forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 01:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak ściągnąć bębny hamulcowe g100
PostNapisane: 03-01-2007, 21:16 
Offline

Dołączył(a): 30-12-2006, 16:32
Posty: 3
Pomóżcie ludziska bo mnie krew zaleje .Czy żeby ściągnąć bęben trzeba odkręcić śrubę piasty i wyjąć łożsko czy wystarczy tylko zdjąć koło?Metoda "bez młota nie robota"nie skutkuje.Wymieniałem już szczęki w innych autach i z żadnym nie miałem takich problemów.Nie mam się kogo poradzić bo nasze auta to segment niszowy (jak np. Porsche);)Byłbym wdzięczny za dokładny opis krok po kroku.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-01-2007, 21:50 
Offline

Dołączył(a): 30-08-2006, 18:05
Posty: 83
Lokalizacja: warszawa
w g 100 piasta jest beben i w nim sa osadzone łozyska. zeby zdiac naipierw odpusc regulacje-jast schowana w lewarku recznego,potem odkrec nakretke główna,potem pare młotów w beben i gotowe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-01-2007, 23:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10-09-2004, 23:13
Posty: 310
Lokalizacja: Zielona Góra
dokładnie jak napisał przedmówca... a młotek i grube śrubokręty lub jakieś brehy się przyda :)

_________________
Charade 1.3 16v EFI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-01-2007, 01:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
wieza napisał(a):
dokładnie jak napisał przedmówca... a młotek i grube śrubokręty lub jakieś brehy się przyda :)


A nie lepiej użyć ściagacza ?? :P u mnie zeszlo wsumie ręką z jednej strony a z drugiej pomogłem sobie przykreconym kołem do bębna, jeżeli masz ranty w bębnach już to powodzonka :) bez młotka nie podchodz :)

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-01-2007, 20:43 
Offline

Dołączył(a): 30-12-2006, 16:32
Posty: 3
gaweł napisał(a):
w g 100 piasta jest beben i w nim sa osadzone łozyska. zeby zdiac naipierw odpusc regulacje-jast schowana w lewarku recznego,potem odkrec nakretke główna,potem pare młotów w beben i gotowe
Właśnie tu chyba tkwił mój błąd.Nie luzowałem ręcznego.Po odkręceniu śruby na piaście bęben miał luz około 7-10 mm ale nie chciał zejść.Dzięki za pomoc i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-01-2007, 22:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
ja tam w g100 mam tarcze z tyłu ;]

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-01-2007, 23:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Bart_GTti napisał(a):
ja tam w g100 mam tarcze z tyłu ;]


I jak reczny działa ?? Bo u mnie w EFI przy 80km/h na suchym asfalcie zostawia dwa czarne ślady :twisted:

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-01-2007, 00:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
sie czepiasz - wystarczy przerobic na hydrauliczny i bedzie git :lol:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-01-2007, 06:41 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Po zdjęciu koła od wewnetrznej strony masz małą gumkę. Wyjmij ją i cienkim wkrętakiem naciskając w dół odblokuj samoregulator szczęk. Nie ma potrzeby luzowania linki. To trochę trudne bo robi się na ślepo ale wykonalne. Potem zawleczka nakrętka piasty i bęben powinien zejść bez wiekszych problemów. Uwaga na dolną sprężynę, jest twarda i lubi pękać. Nie wiecie czasem z czego podejdzie?? Ja podłożyłem ze skody ale ma troche większą średnicę.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-01-2007, 12:30 
Offline

Dołączył(a): 30-08-2006, 18:05
Posty: 83
Lokalizacja: warszawa
jezeli nie odpusciłby linki nie rozłozy prawidłowo szczek po montazu i bedziekaszana nie reczny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-01-2007, 22:31 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Będzie OK no chyba że ręczny był już na maxa podciągany. Zresztą linkę poluzować to żaden problem, ważne żeby odbijała.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL