forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 14:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: przegrzewanie sie silnika
PostNapisane: 16-04-2005, 19:12 
Mam problem, ostatnio temperatura zaczela mi po krotkiej jezdzie skakac na maksa, wentylator wlacza sie na czas, ale niestety plyn jest wyrzucany do zbiorniczka. Do tego wylot rury wydechowej "moczy sie" i dymi. Ok. 1,5 roku temu z powodu takich problemow musialem wymienic peknieta glowice, obawiam sie, ze znowu ja rozwalilem. Mechanik nie chce juz do niej zagladac, czy to prawda, ze jesli uszczelka trzymala dobrze ok. 1,5 roku, to wieksze prawdopodobienstwo, ze to poszla glowica?(slyszalem taka opinie). Mam charadke gtti 88 z instalacja gazowa. Czy te problemy z niszczeniem silnika to nie problem zwiazany z instalacja gazowa?(mam ja ponad 2 lata i na gazie chodzil bardzo fajnie)


Góra
  
 
 Tytuł: pytanie
PostNapisane: 19-04-2005, 19:14 
Ile kosztowała Cie instalacja gazowa do gtti? ewentualnie jaka to instalacja czyna wtrysku itp? i jak sie ma sprawa z moca? Mam zamiar wstawic gaz do swojego prosze o kontakt gg 3857819


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-04-2005, 07:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
na 99 % siadła uszcelka i zczacznij od tego, ewentulanie można dać głowicena badanie szczelnośći i będzie wiadomo co i jak.
Swoją drogą opisz coś o gazie w gti co i jak jakie osiągi spalanie itp.

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pytanie
PostNapisane: 25-04-2005, 20:19 
Offline

Dołączył(a): 16-04-2005, 19:17
Posty: 25
Lokalizacja: szczecin
Z instalacji gazowej w Gtti jestem bardzo zadowolony. Dalem za nia z robocizna 2300 zeta. Instalacja byla podstawowa za 1200 zl, ale do turbo musi byc dodatkow specjalny "mieszalnik", ktory kosztowal ponad 500, butla ma pojemnosc 28l, umieszczona po kole zapasowym.
Moja instalacja gazowa jest nizszym modelem, ze zmiana w zaleznosci od obrotow, nie znam wiecej szczegolow, po prostu mialo dzialac dobrze i tak jest.
Dodam tylko, ze przed tym gosciem kontakowalismy sie(auto bylo wtedy brata) z roznymi "gazowcami"(wszyscy mowili, ze juz zakladali instalacje do turbo) i tamci twierdzili, ze bedzie bezproblemowo dzialac zwykla instalacja bez zadnych zmian, dobrze, ze jeszcze poszukalismy, bo zle dobrana instalka moze porzadnie uszkodzic silnik.

Teraz opisze odczucia po jezdzie na roznych paliwach(moja charadka jest w pelni seryjna):
- VPower Racing 100 Shell'a - bardzo dynamiczny oraz zrywny przy niskich i wysokich obrotach, vmax 190
- bezolowiowa 95 - dynamiczny na obrotach ponad 3000, vmax 180
- PowerGas Shell- dynamiczny na obrotach ponad 3000, vmax 170-180, na zalaczonej turbince dziala jak marzenie, tylko nalezy uwazac, aby nie jezdzic na pustawej butli, bo moze spotkac nas zaskoczenie. Gdy w butli jest malo gazu, wtedy panuje male cisnienie, w tym momencie po wdepnieciu na pedal gazu i zalaczeniu turbiny gaz przestaje doplywac do silnika i praktycznie staje w miejscu, pomaga odpuszczenie gazu, ale przy wyprzedzaniu "na zderzaki" to moze nas drogo kosztowac.
Druga sprawa, to niskie obroty, jazda na gazie jest mniej przyjemna, poniewaz wymaga sporej kultury jazdy, przygazowywanie od skrzyzowania do skrzyzowania i raptowne hamowanie konczy sie zwykle zgasnieciem samochodu, ale pomimo tego warto zalozyc gazik.
Dlaczego? Bo na gazie jezdze tak jak chce, pali mi od 8-12 litrow/100km, widok zapalonej turbinki cieszy mnie bardzo i nie przejmuje sie, ze w baku robi sie wir, natomiast na benzynce, no coz, cena 4,50zl/litr potrafi popsuc zabawe.
Podsumowanie
Samochod po zalozeniu instalacji gazowej nie traci wiele, do codziennego uzytkowania jest zalecany jak najbardziej, na trase rowniez, predkosci 140-160km/h sa jak najbardziej zalecane i osiagane bardzo szybko, tylko vmax jest troche nizszy, chociaz z gorki mial ponad 180 :)
A na tor, z powodu gasniecia przy szybkim odpuszczaniu pedalu gazu, nie zalecam, wtedy najlepij zalac Vpower racing.

P.S. uwazajcie na specow od autogazu

_________________
GTti 1,0, LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL