forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Przetestowanie sondy Lambda.
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=4&t=3322
Strona 1 z 1

Autor:  kubix [ 17-05-2008, 21:46 ]
Tytuł:  Przetestowanie sondy Lambda.

Chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzić czy Lambda jest w pełni sprawna - o ile się da.
Jak taki test można przeprowadzić. Szukałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem.

Ogólnie szaradka dość dużo mi pali, na jałowym obroty latają między 500-1000 no i na niskch obrotach dość mizernie przyśpiesza.
Może jestem przewrażliwiony ale na wszelki wypadek nie zaszkodzi sprawdzić.

Autor:  drookash [ 18-05-2008, 01:09 ]
Tytuł: 

Najważniejsze to odczytać błędy kompa,kod 21 w G200 oznacza problem z lambdą - zwarta do masy (przebicie) lub brak sygnału (urwany kabelek). Ten kod jak i odpięcie lambdy nie powoduje zapalenia "check engine" więc można jeździć nawet o tym nie wiedząc.
Sprawdzanie
Pierwszy sposób :
Odepnij wtyczkę lambdy, odpal i nagrzej silnik (2 minuty 3000rpm). Otwórz przepustnicę i trzymaj 3000rpm, w tym czasie ktoś inny mierzy napięcie między wtyczką lambdy a masą silnika - powinno być około 0,45v.
Drugi sposób - pomiar "po kompie":
Obrazek
Złączyć kabelkiem "Prufklemme" i "Massenklemme" a następnie podłączyć voltomierz między masę i "Klemme VF" - powinno pojawiać się skaczące napięcie od 0 do 5v. I tutaj ważna sprawa - silnik trzeba przez 2 minuty grzać na 3000rpm i odczyt również przeprowadzić na 3000rpm. Wahań napięcia powinno być minimum 8 w zakresie 10 sekund. Jeżeli jest mniej tzn, że lambda umiera :/
O ile pierwszym sposobem sprawdzimy tylko samą lambdę o tyle drugi da nam weryfikację całego układu lambdy włącznie z obiegiem przez kompa.

Jeżeli by admin pozwolił to bym z tego artykulik zrobił i by się wstawiło na stronkę na przedzie :P

Autor:  kubix [ 18-05-2008, 09:40 ]
Tytuł: 

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Dzisiaj będe mierzył, to może przy okazji machne jakieś fotki i dołącze do tematu.

Temat został przyklejony.
dr_mateusz

Autor:  mpanik [ 18-05-2008, 19:27 ]
Tytuł: 

Zgodnie z sugestiami Drookasha zmieniłem parę dni temu u siebie sonde. Kupiłem Golden Lodge sygnowaną przez Magnetti Marelli. U mnie wcześniej obroty falowały nieznacznie w porównaniu z tym co się u Ciebie dzieje, tak między od około 1000 do 1100. Ale czasami schodziły poniżej 1000obr. i tak koło 950 samochód drgał co mnie strasznie denerwowało.
Muszę przyznać, że po wymianie poprawa jest wyczuwalna.

Temat zamykam.
dr_mateusz

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/