forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 08:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Turbina w GTTI
PostNapisane: 04-03-2005, 01:10 
Offline
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20-07-2004, 13:52
Posty: 262
Lokalizacja: Milanówek
Samochód: Daihatsu Charade
Model: GTTI
Rok: 0
Witam

Mam pytanko do posiadaczy GTTI.
Czy mieliscie kiedys taki przypadek przy "katowaniu" waszej charadki ze turbina zrobiła sie czerwona ?? Jezeli nie to moze wiecie dlaczego mogla mi sie zrobic czerwona. Wszystko generalnie bylo w normie. Temp powyzej polowy troszke, turbo nie dawalo wiecej jak 0,8 bara.
Czy to normalne ??

Pozdrawiam

_________________
Niech moc będzie z wami :)

http://www.asis.pl => Systemy Informatyczne, Tworzenie Stron www


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-03-2005, 09:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
cześc misio ;) słuchaj generalnie tak moze być , wkoncu co jak co alle turbo kreci sie do neizłych obrotów .... , wystarczy dotknąc sobie ręką rure która dochodzi do Intercoolera a poza intercoolerem jaka różnica ..... a ty masz chłodzoną olejem i wodą ? czy samym olejem ??? , wiec wydaje mi sie ze po katowaniu moze sie zrobić czerwona , pozdro . p.s a kolektory wydechowe nigdy ci sie nie zrobił yczerwone ? :)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-03-2005, 12:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
No dokładnie jak ostro porzykatowałeś to może sie zaświecić :lol: Kolektory sie tak rozgrzewają to turbina też ma prawo skoro jest zaraz za. Z resztą rok temu w czechach na zlocie gość tak katował beemke że cała świeciła pod spodem :lol: Super widok. Mazi ale to sie nie bierze od obrotow tylko od temperatury spalin :lol: Miś 0.8 bara to dużo, masz wskaźnik doładowania?

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-03-2005, 13:08 
Offline
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20-07-2004, 13:52
Posty: 262
Lokalizacja: Milanówek
Samochód: Daihatsu Charade
Model: GTTI
Rok: 0
Tak mam taki wskaznik :) zajefajna sprawa.
A czym jest chłodzony to powiem że szczeze nie wiem. Ale chyba turbinki sa chłodzone olejem z tego co mi sie wydaje.
Wczoraj troszke sie poscigałem w wawce i jak otworzylem maske to okazalo sie ze turbinka jest niezle czerwona wiec mnie to troszke zdziwilo. Mam nadzieje ze przez to nie uszkodzi nic sie tam.

pozdrawiam

_________________
Niech moc będzie z wami :)

http://www.asis.pl => Systemy Informatyczne, Tworzenie Stron www


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-03-2005, 14:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Po pierwsze zauważyleś to w nocy czy w dzień? Ja nie raz cisnąłem mocno, otwierałem maske i nic takiego nie było ale zawsze w dzień, może dopiero w nocy to widać? Po drugie to dziwne że aż takie ciśnienie pompuje, seryjnie powinno być ok 0.5 bara. Może turbina jest podkręcona. A może coś jest nie tak z łożyskami i od tego sie dodatkowo nagrzewa, zdejmij z turbiny rure idącą od filtra powietrza i sprawdź czy wirnik się lekko kręci. Po trzecie były różne wersje turbin, jedne chłodzone wodą drugie nie, sprawdź czy od chłodnicy (z jej górnej części) idzie cienki wężyk do turbiny. U mnie z chłodnicy wychodzi ale jest zaślepiony, mam zmienioną turbine na niechłodzoną.

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-03-2005, 16:39 
Offline
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20-07-2004, 13:52
Posty: 262
Lokalizacja: Milanówek
Samochód: Daihatsu Charade
Model: GTTI
Rok: 0
Dzieki za rade sprawdze jak sie kreci.
A co do cisnienia to moze byc spowodowane tym ze jest tlumik przelotowy i dlatego ma wieksze cisnienie sprezania ??
Jeżeli nic nie wychodzi z chlodnicy (a z tego co pamietam to nic nie wychodzi) znaczy ze jest chlodozny olejem. A co i gdzie moge sprawdzic czy jest dobre smarowanie olejem (sadze ze jest bo by sie juz dawno zatarla).

pozdrawiam

_________________
Niech moc będzie z wami :)

http://www.asis.pl => Systemy Informatyczne, Tworzenie Stron www


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-03-2005, 16:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-11-2004, 15:53
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Misiu, jedna uwaga: trubina w Twojej Charadce była kręcona, żeby nie przesadzać z ciśnieniem gość dołożył wskaźnik. W związku z tym należałoby dokładnie sprawdzić łożyska.

_________________
G100 tylko czasami...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-03-2005, 17:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Ja jestem dalej za tym że to normalnie i nie ma sie co przejmować, turbina to przecież część wydechu i to zaraz za kolektorem. To jest taka delikatna zabawka że jak by coś było nie tak ze smarowaniem i chłodzeniem to by szybciutko poszła.

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-03-2005, 16:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
hey
Miś masz delikatnie podkręconą turbinę -
Hitman GTti seryjnie ma 0,75 Bara sprawdź w manuala , 0,5 bara miała gti gaźnikowa ta 68 KM ,podkręcając do 1 bara uzyskuje się koło 130 KM ,Powyżej 1 bara trzeba już wprowadzać więcej zmian,
Teraz też mam wskaźnik doładowania:)))) U nas we Wrocku są po 100 z 6 pozycji do wyboru !!

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-03-2005, 16:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Miś to jest wypowiedż osoby od której kupiłeś GTti kiedyś z nim co nieco pogadałem
http://www.amba1.republika.pl/25.html

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-03-2005, 20:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Ups to pomyłka, ale wydaje mi sie że sam mi kiedyś mówiłeś że daje 0.5 bara, no ale nieważne już.

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-03-2005, 09:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
ups , a wydawało mi sie ze to tez przez obroty turbiny ktora sie kreci do nieziemskich obrotów ... a wiadome tam wszystko sie rusza wiec temperatura dodatkowo sie wytwarza wysoka :) a co do ciśnienia turbo .... tez mi amba kiedys mówileś ze to jest 0,5 bara :)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-03-2005, 18:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Eno nie możliwe , spójrzcie w manule tam jest napisane ,może usłyszeliście tylko końcówke 0,75 ... :), GTti 0,75 bara , Td 0,7 bara , gti starsza gaznik 0,5 bara - wyjaśnione raz na zawsze :)

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-03-2005, 12:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03-02-2005, 19:05
Posty: 8
Lokalizacja: Łódź
a ja mam pytanko jaką turbinką można zastąpić tą która jest i jak najmniej przerabiać, chodzi mi o to z jakiego samoochodu można dobrać turbinkę którą będzie łatwiej znaleźć niż ihi rhb51, bo z tego co wiem to one były montowane w Maserati Biturbo, Ferrari GTO, DeLoreane'ie, madziach 323gtr wszystkie samochody ciężej zobaczyć w Polsce niż gttke :/bo walcze z tymi tulejami uszczelniającymi i nie wiem czy walkę wygram (może ktoś zna luzy jakie powinny być na nich ?) a chce mieć jakieś inne rozwiązanie niż regeneracja....pozdro

_________________
JapFan
obecnie 4A-GE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-03-2005, 13:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Nie wydaje mi się aby ktoś tutaj udzielił ci takiej odpowiedzi, raczej pytaj na forum streetracing.pl lub skontaktuj się z gostkiem z wawy którego namiary już podawałem pare razy. pozdro

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL