forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 11-10-2024, 01:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakie sa róznice miedzy silnikem CB-22 a CB-23
PostNapisane: 13-10-2007, 11:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Tak jak w temacie jakie sa róznice w tych dwoch silnikach poza:
- Mechaniczna pompka paliwa

Czy CB-23 samoistnie pod wplywem okreslonej temperatury przelacza branie powietrza z nad kolektora wydechowego ????
Oraz czy i jak to jest sterowane jekis czujnik czy ma to jakies polaczenie z gaznikiem ????

Pozatym czekam na inne opinie o roznicach.

Szczegolnie interesuje mnie gaznik czy CB-22 i CB-23 maja ten sam ????

Gdzie idzie linka od ssania - dokladnie w ktrore miejsce w gazniku bo czy mam wyciagniete czy niemam silnik ma wysokie obroty i doszedlem do tego ze ssanie sie nie wylacza tak mi sie zdaje?????

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-10-2007, 16:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Silnik cb 23 tez ma mechaniczna pompke , to cb 90 ma elektryczna bo ma wtrysk
ogólnie sa niemal identyczne
Obrazek

Przelaczanie jest automatycznie , jest czujnik termiczny w obudowie a doniego dochodzi rórka z podcisnieniem

gaźniki nie wiem czym sie rózni ale od cb23 i to automata montowałem w c 22 i ogólnie smigało to

linka od ssanie to ta nad linką gazu , jak jest zaciagnieta zamyka sie jedna przepustnica i wtedy gaznik ciagnie wiecej paliwa

Obrazek

sciagnij obudowe filtra i zobacz jesli masz otwarta przepustnice to ssanie jest wylaczone-
ogólnie na benzie i na ssaniu miałbys ponad 2 tys obr na ciepło i powinna az kopcic na czarno przy gazowaniu od nadmiaru paliwa - o spalaniu nie wspomne:)

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2007, 07:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Musze powiedziec ze wysokie obroty nie były spowodowane ssaniem tylko linka od gazu, niewiedziec czemu ale nie odbijała do konca i utrzymywała obroty na 2000-2500 obr. Teraz juz wporzadku, z linka od gazu.

Klopot nastepny jaka moze być przyczyna:
- Autko nie pali na benzynie po dluzszym postoju ( dodam ze wymieniony zostal nowy filtr paliwa, pompa mechaniczna paliwa, nowy filtr powietrza, nowe świece zaplonowe NGK i samochodzik w baku ma świerza VERVE 98 ) - dluzszy postoj (2-4 godziny i autko nie zapali wogle)

- Problemy z zapalaniem na gazie ( silnik zimny nie zapali, silnik goracy problemy z odpaleniem, w butli Statoilowy gas)

Co moglo sie stac ze autko nie pali ani na benzynie ani na gazie, dodam ze autko jadac na gazie czy to na benzynie dostaje strzałow i nie pali rowno, sa szarpania przy dodawaniu gazu i trzymaniu w jednej pozycji pedalu gazu. Wieksza gorka i problem z wyspinaniem sie gdyz silnik dostaje dola szarpie i niechce jechac.

Moze jakas pomoc?????

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2007, 13:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Moze uszczelka pod glowica??

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2007, 13:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
To nie to niema zadnych obiawow, ktore by wskazywaly na uszczelke !!!!

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2007, 14:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
ja bym zacząl od aparatu zapłonowego tzn koniecznie sprawdz przerwe na przerywaczu potrafi sie odłamac kamyk ,ma byc przy zamknietykamykach 0,4mm luzu miedzy wałkiem , ponadto loknij na kopułke moze cos wniej , jesli to nie pomoze to sprawdź rurki cisnieniowe przy gazniku potrafi sie zsunąc lub nawet peknąć,
co do odpalania na zimno na gazie normalnie ze gorzej pali , ale na cieplo powinno bez problemu , pozatym sprawdz czy jak jest przełaczony na benzyne , po dłuzszym postoju zapompujesz pedałem gazu czy wstrzykuje paliwo do gaznika ( po sciągnieciu obudowy filtra widać ) jesli nie to moze twoja pompka jest sprawna ale nie trzyma paliwa , i wraca do baku

Swoja droga na gazie ngk w charadzie nie sprawdzaja sie najlepiej polecam brisk silver do gazu LR 17 YS są znacznie lepsze

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2007, 14:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Co do pompki napewno podaje bo po chwili byly swiece zalane wiec pompka trzyma ok a jescze nie napisalem ale jest taka sprawa ze na goracym silniku na gazie jak sam zdechnie to potem jest problem z odpaleniem spowrotem jesli zgasisz sam jest prawie OK (na 80% przypakow odpalisz) Juz mialem takie przypadki na skrzyzowaniu ze na swiatlach zdechl i ponowne przekrecenie kluczyka i nic dopiero po 2-3 min odpala co to moze byc, co to sie dzieje.

Bede dzisiaj dalej patrzyl co i jak a co do briskow to sie zapytam czy sa dostepne od reki. Tylko szkoda moich NGK bo nie maja nawet 3 dni :) hehe dobre

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2007, 15:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Tzn briski mozesz zalozyc ale to nie wtym jest problem, zobacz koniecznie przerywacz na aparacie zapł

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-10-2007, 14:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Kupilem Dzisiaj Kable BOSHA slikonowe, zapodam zobaczymy powtorka autko zapalilo jak postalo na sloncu i ogrzalo sie troche oczywiscie na benzynie po nie powiem dlugiej walce wkoncu odpalil. Ledwo bo ledwo ale zlalpal za kilkudziesiatym razem :) Pozatym gasl przy kazdej mozliwej sposobnosci, nawet na pelnym ssaniu az sie rozgrzal wtedy ssanie pomagalo by nie gasl.

Zobaczymy co jest mnie sie zdaje ze to zapłon jest przesuniety i swieca nie dostaje paliwa na czas iskry i jest zalewana benzyna,
Pozatym jak juz jest wmiare cieplo jak zalalpie to pali jakby na 2 cylindry i strasznie telepie autem wtedy po chwili takiej pracy tak jakby ten trzeci cylinder dostawal iskre i praca silnika sie unormowuje na tyle ze nie podskakuje, puszczajac pedal gazu momentalnie zgasnie i jest problem z odpaleniem go spowrotem. Hamujac zgasnie !!!

AMBA gdzie masz podlaczone zasilanie od gazu (elektryka).

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-10-2007, 15:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
bierze prosto z plusa potem przelacznik który rozdziela na dwa elektrozawory i to cała elektryka gazu

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-10-2007, 09:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Zmieniłem kable i jest juz mala poprawa dzis mam odebrac kopułke aparatu zapłonowego i palec rozdzielacza,
Zobaczymy czy bedzie palic bo najprawdopodobniej to zuzycie kopułki i palca oraz zle ustawiony zapłon sa przyczynami nie odpalania autka.

Bede dzisiaj widziec czy wymiana cos pomogla, a ustawienie zaplonu zostawie komus kto sie na tym zna!!!

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-10-2007, 18:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Jak juz wymieniacz te zeczy to zamow sobie przerywacz
Kiedys mialem taki sam objaw
Normalnie jechalem z pracy potem tracil jakby moc.Nastepnie na swiatlach mi zdech i nieszlo go odpalic po jakis 2 lub 3 minutach poszedl na popych
Co sie okazalo skleil mi sie przerywacz.Takie male guwienko a unieruchomilo taki pojazd hehe

Mialem przerywacz caly czas z okladzinka weglowa i nawet nowka sie szybko przepalala.Wsadzilem przerywacz z okladzinka miedziana i hula jus 1,5 roku


Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-10-2007, 11:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Zalorzylem kopułke nowa i nowy palec rozdzielacza .... i .... nic nie pali tak jak mowie silnik dostaje paliwo dostaje iskre ale nie pali.... dochodze do wniosku ze zaplon musi byc rozregolowany, albo dostaje zawczesnie iskre albo zapuzno i nie pali przesto.


Jest od 3 dni poraz pierwszy udalo mi sie go odpalic ale.... hmmm to nie to co ma byc dalej mysle ze cos jest nie tak jak mozna ustawic ten zaplon co tam sie przestawia.....?
Moze ktos potrafi to cos poiwedizec na ten temat czy trzeba juz z tym isc gdzies gdzie takie rzeczy ustawiaja.....

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-10-2007, 21:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Zalatw sobie lampe stroboskopowa.Albo jedz do jakiegos lepszego mechanika bo na lampe czasem nie da sie ustawic na znaki bynajmniej tak bylo u mnie.Ale radze ci sprawdzic ten przerywacz w aparacie zaplonowym.Mnie unieruchomilo bryke te male badziewie

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-10-2007, 14:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Autko wyladowalo w warsztacie...24 godziny pozniej dalej stoi na przywarsztatowym parkingu ???? Zobaczymy co i jak moze dzis sie wezma za moja laske i posuchaja co jej dolega, Martini co do przerywacza jesli bedzie padniety to ma kuzyn mi podjechac zakupic i zalorzyc.... zobaczymy moze dzis sie wyjasni co sie podzialo...

Dzień I "Poniedzialek"
06:45
Cholowanie do warsztatu...
Samochod trafia na parking przy warsztatowy.....
Czekamy w kolejce na wjazd......

Dzień II "Wtorek"
24 godziny puzniej autko stoi tam gdzie stalo

Dzień III "Środa"
48 godzin puzniej - Dalej nic -

Dzień IV "Czwartek"
72 godziny puzniej - Autko trafia na kanał -

Dzień V "Piatek"
96 godzin puzniej - w godzinach popoludniowych telefon autko na chodzie....
Odpala i utrzymuje wolne obroty....

29.10.2007 Przyszly poniedzialek - Regulacja zaworów.......

Dzis bede testowal samochod za 37 minut koncze na dzis prace i odrazu jade po charade musze sprawdzic co i jak!!!!!!!

EDIT nr: 10912
Jeszcze jedno czy ognie z rory wydechowej moga byc wynikiem nie domykajacych sie zaworow wydechowych i dlatego potrzebna jest regolacja zaworow ????

Wiecej info dzis wieczorem!!!

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL