forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 06:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: dziwny stukot
PostNapisane: 21-09-2007, 21:03 
Offline

Dołączył(a): 16-08-2007, 10:35
Posty: 70
Lokalizacja: Kraków
Problem pojawił się dzisiaj. Sprawa maca sie tak: w nocy było na minusie (całe -1, ale bylo). Rano odpalam Caradke , wyjeżdżam z blaszaka, obroty rosną ponad 2500/min. i zgroza: słysze normalnie qrde jak zawory walą na klawiaturze, nie jakoś bardzo ale wystarczająco wyraźnie. Przynajmniej tak to brzmiało. No ale nic, myśle jade dalej zobacze jak będzie. No i tak sie sprawa powtarzała (powyżej 2500/ min. ewidentnie coś klekocze) aż do momentu jak mi sie silnik zagrzał. Do końca dnia cisza, wszystko w jak najlepszym porządeczku.
No i teraz mam zgryza; kombinować z regulacją klawiatury (a tak w ogóle nie jest przypadkiem na samoregulatorach? - w końcu to japończyk i nie taki stary), czy wymienić rozrząd dla bezpieczeństwa, czy wrde to normalka i nic nie robić bo to nie zawory tylko mały włochaty skrzacik który puka bo mu zimno. Jakieś sugestie? propozycje?

Dla wyjaśnienia : czy mam samoregulatory (bo sam nie wiem) to jeżdże G203 z 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-09-2007, 23:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Regulacja jest ręczna - nie ma samoregulatorów.
Przyczyn stukania mogło być wiele, mógł się nawet zawór w prowadnicy zapiec po zgaszeniu gorącego silnika i teraz się zawiesza. Proponuję jednak sprawdzić najpierw czy masz dokręcone wszystkie świece - jedna luźna może wydawać specyficzny stukot.
Sprawdź też napięcie paska rozrządu - zbyt luźny spowoduje przestaiwenie o ząbek i walenie zaworami w tłoki. Cofnięcie w tył nie jest groźne, natomiast o ząbek w przód i powyżej 2,5 tyś słuchać wyraźne walenie (stukot). Często pasek przeskakuje przy gaszeniu lub odpalaniu silnka - podczas jazdy ze stałymi obrotami baaardzo żadko.

Daj znać co wyszło...
BTW - fajne autko G203 :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-09-2007, 15:47 
Offline

Dołączył(a): 16-08-2007, 10:35
Posty: 70
Lokalizacja: Kraków
drookash napisał(a):
Regulacja jest ręczna - nie ma samoregulatorów.
Przyczyn stukania mogło być wiele, mógł się nawet zawór w prowadnicy zapiec po zgaszeniu gorącego silnika i teraz się zawiesza. Proponuję jednak sprawdzić najpierw czy masz dokręcone wszystkie świece - jedna luźna może wydawać specyficzny stukot.
Sprawdź też napięcie paska rozrządu - zbyt luźny spowoduje przestaiwenie o ząbek i walenie zaworami w tłoki. Cofnięcie w tył nie jest groźne, natomiast o ząbek w przód i powyżej 2,5 tyś słuchać wyraźne walenie (stukot). Często pasek przeskakuje przy gaszeniu lub odpalaniu silnka - podczas jazdy ze stałymi obrotami baaardzo żadko.

Daj znać co wyszło...
BTW - fajne autko G203 :)


OK. Dzięki. Popatrze co i jak. Ale dziś już nie miałem takiego problemu (nie było zimno w nocy) i to mnie zastanawia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL