forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 08-10-2024, 00:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problemy z motorem
PostNapisane: 05-10-2007, 17:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Czy w charadzie 1.3 EFI występujie regulator ciśnienia paliwa ?
Jeśli tak to gdzie on jest ?
Bo z tego co mi wiadomo to APPLAUSIE jest inne ciśnienie paliwa niż w CHARADZIE.
Właśnie wsadziłem sobie motor od APPLAUSA no i mi dziwnie chodzi na benzynce.

Do tego mam problem tego typu że na biegu jałowym skaczą mi obroty najgorzej jest jak sie rozgrzewa potem jest lepiej ale wraz skacze nie ma różnicy na LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-10-2007, 17:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pozwolisz, że zadam ci kilka pomocniczych pytań ?
1. Czy zmieniłeś kompa na tego z 1.6 ?
2. Czy silnik, który kupiłeś masz pewność, że jest dobry ?
3. Czy dobrze popodłączałeś wszystkie wężyki ciśnieniowe ?
4. Czy musiałeś lutować nowe wtyczki wtrysków ?
5. Czy dobrze masz ustaiwony zapłon ?
6. Czy lambda w nowym silniku sprawna ?

To tylko pomocnicze - odpowiedz a postaramy się pomóc.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-10-2007, 18:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
1.Komputer został zmieniony taki jak był w aucie z motorem.
2.Tego nie wiem na 100%
3.Patrzyłem na schemat i zdaje mi się że tak
4.Wiązka pasowała ze starego ,nic nie lutowałem
5.Zostal ustawiony jak fabrycznie
6.Tylko Lambdy nie wymieniałem tak inaczej pozamieniałem czujniki z mojego starego auta ale to nic nie zmieniło więć wróciłem do starych.
Spróbuje z tą sądą dam znać jak cos będe wiedził.
A za porady DZIĘKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-10-2007, 20:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
W silniku 1.6 są minimalnie inne wtyczki niż w 1.3 od wtrysków skoro pasowały to może już ktoś kombinował. Oczywiście wtryski masz od 1.6 ? Masz pewnie zapchany jakiś wężyk lub ma on po prostu gdzieś dziurkę. Sprawdź dokładnie aparat zapłonowy - czy przerwa na czujniku halla ma 0,4mm i czy nie wyświetla się błąd na desce. Sprawdź lambdę - powinna dawać na rozgrzanym silniku przy około 3000rpm jakieś 0,35-0,45v (oscyluje) między masą a wtyczką. Pokręć śrubkę od regulacji obrotów jałowych - może silnik się dusi bo nie ma powietrza na jałowych ?. Sprawdź czy nie przesunął się czujnik położenia przepustnicy, sprawdź czy masz drożną odmę. Lambda - to wąskopasmówka 0-1v i gdy jest zimna to nie podaje właściwych odczytów. Rozgrzana do min 270C daje już prawidłowe, może dlatego na zimnym silniku szaleje. Regulator znajduje sie na końcu listwy wtryskowej - taka mała okrągła puszeczka do której podłączony jest wężyk ciśnieniowy z kolektora. Podciśnienie w kolektorze reguluje ciśnienie paliwa. Sprawdź pompkę paliwa - to może być powód ! Odkręć filtr paliwa i skręć węże na chwilę bez niego (połącz przewody paliwowe). Pomierz ciśnienie na listwie paliwowej - powinno wynosić 2,5 bara minimum... (do tego najlepiej podjedź do warsztatu)
Co się stało w poprzednim silnikiem ??? Zakatowany ???

Pisz co zdziałałeś :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-10-2007, 08:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Z tego co miśię zdaje to wtyczki od wtrysków były orginalne. Applaus był z 93 roku.
Wtryski są od 1.6 (moje są zielone ) O jakich błędach mowa ? Śrubką już kreciłem to niczego nie zmienia.

Śilnik poprzedni zjadał z dużo oliwy. Narazie stoi i czeka na werdykt . Zastanawiam sie czy nie zrobic mu rematu i wsadzić spowrotem bo tak pozatym to chodził dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL