forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 09:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Za niska temperatura silnika ?
PostNapisane: 18-03-2008, 20:51 
Offline

Dołączył(a): 31-03-2006, 18:12
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Temperatura silnika, nawet po 30 minutach jazdy wygląda tak:

Obrazek

Czy nie jest ona trochę za niska ??
Wsadziłem kartony za grill i chlodnicę, żeby sie mniej chłodził powietrzem, ale to prawie wcale nie pomogło.
Strzałka jest na połowie dopiero wtedy jak mocniej przeciągam biegi, tzn do 5k rpm, a tak przy normalnej jeździe do około 2800, temperatura jest jak na zdjęciu.

Druga sprawa to benzyna- to co pokazuje wskaźnik, jest wynikiem przejechania 50 kilometrów po zalaniu do pełna.
Jakie jest u Was wskazanie po przejechaniu takiej odległości ??
Silnik to cb-23, 1.0 benzyna, gaźnik.

Chciałbym się jeszcze dowiedzieć, przy ilu obrotach zmieniać biegi, żeby w/w silnik palił jak najmniej ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-03-2008, 23:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kup czujnik za 19 zł i wkręć w głowicę nowy... może się zestarzał i źle odczyty podaje ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-03-2008, 00:31 
Offline

Dołączył(a): 26-08-2007, 21:45
Posty: 45
Lokalizacja: Łask
a ja jeszcze dodam, że może być to wina termostatu-koszt 36zł. Ja tak miałem, ale wskaźnik temperatury nigdy się więcej nie podnosił, tylko do takiego momentu jak u Ciebie. u mnie problemem był wadliwy termostat.
A co do spalania, to nie mogę nic powiedzieć, bo mam dieselka i jak zaleje bak do pełna, to przy następnym tankowaniu muszę obmiatać pajęczyny z wlewu :D

_________________
Jest ryzyko, jest zabawa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-03-2008, 02:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-11-2006, 00:50
Posty: 386
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra / Lwówek City
co to jest takie dziwne elektroniczne CUŚ co tam lezy ?? bo mnie ciekawosc zzera :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-03-2008, 08:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
OBROTKA CYFROWA

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: wskaźnik paliwa
PostNapisane: 19-03-2008, 11:12 
Offline

Dołączył(a): 13-03-2007, 19:35
Posty: 17
Lokalizacja: Kielce
Ze wskaźnikiem paliwa to chyba tak jest - znawcą nie jestem ale u mnie wygląda to tak: zawsze leje pod korek i pierwsze 50-100km prawie żadnej reakcji, potem wskazówka leci na łep na szyję w dół tak do 1/4 wartości i dopiero w okolicach E zaczyna normalnie się zachowywać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-03-2008, 11:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Co za klopot z tym paliwem.Wystarczy zalac do pelna przejechac ze 100km i dolac.Tyle ile ci wejdzie tyle ci spala i bedziesz wiedzial ile to litrow ci wskaznik wskazal ze spalilo.W samochodach roznych marek jest zawsze inaczej albo do polowy leci szybko a potem bardzo wolno albo naodwrot .

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Mam identycznie.
PostNapisane: 19-03-2008, 12:16 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Po remoncie mam tak samo jak ty. Czujnik dobry, termostat nowy, chłodnica nowa i temp cały czas taka sama jak na twojej fotce. Tylko jak stoję w korku, minimalnie się podniesie, ale nigdy nie doszła nawet do połowy. Przez to ogrzewania prawie nie ma, takie ledwo letnie powietrze leci. Latem mu przejdzie hehehe.

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-03-2008, 14:24 
Offline

Dołączył(a): 29-01-2008, 11:16
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
kiedys tez tak mialem tylko ze po jakims czasie raz na jakis czas nagle temeratura wzrastala tak mialem w charadzie a wczesniej w mondoe (identyczna sytlacja)

co sie okazalo za malo wody bylo w silniku

rada przelej zbiornik wyrownawczy ponad max (tak z pol litra) odpal samochod i poczekaj az silnik zaciagnie wode ze dwa razy najlepiej poczekaj do momentu az wlaczy sie wiatrak
zgas poczekaj az silnik sie schlodzi i sprawdz poziow w zbiorniczku wyrownawczym jak ubedzie to zalej na amen zbiorniczek i powtoz opcie z zasady pomaga jak nie to wymien termostat bo czasem nowy moze byc juz fabrycznie zwalony

_________________
charade cb-23 g100 1992


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: -
PostNapisane: 19-03-2008, 14:49 
Offline

Dołączył(a): 31-03-2006, 18:12
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Rzeczywiście, płynu chłodniczego w zbiorniczku nie ma prawie wcale.
Doleję go i jak się nie poprawi, to będę kombinował dalej, bo może tak jak mówicie to być jakiś czujnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-03-2008, 09:21 
Offline

Dołączył(a): 29-01-2008, 11:16
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
jak sie poprawi to napisz

_________________
charade cb-23 g100 1992


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: --
PostNapisane: 20-03-2008, 15:01 
Offline

Dołączył(a): 31-03-2006, 18:12
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
I rzeczywiście, problemem okazała się za mała iloś płynu chłodniczego.
Zalałem do kreski max i teraz temperatura już po kilku minutach jazdy była w idelanym położeniu- prawie w połowie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-03-2008, 15:26 
Offline

Dołączył(a): 29-01-2008, 11:16
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
widzisz

_________________
charade cb-23 g100 1992


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL