forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 29-09-2024, 21:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku
PostNapisane: 11-05-2007, 09:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Ello!!!

Mam problem z moja bryka jush od jakiegos czasu przy odpalaniu po dluzszym postoju.
Bryka moje przeszla remoncik silnika ktora obejmowala wymiane pierscieni uszczelniaczy new zaworki uszczelki i inne pierdoly. Samochod chodzi idealnie jak jest rozgrzany ale na zimnym silniku jest masakra .
Po nocy wchodzac do autka deptam pedalem 2 razy i odpalam go lapnie za pierwszym razem alema objaw dlawienia sie a w momencie dodawania gazu jest jeszcze gorzej .Kiedy jush sie to jakos ustabilizuje trzymam pedla lekko wcisniety (gaz) i wskakje na wysokie obroty lecz pierdzi tak gdyby nie palil na jeden gar.No nic ale odjezdzam i delikatnie mu dodaje gazu to idzie ladnie ale w momencie wdepniecia mocniej gazu dusi sie ale nie gasnie tylko nie chce isc i tak az sie lekko nagrzeje.Kiedy jest nagrzany to autko mozna odpalic samym przekreceniem kluczyka bez dodawania gazu.Wiec eliminuje to chyba zle ustawiony zaplon.

Dodam ze po remoncie mam kompresje 10.5

Czy moze to byc przyczyna zle wyregolowanego gaznika.Bo podejrzewam ze moze za duzo paliwa dostaje i go zalewa.
Moze mieliscie jush takie objawy??
Silnik jaki posiadam to CB23 na gazniku poj 1.0b

Pozdrawiam

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku
PostNapisane: 11-05-2007, 10:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Takie objawy miałem z kablami i kopułka.. W jakim masz stanie te czesci ??

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-05-2007, 10:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Kable sa jush w aucie 2 lata
Co do kopulki jest nowa ma miesiac
Nowy palec rozdzielacza
Nowy przerywacz

Moze jeszcze zmienie kable i zobaczymy
Tylko ze na rozgrzanym pali na dotyk z samego klucza

Dodam ze na starym gazniku na 12 litrach(wskazowka na polowie prawie) robilem okolo 230 km
Teraz zalalem 12 litrow no i mam 80km zrobionych i jush am polowe z polowy.Hmmm zobaczymy ile zrobi teraz moze za duzo paliwa on dostaje

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-05-2007, 15:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Mam pytanie czy wymieniałeś świece?? Jeśli tak to sprobuj stare założyć. Tak samo jeśli mówisz że go zalewa to zobacz czy na świecach na których teraz jeździsz nie ma nagaru. Jeśli będzie spalane za dużo paliwa to albo masz zapłon źle wyregulowany albo gaźnik daje za dużo paliwa.

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-05-2007, 17:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
ja obstawiam na kable zapłonowe janmora :wink:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2007, 07:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Hmmm.Co do kabli sie zgodze moga byc do bani bo nawet ustawiajac zaplon lampa stroboskopowa zaklada sie zacisk na kable ze swiez (jeden)no i lampa nie zawsze chce lapnac Ale co do zaplonu to jest ustawiony raczej dobrze bo na cieplym silniku pali na dotyk samym kluczem. A gaznik raczej na bank bedzi rozregulowany gdyz teraz na 12 litrach zrobil zaledwie 120km wiec pali jak smok (mini bmw) ja jus nie mam sil do tego auta.Tyle kasy wpakowalem w remont majac nadzieje ze spalanie bedzie mniejsze a tu lipa jeszcze wiecej
Swiece nowe NGK

Zmienie te kable jeszcze.

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2007, 11:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Jak masz stare świece to załóż je jeszcze raz. Nieraz w sklepie sprzedają świece nie do danego auta. Miałem przypadek że gość założył nowe świece i auto chodziło ale przerywało i brak mocy. Dopiero kupił inne założył i autko zapaliło na tyk bez niczego i nie przerywało!!

