forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 02-10-2024, 18:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.3 przybywanie oleju, olej w ukł chł, głowiczka i takie tam
PostNapisane: 28-05-2007, 11:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
temat ten jest kontynuacją TEGO tematu, coby tam nie robić OT

zważywszy że 3 niezależnych mechaników rozłożyło ręce na widok nieuszkodzonej uszczelki zawiozłem głowiczkę do gruntownego sprawdzenia i ewentualnego remontu... sprawdzili i 100 % szczelności, zero pęknięć. Dzisiaj odbieram głowiczkę i wiozę do mechaniora aby to poskładał jak należy. Szczerze mówiąc ściągając głowicę byłem pewien, że to będzie tylko uszczelka lub sama głowica :I

Co może jeszcze być przyczyną oleju w układzie chłodzenia i przybywania oleju ? Może pompa wodna jest gdzieś walnięta ? lub nie daj Boże blok ma peknięcie...:/

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-05-2007, 12:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
blok jest to prawdopodobne jak wszystkie inne drogi wyeliminujesz. przez pompe wody mogl by ci tylko uciekac plyn z olejem nijak sie moze tam zmieszać. niewiem czy w 1.3 też tak jest ale w gtti są na przeciwległych końcach atkie tulejki do właściwego ustawienia głowicy, sprawdź czy to je masz bo może głowicę ci źle mechanik układał (jak ktoś się tym zajmuje zawodowo to chyba nie powinno mu się zdarzyć no ale może...)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-05-2007, 14:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Są tulejki ustalające - nie ma możliwści przesuwania głowicy po położeniu na blok. Można natomiast przesuwać uszczelkę jakiś 1mm w każdą stronę.
Albo masz pęknięty blok np. u nasady tulei cylindrycznych, albo... nierówną powierzchnię górną bloku. Jak puszcza uszczelka pod głowicą, to powstają nieszczelności między kanałami wodnymi a olejowymi. Gorący płyn chłodniczy ma do 0,9 bara ciśnienia a to już starczy by przecisnąć się w kanały olejowe i zwiększać poziom oleju. Powyżej 0,9 bara puszcza korek w chłodnicy. Pokazałem to na tym rysunku :

Obrazek

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-05-2007, 20:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
hmm z tego co rozmawiałem z mechanikiem to jeśliby płyn chłodniczy dostawał się do oleju to powinien się on (olej) zrobić biały, a tak nie jest.... więc podejrzenie padło na jakąś pompkę (?) paliwa przy silniku... (nie wiem czy dobrze zrozumiałem jak o tym rozmawiał z chłopakami, tak mi się wydaje) czyli, że do oleju nie dostaje się płyn chłodzący a paliwo :| hmm a jakby się pod głowicą przedostawał olej do płynu to nie wywaliłoby uszczelki ? może była za słabo dokręcona, albo tak jak pisze drookash że są tam jakieś nierówności :/ ehh dam znać jak już odbiorę furkę, ale najpierw przekażę Wasze rady mechaniorowi.
Pozdrawiam!

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-05-2007, 22:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
płyn chłodniczy to alkohol, białe to się zrobi jak jeździsz na wodzie bo woda emulguje tłuszcz i robi sie masełko. Co do nierówności to przed założeniem uszczelki powinno sie sprawdzić nie tylko powierzchnie głowicy ale i bloku. Co do dostawania się paliwa do oleju jest to możliwe ale musiałbyś naprawdę mocno przelany silnik mieć

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-05-2007, 23:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeżeli nalało by się tyle paliwa do oleju, żeby zauważalnie wzrósł jego poziom to była by to bomba ma kółkach i czuł byś mocno paliwo w oleju. Pompkę paliwa masz w gaźnikowcu - a ty chyba masz wtrysk co ? Gaźnikowe 1.3 to ewenement !
Blok sprawdza się obowiązkowo !!! A może masz wyciągnięte szpilki i nie trzymają już jak powinny a mechanik boi się je dokręcać z właściwą siłą ?

Bąblowało ci w zbiorniczku wyrównawczym przed naprawą ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-05-2007, 15:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
szociu napisał(a):
płyn chłodniczy to alkohol, białe to się zrobi jak jeździsz na wodzie bo woda emulguje tłuszcz i robi sie masełko.


no właśnie.... kiedy miałem pękniętą obudowę termostatu to ubywało sporo tego płynu i uzupełniałem wodą, do tego stopnia, że płyn był bardzo rozcieńczony wodą...
szociu napisał(a):
Co do nierówności to przed założeniem uszczelki powinno sie sprawdzić nie tylko powierzchnie głowicy ale i bloku.

oczywiście do sprawdzenia

szociu napisał(a):
Co do dostawania się paliwa do oleju jest to możliwe ale musiałbyś naprawdę mocno przelany silnik mieć


przelany tzn. że za dużo paliwa dostawał ? czyli regulacja gaźnika ?

drookash napisał(a):
Jeżeli nalało by się tyle paliwa do oleju, żeby zauważalnie wzrósł jego poziom to była by to bomba ma kółkach i czuł byś mocno paliwo w oleju.


ehh nie pamiętam już czy czuć było bardzo benzynkę z oleju...:/

drookash napisał(a):
Pompkę paliwa masz w gaźnikowcu - a ty chyba masz wtrysk co ? Gaźnikowe 1.3 to ewenement !

u mienia gaźniczek :)

drookash napisał(a):
Bąblowało ci w zbiorniczku wyrównawczym przed naprawą ?

niestety :/


Oczywiście wszystkie Wasze rady przekażę na warsztat i mam nadzieję, że tam będą wiedzieli co z tym zrobić i obejdzie się bez jakichś skomplikowanie drogich kmin...

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-05-2007, 16:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
drookash - żaden ewenement ... były gaźnikowe 1.3 i to nawet swego czasu było ze 2 silniki na allegro - 1.3 na gaźnikiu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-05-2007, 16:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ho ho.. aż 2 powiadasz ??? Jeden stoi do dziś - 1200 zł chcą za ten pordzewiały silnik :( Przyznasz chyba jednak, że gaźnikowe 1.3 to tak jak 1.0turbo, ale nie GTti ;)

Jeżeli bąblowało w zbiorniczku to znaczy, że gdzieś przedostawało się ciśnienie z komór spalania do obwodu wodnego i do olejowego. Nie zalewaj wodą - ona ma szkodliwe działanie, odkłada się kamień, zasyfia się pompa i prędzej odparowuje.
Jeżeli głowicę masz sprawdzoną i jest szczelna to może się niestety okazać, że to blok :( Trzymam kciuki by to nie było to :(

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-06-2007, 12:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
kurka wodna poskładali i nie chce odpalić :/// dodam, że tymczasowo dziurka w którą był wkręcony jakiś czujnik z prawej strony głowicy została zaślepiona - może to wina braku tego czujniczka ?

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-06-2007, 14:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
czujnik temperatury bez niego nie odpalisz chyba ze zrobisz jego emulacje tzn dasz rezystor

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-06-2007, 14:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nawet jak da rezystor to silnik nie złapie prawidłowych parametrów pracy, no chyba, że regulowany i ustawi tyle kOmów ile jest przy typowej pracy silnika. Dziwię się - robi remont silnika za kilkaset złotych a nie kupi czujnika za kilkadziesiąt :(

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-06-2007, 20:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
czujniczek już zakupiony, koszt 12 zł - cena hurtowa
transport do mechanika, koszt ~9 zł + fatyga kumpla
rozłożenie rąk na widok partactwa "polecanych specjalistów" z innego forum: bezcenne...

Na moje pytanie czy charadka ma iskrę odp > "no jakąś tam ma"
a czy paliwo dostaje ? "nie sprawdzałem"
kurde aż trzęsie człowieka na wieść że ktoś kto się tym zajmuje na codzień nie sprawdził 2 podstawowych rzeczy bez których silnik nie ma prawa odpalić. A sprawa miała się tak, że zostawiając im głowicę kilkakrotnie powtarzałem, aby zamontowali w niej specjalny pręcik, który poprzez ciśnienie oleju otwiera zawór paliwa. Sprawa wyglądała tak, że trochę ich pogoniłem w tym temacie tylko aż się boję w jaki sposób ustawią mi gaźnik :I

hmm a ten czujniczek naprawdę ma aż takie znaczenie w gaźnikowcu ? w sumie bez niego odpalił bezproblemowo... jakbym miał silnik na wtrysku to inna sprawa...

najpóźniej w poniedziałek odbieram samochodzik i oby już się nic z nim nie działo...:(

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-06-2007, 22:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Być może jest jakiś prostu układ kontrolujący podstawowe czujniki silnika - nie znam się na gaźnikowcach, ale wiem, że na wtrysku - odpalisz, ale zaświeci się kontrola "check engine" - dziś sprawdzałem.
O jakim pręciku mówisz ? Czy pompka paliwa jest napędzana ciśnieniem oleju przez ten pręcik, czy mechanicznie przez jakiś popychasz ?
Zaraz zaglądam do manuala bo dałeś mi do myślenia.
Co do mechaników... najlepszy jakiego znam to sam ja :D
U mnie nawet zmiana szczęk nie obyła się u mechanika bez pyskówki i spieprzonej roboty - a mechanika tego poleciło mi kilku znajomych. Szkoda gadać.
Odpalaj tego sprzęta i mów co i jak...

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-06-2007, 12:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
pręcik ten tak jakby przyciska pewien przycisk i ta czynność albo uruchamia pompę albo po prostu daje przepływ paliwu...

jest wypychany poprzez ciśnienie oleju.


co do mechaników to prawda jest taka, że jak sobie sam nie zrobisz to nie będziesz miał.... mogłem już kupić ten klucz dynamo i spędzić ze 2 dni w garażu, ale zrobić porządnie i wiedziałbym na czym stoję.

charadka będzie dopiero w środę, bo szef pojechał na wakacje k....

co do sprzęcika oczywiście go odpalałem tylko, że nie wiem czy to wina nie ustawionego gaźnika pod nowe warunki pracy (remont głowicy) czy jak, ale nie miał w ogóle wolnych obrotów, podkręciłem trochę tą śrubką od obrotów a jak łapał temperaturę to same się zwiększały.

poza tym te partacze przedziurawili mi kolejny wężyk :evil: zacisk od innego wbił się w niego i zrobił dziurkę... szkoda słów

czekam do środy

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL