forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 10-10-2024, 09:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak jest z tulejami cylindrowymi w G 101?
PostNapisane: 02-11-2007, 11:26 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Witam.
Zastanawiam się nad taką rzeczą: czy w Charadzie G 101 tuleje cylindrowe są wymienne czy nie? Jeżeli nie to mam pytanie nr 2: czy wogóle takowe tam są czy poprostu jest cały blok z jednakowego materiału?
Gdyby ktoś coś wiedział to wędę wdzięczny za podpowiedź


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-11-2007, 11:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
tuleje nie wymienne, na wsadzenie nowych za mało miejsca

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-11-2007, 11:47 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
A nie wiesz czy one tam wogóle są cy poprostu blok jest szlifowany? Myśle nad szlifem, ale II wiec 77mm i nie wiem czy powierzchnie są jakoś utwardzane, czy wlasnie zalane jakieś tuleje.
Jeżeli nie ma tam żadnych tulei to może weszły by z vw wewn 76,5mm a zewn 79,5mm.
Zawsze to jest fabryczne a nie szlifowane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-11-2007, 14:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Janusz ??? Ty drugi szlif robisz ??? Czy to ta 1.6 ? Oglądałem blok dokładnie jak miałem wyjęty. Wciśnięcie nowych jest do zrobienia, ale powiem szczerze - nie warto chyba poprawiać japończyków :) Jest tam naprawdę mało miejsca, a od dołu oparte są na progu z aluminium.
Z japońskimi silnikami jest związana pewna historia, a dokładniej dotyczy ona używanych do ich produkcji materiałów. W latach 70 japończycy bawili się silnikami wankla - rotary engine, ale największym problemem był materiał na wykonanie bieżni wewnętrznej cylindra. Żaden z dostępnych wówczas materiałów nie miał odpowiedniej twardości i robiły się na nim schodki :/ Japoński przemysł bym ściśle powiązany i kierowany politycznymi władzami, a że to strasznie zawzięty naród, któremu zawsze się musi wszystko udać to rzucili kasą na badania i... opracowali materiały do produkcji silników, które do dziś przysparzają zawrót głowy włoskim czy niemieckim konstruktorom ;) W czasach jak autko kręciły się do 5-6k rpm japonia śmigała 7-8 tys :) Stąd wziął się mit o niezniszczalnych silnikach z japoni, a na dodatek każdy pewnie wie - nie poprawi się japońskiego silnika poskładanego w fabryce. One są poprostu idealnie spasowane i dopracowane. Żywotność - już wspominałem w innym wątku - który silniczek 1.3 pośmiga 200 tyś i nadal będzie miał kopa, a po małym remonciku zrobi 200 tyś kolejne jak nie japoniec ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-11-2007, 15:33 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Ja mam 1,0 D :) a nie 1,6.
A drugi szlif dlatego że na gładzi jest spora rysa :( i chyba I nie wystarczy.
Ja też jestem za tym, że japońskich konstruktorów się nie poprawia. Wolałbym szlif, ale boję się że powierzchnia po szlifie nie będzie już tak wytrzymała (stąd moje pytanie o twardość w głąb materiału).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-11-2007, 15:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Tuleje są całe twarde. Często wały i wałki są utwardzane powierzchniowo, ale z tak dużym zapasem, że starcza na 2 szlify spokojnie. Słyszałem natomiast, że w GTti często po szlifie wału działy się ceregiele, ale przypuszczam, że to wina złych panewek i źłego szlifu niż samego wału. Zdaje się, że wciskanie nowych tulei i ich szlif wyjdzie drożej nisz znalezienie drugiego 1.0D z blokiem w dobrym stanie.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-11-2007, 15:46 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Też fakt. Zależy to jednak od tego czy znajdę drugi (najchętniej TD) a jak nie to naprawię ten i będe wiedział co mam. Chyba jednak przeszlifuje ten blok bez nowych tuleii. Zobaczy się.
Narazie dzięki za podpowiedzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL