forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 13:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mały problem z silnikiem, ma czkawke na niskich ( cb-23 )
PostNapisane: 10-04-2008, 22:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24-09-2006, 20:55
Posty: 19
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącza
Witam wszystkich forumowiczów. Mam mały problem z silnikiem (1.0 gaznik), mianowicie dostaje czkawki ... Problem występuje tylko na małych obrotach ( do 2500 r.p.m ) przy wciśnięciu gazu, powyżej tych obrotów silniczek ciągnie aż miło do czerwonego pola bez żadnego problemu. Zaznaczam, że dzieje się to tylko przy dodawaniu gazu, jadąc na niskich obrotach, ale nie przyspieszając nic złego się nie dzieje ... Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku ... Czy ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć naprawę ? Z góry dziękuję za odpowiedz ...

edit by evo
określaj w tematach typ silnika i rodzaj problemu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mały problem z silnikiem ...
PostNapisane: 11-04-2008, 00:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Sapcio132 napisał(a):
Czy ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć naprawę ? Z góry dziękuję za odpowiedz ...


Jeśli nie wiesz od czego zacząć to lepiej się nie zabieraj za cb23 :)

- przerywacz ( szczelina, platynki )
- zapłon
- kable wys napiecia
- świece ( przerwa i zużycie )
- weżyki od podciśnienia

Miłego zaczyniania, to są podstawy które powinieneś zrobić zanim zaczniesz pytać o takie rzeczy.

No i użyj opcji SZUKAJ !! ten temat był poruszany kilku bądz kilkunastokrotnie :!: :!:

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mały problem z silnikiem ...
PostNapisane: 11-04-2008, 11:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24-09-2006, 20:55
Posty: 19
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącza
Evo napisał(a):
Sapcio132 napisał(a):
Czy ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć naprawę ? Z góry dziękuję za odpowiedz ...


Jeśli nie wiesz od czego zacząć to lepiej się nie zabieraj za cb23 :)

- przerywacz ( szczelina, platynki )
- zapłon
- kable wys napiecia
- świece ( przerwa i zużycie )
- weżyki od podciśnienia

Miłego zaczyniania, to są podstawy które powinieneś zrobić zanim zaczniesz pytać o takie rzeczy.

No i użyj opcji SZUKAJ !! ten temat był poruszany kilku bądz kilkunastokrotnie :!: :!:


Dziękuję za zainteresowanie, więc tak : świece wymieniałem ok. 2 tygodni temu, więc je wykluczam, przerwy dobre. Wężyki od podciśnienia wymienione ( też myślalem, że z nimi coś nie tak, bo guma sparciała, i bardzo lekko zchodziły ) kupiłem 2 metry, powymieniałem wszystkie, dodatkowo łączenia przesmarowałem dla uszczelnienia specjalną pastą do tego typu połączeń. Rozbierałem aparat zapłonowy, wizualnie wszystko w dobrym stanie, przerwę ustawiłem. Zostały kable zapłonowe, choc na mój rozum z prądem u mnie jest wszystko ok, bo problem występuje tylko w pewnym, dośc wąskim zakresie niskich obrotów, powyżej tych obrotów silnik chodzi jak marzenie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mały problem z silnikiem ...
PostNapisane: 11-04-2008, 23:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pytanie : czy czkawke ma jak mu mocno gazu wciśniesz ? sprawdz jak będziesz bardzo pomału dodawał gazu wraz ze wzrostem obrotów czy będzie miał czkawke.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mały problem z silnikiem ...
PostNapisane: 11-04-2008, 23:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24-09-2006, 20:55
Posty: 19
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącza
Evo napisał(a):
Pytanie : czy czkawke ma jak mu mocno gazu wciśniesz ? sprawdz jak będziesz bardzo pomału dodawał gazu wraz ze wzrostem obrotów czy będzie miał czkawke.


Dławi się raczej przy ostrym wciśnięciu pedału gazu, gdy wciskam pedał delikatnie w miarę rozpędzania samochodu problem nie występuje ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-04-2008, 15:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-10-2004, 10:45
Posty: 96
Lokalizacja: Gdańsk
też mam taki problem w gtti... czy przyczyną może być układ paliwowy? dzieje sie to zwykle na gorącym silniku na niskich obrotach. czesto jeżdże na resztkach paliwa i zdaża mi sie zużyć do końca:) ale filtr paliwa niedawno wymieniany.Co radzicie?

_________________
born to ride GTti...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-04-2008, 18:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja miałem tak w swojej cb23, moim problemem okazały się przebicia na kablach wysokiego napiecia i do tego źle zapłon ustawiony, jak się wszystko nawarstwiło to czkawka była nie do wytrzymania. Niewiem co może być u was :( jeśli nie macie problemów z elektryką.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-04-2008, 10:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24-09-2006, 20:55
Posty: 19
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącza
Evo napisał(a):
Ja miałem tak w swojej cb23, moim problemem okazały się przebicia na kablach wysokiego napiecia i do tego źle zapłon ustawiony, jak się wszystko nawarstwiło to czkawka była nie do wytrzymania. Niewiem co może być u was :( jeśli nie macie problemów z elektryką.


Hmmm, ja kabli zapłonowych do końca wykluczyc nie moge, orientujesz się może od jakiego samochodu (możliwie najtaniej) moge dokupic kable zaplonowe ? Bo zakladam ze oryginalne do szkarady sa drogie ... :?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-04-2008, 10:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
KUP BOSCH'a kable slikonowe sa do charady wiec niema problemu koszt okolo 60zl

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-04-2008, 14:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24-09-2006, 20:55
Posty: 19
Lokalizacja: Okolice Nowego Sącza
StiQ napisał(a):
KUP BOSCH'a kable slikonowe sa do charady wiec niema problemu koszt okolo 60zl


Witam ponownie ... Kable zapłonowe to było jednak to co dolegało mojej szaradce :D Zdałem sobie z tego sprawe dzisiaj rano ( samochód był cały pokryty rosą ), tak przerywał że myślałem, że nie pojade dalej ... Około południa problem znikł, kupiłem więc nowe kable i wszystko chodzi jak marzenie ... Dzięki wam wszystkim za porady a szczególnie Evo i stiQ . :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-04-2008, 19:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-10-2004, 10:45
Posty: 96
Lokalizacja: Gdańsk
W moim przypadku pomogło czyszczenie wtrysków ,listwy wtryskowej, filtra paliwa (niedawno wymieniałem więc tylko wyczyściłem), miałem tez przewody nowe janmora wysokiego napiecia ale niestety przy demontażu jeden sie urwał ( straszne badziewie), więc włożyłem oryginalne z 87 roku i wszystko gra. PS jak to jest z przewodami do GTti czy najwazniejsza jest wtyczka czy sam przewód musi być konkretnego typu? wiem że muszą być oporowe dla tłumienia zakłuceń ale czy dajmy na to mogę we wtyczki od Gttii wstawic zwykły przewód z poloneza i będzie dobrze?

_________________
born to ride GTti...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-04-2008, 08:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-02-2006, 23:10
Posty: 97
Lokalizacja: Mojęcice k.Wołowa
Kable maja rozna opornosc , ale to nie ma az takiego wielkiego znaczenia w GTti wieksze znaczenie maja swiece i odpowiedni ich dobór , faktem jest ze GTti jak ma padniete kabelki to nie rowno ciagnie a wlasciwie szarpie do ok 2 patykow ( najbardziej odczuwalne przy ruszaniu)

_________________
Live to ride - Ride to live
Honda Jc20 Gold Alcast ver. Open
Kawasaki Zx6r...rozbita:< ale na wiosne Zx9r... bedzie sie dzialo...
Co ty wiesz o zapierdalaniu...??? Ty stara dupa jestes:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-04-2008, 16:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-10-2004, 10:45
Posty: 96
Lokalizacja: Gdańsk
Ja w swojej gtti od zawsze mam problem na niskich obrotach, przy ujmowaniu rzadziej przy dodawaniu gazu zawsze szarpało np jadąc po parkingu. Teraz po czyszczeniu układu paliwowego jakby lepiej...Pożyjemy zobaczymy napiszę czy problem całkowicie ustąpił.

_________________
born to ride GTti...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL