W silniku 1.6 są minimalnie inne wtyczki niż w 1.3 od wtrysków skoro pasowały to może już ktoś kombinował. Oczywiście wtryski masz od 1.6 ? Masz pewnie zapchany jakiś wężyk lub ma on po prostu gdzieś dziurkę. Sprawdź dokładnie aparat zapłonowy - czy przerwa na czujniku halla ma 0,4mm i czy nie wyświetla się błąd na desce. Sprawdź lambdę - powinna dawać na rozgrzanym silniku przy około 3000rpm jakieś 0,35-0,45v (oscyluje) między masą a wtyczką. Pokręć śrubkę od regulacji obrotów jałowych - może silnik się dusi bo nie ma powietrza na jałowych ?. Sprawdź czy nie przesunął się czujnik położenia przepustnicy, sprawdź czy masz drożną odmę. Lambda - to wąskopasmówka 0-1v i gdy jest zimna to nie podaje właściwych odczytów. Rozgrzana do min 270C daje już prawidłowe, może dlatego na zimnym silniku szaleje. Regulator znajduje sie na końcu listwy wtryskowej - taka mała okrągła puszeczka do której podłączony jest wężyk ciśnieniowy z kolektora. Podciśnienie w kolektorze reguluje ciśnienie paliwa. Sprawdź pompkę paliwa - to może być powód ! Odkręć filtr paliwa i skręć węże na chwilę bez niego (połącz przewody paliwowe). Pomierz ciśnienie na listwie paliwowej - powinno wynosić 2,5 bara minimum... (do tego najlepiej podjedź do warsztatu)
Co się stało w poprzednim silnikiem ??? Zakatowany ???
Pisz co zdziałałeś