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2007, 11:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Oki sprawa jasna co do paliwa. W manualu znalazlem srube odpowiedzialna za miezanke paliwa pow. i powinna byc ustawiona na 4 i 2/4 obrota a ja mialem wykrecone na 9 wiec nic dziwnego ze palil jak smok.Druga rzecz to jest tam taki wezyk ktory idzie do filterka od podcisnienia i przy zdejmowaniu urwal sie .Co sie okazalo mia dziurke .Wymienilismy i sprawa jasna.Pozniej jest takie cudo jak wyprzedzacz zaplonu jest tam taka srubeczka ktora mozna regulowac a takze ma wychodzic taka dysza po wcisnieciu gazu niestety to nie dzialo i stad te objawy

Tak to wyglada w manualu

Obrazek

Autko narazie smiga ma zrywa tylko jedno mnie zatsanawia ze jak sie go przegazuje tak na 7 tys obrotow to strzaly ida z rury.A mam zalozony przelotowy Mungen hmm... Moze zatkany srodkowy??

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2007, 12:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
przy ja rzadko wkrecam gtti na 7000 a co dopiero zwykłą, wysoce prawdopodobne że mechniaczne przyspieszenie zapłonu nie wyrabia przy takich obrotach bo ten silnik nie jest stworzony do krecenia (zobacz charakterystyke mocy i momentu obr) i dopala mieszake w tłumiakch stąd strzały

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2007, 13:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Szociu ale na biegu jalowym jak wykrecisz tyle nie podczas jazdy bo podczas jazdy ja mieniem przy 4 tysiaczkach bieg.Chodzilo mi o jalowy jak na pstoju wcisniesz do dechy to leca strzaly.

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2007, 14:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
dla silnika niema znaczenia czy wkrecisz go na jałowym czy nie , tylko tyle że łatwiej sie wkreca bo jest bez obciążenia. Czy na postoju czy na trasie jest to nie zdrowe jeśli silnik nie został do tego stworzony. Pozatym skoro robiłes mu wymianę pierścieni i resztę to trzeba go dotrzeć delikatnie żeby się wszystko ładnie ułozyło a nie katować :wink:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2007, 14:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Wiem mistrzu!!!
Wiem ze wiesz duzo na temat tych bryk i wiele razy mi pomogles i jestem tobie bardzo wdzieczny za to.Pisalem o tych obrotach ale to nie bylo tak non stop tylko przy regulacji raz .Wiem ze dotrzec sie wszytsko musi i dlatego jezdze nim spokojnie jak narazie.
Ale ciesze sie ze jest narazie jako tako zobaczymy na jak dlugo i czy rano odpali bez problemu.I co najwazniejsze czy spadnie spalanie.

Dzieki szociu za pomoc

Chlopaki szociu to jest dopiero doktorek charadek
Bardzo pomocny kolega we wszystkim ci doradzi i spokojnie.
Myslalem ze ostatnio jush niewytrzyma moich telefonow bo nekalem go non stop.

Szociu musiy sie kiedys na jakis browar ugadac

Pozdo :D

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-05-2007, 18:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-11-2004, 18:05
Posty: 170
Lokalizacja: WARSZAWA
chodzi mi o zamieszczony na stronie rysunek 3-30 Martini opisał że jest to wyprzedzenie zapłonu.jak to się powinno poprawnie ustawić.ktoś tam palce maczał.ustawiając zapłon na lampę zapłon przy przyspieszaniu słychać spalanie stukowe.tankowałem w różnych stacjach bez zmian. zapłon 5*+- i nic .puszka przy aparacie dziła.

_________________
G100 TURBO CB 61 i G100 CB23


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-05-2007, 20:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
To na tym rysunku 3-30 to jest ustawienie tzw dashpotu w charadzie i z tego co wiem w zadnej juz ten tłumik nie dziala. Generalnie nie nalezy sie tym przejmowac. To nie jest zadne wyprzedzenie zaplonu (ono znajduje sie na kpulce rozdzielacza) i tam ustawia się na lampe stroboskopowa badz od bidy na such.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-05-2007, 21:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
musze cie zawiesc po wyczyszczeniu sprezonym powietrzem u mnie działa, aczkolwiek strasznej roznicy miedzy max wkreceniem i wykreceniem niema, ot wolniej schodzi z obrotów

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL