forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 06:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: CB23 i spalanie oleju na wysokich obrotach.
PostNapisane: 25-04-2008, 16:42 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Witam! Dzisiaj zaspałem do roboty i spieszyłem się baaardzo,
mam w jedną stronę 30 km i cały czas pedał w podłodze i sporo wyprzedzania,
więc redukcje z 5 na 3 i gaz do dechy.
Po 10 minutach jazdy pojawił się niewystępujący wcześniej silny smrodek palonego oleju.
Do 5000 obr/m nie śmierdziało, ale im więcej na obrotomierzu, tym większy smród.
Temp. przed połową skali, niedawno wymieniane pierścienie, stan oleju poniżej max.
Może w tych silnikach to normalne jest, albo odma mi się przytkała, czy raczej MOTOR KAPUTT jak mawiają Niemcy?

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-04-2008, 19:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
a czy uklad wydechowy ma kolega szczelny..... ?,pytam bo z racji wieku naszych charadek moze byc to rozwiazanie problemu :wink:

_________________
E46 3,0 , GTTi FaN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: CB23 i spalanie oleju na wysokich obrotach.
PostNapisane: 27-04-2008, 14:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
HTZ napisał(a):
...Do 5000 obr/m nie śmierdziało, ale im więcej na obrotomierzu, tym większy smród.
Temp. przed połową skali, niedawno wymieniane pierścienie, stan oleju poniżej max...


A jak bardzo niedawno wymienione te pierścienie ? Może za szybko ją przeczołgałeś po obrotach.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-04-2008, 17:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
przy dużych prędkościach obrotowych robi się spore ciśnienie w komorze korbowej, jeśli są duże przedmuchy lub słabo działająca odma. Ciśnienie znajdzie ujście przez uszczelki i wywali olej, zobacz pod autem czy nie wywaliło ci oleju na wydech - to może być jedna z przyczyn. Jak jechałeś było siwo za tobą ?

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-04-2008, 10:16 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Pierścienie zmieniane około 4-5 tys km temu, docierałem 1000 km do 3000 obr/min później więcej, ale nie non stop. Za autkiem nie robi się siwo, nie widać dymu, nie słabnie.
Silnik chodzi równo, wkręca się szybko, tylko nie chce rano odpalić za pierwszym razem, muszę go kręcić ze 3 razy, a wcześniej zawsze za pierwszym. Poziom oleju bez zmian, na razie. Głowica jest po dobrym remoncie, pierścienie praktycznie nowe, tuleje były mierzone i są jak fabryka dała, nie są owalne.

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL