forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 02-10-2024, 06:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sworznie wahaczy przód w G200 - naprawa ?
PostNapisane: 24-06-2007, 18:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ponieważ na trzepakach wyszedł mi luz na sworzniu po stronie pasażera trzeba się tym zająć. Nowy wahacz nie wchodzi w grę - cena zabija, używka... nie ma mowy - stan niewiadomy. Regeneracja - z tego co się dowiadywałem koszt 50-130 zł i gwara na rok, ale jak mi wielu powiedziało - wytrzymują rok i znów regeneracja. Fabryczne starczają na 10 lat :)
Zastanawiam się więc czy nie szło by dorobić na końcu wahacza jakiegoś patentu aby przykręcać inne sworznie np. takie od Hyundai Pony http://kager.pl/kager/staticDispatcher/ ... icleType/1
albo to : http://moto.allegro.pl/item207940846_mi ... hacza.html
Tak kombinuję... wahacz jest dość solidny, zespawany z 3 warstw grubej blachy. Można by odciąć flexem końcówkę ze starym sworzniem, przewiercić otwory do mocowania tego sworznia od hyundaia, pomierzyć, ustawić i przykręcić nowy. Od biedy można jeszcze tigiem kleksnąć ze 4 spawy punktowe albo pociągnąć po brzegach do wahacza tak po 3-4cm. Jeżeli wyszła by opcja bez spawania - można by bez najmniejszego problemu w przyszłości odkręcać zużyty i wymieniać na nowy - koszt około 30-40 zł / szt.
Druga opcja - wywalenie tego sworznia co jest, rozfrezowanie pod wymiar i wciśnięcie tego : http://moto.allegro.pl/item207118070_hy ... ancja.html

Pytanie - czy sworznie a dokładnie stożki mają jakieś typowe wymiary i można je stosować zamiennie ? Obawiam się, że wbicie w zwrotnicę złego stożka spowoduje wyrobienie otworu a może nawet pęknięcie.

Co o tym sądzicie ? Pomijam bezpieczeństwo - wolę jeździć na patencie z nowym sworzniem niż mieć luz 1mm i słuchać pukania.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sworznie wahaczy przód w G200 - naprawa ?
PostNapisane: 24-06-2007, 22:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeżeli dobrze pamietam to w Felici wymieniałem sworznie. Tam oryginały są zanitowane więc otwory były, śrubki w zestawie z nowym sworzniem były i tylko trzeba było nity pościnać. Myśle że da rade zrobić tylko jest problem - ustaw geometrie jak autko stoi na 4 kołach i dopiero wtedy jakies wiercenie otworów w wahaczu. A co do stożków - jeśli dobierzesz zły kąt stożka nawet o 1 st to podczas jazdy może tobie rozerwać mocowanie. Ale wsumie co za problem zmierzyć ?? ( tylko fure musialbyś unieruchomić )

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-06-2007, 22:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Na jutro umówiłem się z Marcinem - podjadę i postaramy się oblookać ten sworzeń. Swoją drogą to jest wiele zakładów regenerujących sworznie i mają jakieś "surówki" do wciskania. Jutro podzwonię i popytam. Do felci na allegro sworznie po 11 zł są :D Ale te będą za szerokie, natomiast od Hyundai, mitsubishi galanta itp są idealne :) Warunek - trzeba pomierzyć odstęp końcówki sworznia od np. tulei w wahaczu by nie przykręcić nowego zbyt daleko no i drugi ważny wymiar - wysokość położenia przegubu kulistego - jego oś obrotów w stosunku do całego wahacza. Coś się wykombinuje... patencik z pewnością będzie opisany szczegółowo na forum ;)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-06-2007, 11:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
drookash widzę, że też poczułeś potrzebę zrobienia diagnostyki zawieszenia :) czekam na opis patentu !

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-06-2007, 13:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Diagnostykę robię co pół roku - więc nie jestem zaskoczony tymstanem rzeczy. Polskie drogi zmuszają do tak częstego badania - każdy powienien jechać co 6 m-cy i ustawić zbieżność i skontrolować resztę.
W przyszłym tygodniu mam zamiar poważnie porobić charadę, zaczynam od gumy na przegubie, poduszek silnika, sworzni, maglownicy i konserwacji - co jeszcze - wyjdzie w praniu. Dam znać co udało się zdziałać.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL