forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 05:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rozładowywanie akumulatora
PostNapisane: 16-08-2007, 20:31 
Offline

Dołączył(a): 16-05-2007, 09:07
Posty: 4
Lokalizacja: Mielec
Mam bardzo dziwny problem z moją Charadką. Zaczęło się tak że kiedy jechałem wyłączyło mi się radio. Później kiedy jechałem wolniej auto mi zgasło i już nie zapaliło. Odstawiłem auto pod blok i na pierwszy odsrzał poszedl alternator. Sprawdziłem go dokładnie, niby wszystko ok. Nie podobna mi się tylko napięcie na szczotkach ok 5V. Naładowałem akumultaor UPSem troche i podpiąlem alternator z powrotem. Podlaczylem miernik pod akumlator i sprawa wyglada tak:
-bez świateł, wyższe obroty zapięcie zaczęlo się zwiększać. od razu po zmienijszeniu obrotow spadlo do tego co bylo wczesniej
-ze światłami na niskich obrotach spada, nawet ponizej 12V !!
-jesli wylaczyc wszystko to troche napiecie urosnie po wylaczeniu silnika itd.

Czekam na jakies pomysly, bo ja juz naprawde nie wiem za co sie zabrac ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-08-2007, 20:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
prawdopodobnie padnięty regulator w alternatorze, pozatym głęboko rozładowany akku tj na którym napięcie spadło sporo poniżej 9V trzeba zostawić trochę na prostowniku

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-08-2007, 21:10 
Offline

Dołączył(a): 16-05-2007, 09:07
Posty: 4
Lokalizacja: Mielec
Akumulator mial 11.99 jak zaczynalem go dzis ladowac. A regulator hmm.. raczej bo wydaje mi sie ze go sprawdzilem. Mam zasilacz stabilizowany i podpialem go jak akumulator do alternatora. Plynnie zmienialem napiecie w gore i caly czas byl pobor proadu ok 0.3-0.4 A przez uzwojenie magnetona. Kiedy osiagenlo 14.4 V pobor spadl do 0.01A wiec mysle ze jest ok ..

Diody sprawdzilem wszystkie i kazda miala w jedna strono ok 500 ohm a w druga nic ;) Zastanwia mnie jeszcze tylko po co jest to przejscie z ostanieego uzwojenia statora do regulatora ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-08-2007, 13:33 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Dołącze się do dyskusji :)
Mam ten sam problem (ładowanie na światłach <12V) Ja podejrzewam regulator napięcia, bo jak dam wzbudzenie (przytrzymując styk) to ładowanie podchodzi do 14,9 V.
A jaki masz regulator (wwn. czy zewn.)? Ja mam zewnętrzny i szukam kogoś kto mi przerobi na elektroniczny (elektryki się nie czepiam :) )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-08-2007, 14:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
I ja się dołoncze do dyskusji.
Problem z regulatorem polega na tym że sa dwa typy:
- mechaniczne
- elektroniczne
każdy reg. mechaniczny można zastąpić elektronicznym zewnętrznym trzeba tylko znać liczbe diód jest ich 6 lub 9
Podłączenie takiego reg. to żadna filozofia o ile jest stary zewnętrzny a reg kupisz w każdym sklepie samochodowym np. fiat 1500 (6diód) polonez 1.5(9 diód)

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-08-2007, 16:24 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Z tego co ja widziałem to u mnie jest 6 diod. + 1 w regulatorze, ale nie mam pojęcia jak to podłączyć. A masz może jakiś schemat który przydałbysię w charadce? Bo narazie jest ciepło to akumulator daje rady, ale jak będzie zimno to nie będzie już kolorowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-08-2007, 17:21 
Offline

Dołączył(a): 16-05-2007, 09:07
Posty: 4
Lokalizacja: Mielec
Hmmmm... skolowalem lepszy miernik i takie mam przemyslenia, podlaczylem alternator pod zasilacz:
-napiecie na srubach szczotek 2.73 V
-pobor prady przez alternator 0.26 A
-opor magnetora wg. specyfikacji 2.9 ohm i taki jest naprawde
-opor na srubach od szczotek ok 6 ohm

Teoretyczny pobor prady powinien wynosic 0.93A, biorac pod uwage mierzony opor na srubach ok 0.6A. Zatem wychodzi na to ze bardzo duze straty sa na szczotkach .. Ale zmierzylem przed chwila nowa szczotki i jest jeszcze gorzej. Wiec nie wiem juz jakie ma byc to napiecie ktore ma isc na szczotki .. moze ktos z Was to zmierzyc lub pamieta ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-08-2007, 00:05 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Jak dobrze pamiętam to tam przy szczotkach jest jakiś rezystor, jego opór według pomiaru to 2 Mohm. Nie wiem czy tak ma być, ale tak jest u mnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-08-2007, 09:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2007, 12:18
Posty: 122
Lokalizacja: Nowy Sacz/ Katowice
Regulator napiecia do wymiany
mozna jeszcz wymienic szczotki na alternatiorze
mialem dokladnie to samo
pozdrawiam
MB


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL