke, więc autor po niepowodzeniu swojego pomysłu już nie kontynuował wątku - szkoda można by wynieść wiele doświadczeń z tego, ale to jest tylko zgadywanie prawdy..
Sam będe robił silnik 1,6 i napewno opisze wiele rzeczy, jak dotychczasowe fotostory, a może komuś sie przyda..

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2008, 18:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
kompy zmienione i przetestowane - nic nie daje pozatym że odcina szybciej paliwko na dwójce np kolo 81-82, testowałem na obcykanych odcinkach więc niestety sam komp nie da nic , wydaje mi się że samochód dostaje więcej paliwa jeśli to możliwe ( mniej równa praca na jałowym i więcej czarnego dymu jak się ciśnie ) no ale to tylko odczucia
dodatkowo bawiłem się zapłonem ale to też bez rezultatów

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-09-2008, 18:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
silnik 1.6 plus komp 1.3 ... tak bylo u mnie .... i zdawało lepiej egzamin niz komp 1.6 i silnik 1.6 ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL