forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Mały problem z silnikiem, ma czkawke na niskich ( cb-23 )
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=4&t=3248
Strona 1 z 1

Autor:  Sapcio132 [ 10-04-2008, 22:06 ]
Tytuł:  Mały problem z silnikiem, ma czkawke na niskich ( cb-23 )

Witam wszystkich forumowiczów. Mam mały problem z silnikiem (1.0 gaznik), mianowicie dostaje czkawki ... Problem występuje tylko na małych obrotach ( do 2500 r.p.m ) przy wciśnięciu gazu, powyżej tych obrotów silniczek ciągnie aż miło do czerwonego pola bez żadnego problemu. Zaznaczam, że dzieje się to tylko przy dodawaniu gazu, jadąc na niskich obrotach, ale nie przyspieszając nic złego się nie dzieje ... Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku ... Czy ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć naprawę ? Z góry dziękuję za odpowiedz ...

edit by evo
określaj w tematach typ silnika i rodzaj problemu

Autor:  Evo [ 11-04-2008, 00:13 ]
Tytuł:  Re: Mały problem z silnikiem ...

Sapcio132 napisał(a):
Czy ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć naprawę ? Z góry dziękuję za odpowiedz ...


Jeśli nie wiesz od czego zacząć to lepiej się nie zabieraj za cb23 :)

- przerywacz ( szczelina, platynki )
- zapłon
- kable wys napiecia
- świece ( przerwa i zużycie )
- weżyki od podciśnienia

Miłego zaczyniania, to są podstawy które powinieneś zrobić zanim zaczniesz pytać o takie rzeczy.

No i użyj opcji SZUKAJ !! ten temat był poruszany kilku bądz kilkunastokrotnie :!: :!:

Autor:  Sapcio132 [ 11-04-2008, 11:14 ]
Tytuł:  Re: Mały problem z silnikiem ...

Evo napisał(a):
Sapcio132 napisał(a):
Czy ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć naprawę ? Z góry dziękuję za odpowiedz ...


Jeśli nie wiesz od czego zacząć to lepiej się nie zabieraj za cb23 :)

- przerywacz ( szczelina, platynki )
- zapłon
- kable wys napiecia
- świece ( przerwa i zużycie )
- weżyki od podciśnienia

Miłego zaczyniania, to są podstawy które powinieneś zrobić zanim zaczniesz pytać o takie rzeczy.

No i użyj opcji SZUKAJ !! ten temat był poruszany kilku bądz kilkunastokrotnie :!: :!:


Dziękuję za zainteresowanie, więc tak : świece wymieniałem ok. 2 tygodni temu, więc je wykluczam, przerwy dobre. Wężyki od podciśnienia wymienione ( też myślalem, że z nimi coś nie tak, bo guma sparciała, i bardzo lekko zchodziły ) kupiłem 2 metry, powymieniałem wszystkie, dodatkowo łączenia przesmarowałem dla uszczelnienia specjalną pastą do tego typu połączeń. Rozbierałem aparat zapłonowy, wizualnie wszystko w dobrym stanie, przerwę ustawiłem. Zostały kable zapłonowe, choc na mój rozum z prądem u mnie jest wszystko ok, bo problem występuje tylko w pewnym, dośc wąskim zakresie niskich obrotów, powyżej tych obrotów silnik chodzi jak marzenie ...

Autor:  Evo [ 11-04-2008, 23:37 ]
Tytuł:  Re: Mały problem z silnikiem ...

Pytanie : czy czkawke ma jak mu mocno gazu wciśniesz ? sprawdz jak będziesz bardzo pomału dodawał gazu wraz ze wzrostem obrotów czy będzie miał czkawke.

Autor:  Sapcio132 [ 11-04-2008, 23:44 ]
Tytuł:  Re: Mały problem z silnikiem ...

Evo napisał(a):
Pytanie : czy czkawke ma jak mu mocno gazu wciśniesz ? sprawdz jak będziesz bardzo pomału dodawał gazu wraz ze wzrostem obrotów czy będzie miał czkawke.


Dławi się raczej przy ostrym wciśnięciu pedału gazu, gdy wciskam pedał delikatnie w miarę rozpędzania samochodu problem nie występuje ...

Autor:  Max Damage [ 12-04-2008, 15:33 ]
Tytuł: 

też mam taki problem w gtti... czy przyczyną może być układ paliwowy? dzieje sie to zwykle na gorącym silniku na niskich obrotach. czesto jeżdże na resztkach paliwa i zdaża mi sie zużyć do końca:) ale filtr paliwa niedawno wymieniany.Co radzicie?

Autor:  Evo [ 13-04-2008, 18:56 ]
Tytuł: 

Ja miałem tak w swojej cb23, moim problemem okazały się przebicia na kablach wysokiego napiecia i do tego źle zapłon ustawiony, jak się wszystko nawarstwiło to czkawka była nie do wytrzymania. Niewiem co może być u was :( jeśli nie macie problemów z elektryką.

Autor:  Sapcio132 [ 14-04-2008, 10:01 ]
Tytuł: 

Evo napisał(a):
Ja miałem tak w swojej cb23, moim problemem okazały się przebicia na kablach wysokiego napiecia i do tego źle zapłon ustawiony, jak się wszystko nawarstwiło to czkawka była nie do wytrzymania. Niewiem co może być u was :( jeśli nie macie problemów z elektryką.


Hmmm, ja kabli zapłonowych do końca wykluczyc nie moge, orientujesz się może od jakiego samochodu (możliwie najtaniej) moge dokupic kable zaplonowe ? Bo zakladam ze oryginalne do szkarady sa drogie ... :?

Autor:  StiQ [ 14-04-2008, 10:14 ]
Tytuł: 

KUP BOSCH'a kable slikonowe sa do charady wiec niema problemu koszt okolo 60zl

Autor:  Sapcio132 [ 14-04-2008, 14:49 ]
Tytuł: 

StiQ napisał(a):
KUP BOSCH'a kable slikonowe sa do charady wiec niema problemu koszt okolo 60zl


Witam ponownie ... Kable zapłonowe to było jednak to co dolegało mojej szaradce :D Zdałem sobie z tego sprawe dzisiaj rano ( samochód był cały pokryty rosą ), tak przerywał że myślałem, że nie pojade dalej ... Około południa problem znikł, kupiłem więc nowe kable i wszystko chodzi jak marzenie ... Dzięki wam wszystkim za porady a szczególnie Evo i stiQ . :)

Autor:  Max Damage [ 15-04-2008, 19:37 ]
Tytuł: 

W moim przypadku pomogło czyszczenie wtrysków ,listwy wtryskowej, filtra paliwa (niedawno wymieniałem więc tylko wyczyściłem), miałem tez przewody nowe janmora wysokiego napiecia ale niestety przy demontażu jeden sie urwał ( straszne badziewie), więc włożyłem oryginalne z 87 roku i wszystko gra. PS jak to jest z przewodami do GTti czy najwazniejsza jest wtyczka czy sam przewód musi być konkretnego typu? wiem że muszą być oporowe dla tłumienia zakłuceń ale czy dajmy na to mogę we wtyczki od Gttii wstawic zwykły przewód z poloneza i będzie dobrze?

Autor:  AmbaJunior [ 16-04-2008, 08:45 ]
Tytuł: 

Kable maja rozna opornosc , ale to nie ma az takiego wielkiego znaczenia w GTti wieksze znaczenie maja swiece i odpowiedni ich dobór , faktem jest ze GTti jak ma padniete kabelki to nie rowno ciagnie a wlasciwie szarpie do ok 2 patykow ( najbardziej odczuwalne przy ruszaniu)

Autor:  Max Damage [ 16-04-2008, 16:05 ]
Tytuł: 

Ja w swojej gtti od zawsze mam problem na niskich obrotach, przy ujmowaniu rzadziej przy dodawaniu gazu zawsze szarpało np jadąc po parkingu. Teraz po czyszczeniu układu paliwowego jakby lepiej...Pożyjemy zobaczymy napiszę czy problem całkowicie ustąpił.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/