forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 17-10-2024, 00:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: ELEKTRYKA!!!
PostNapisane: 11-12-2006, 23:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 23:18
Posty: 101
Witam - nie wiem czy taki temat już był ale... ostatecznie nie znalazłem.

Mam konkretny problem z elektryką w mojej G100 :(
Mam radyjko JVC 4x50W i... i tu się zaczyna mój problem
A mianowicie - radio można rozkręcić do 50 kresek głośności (to dużo) a u mnie przy 16 kreskach zaczyna się wyłączać i włączać na nowo. Albo mam jakieś przebicie albo jakiś inny wrzud. Proszę o pomoc w tej kwestii bo elektryk ze mnie taki jak z Pudziana baletnica.
Sprawdzałem czy alternator ładuje ale jest oki. Aku mam nówkę sztukę nie śmigany więc też powinien być dobry

Czekam na jakąś odpowiedź
POZDRO ALL

_________________
G100 1.0D 5-drzwiowy

Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-12-2006, 04:38 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Do jakiego złącza jest to podłączone? Może jest strata na małym przekroju kabli? Taki sprzęt pobiera ogrom mocy i jeśli się nie mylę wymaga spec zasilania.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-12-2006, 09:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
nie przesadzajmy z tym ogromem mocy ... , proponuje wsprawdzic jakie przewody zasilające do kostki idą .... a najlepiej pociągnąc nowy przewód bezpośrednio od akumulatora ....

a to wlączanie i wylączanie radia to moze byc nawet i przegrzewanie sie radia ( uszkodzone) i układ termiczny poprostu wylancza zasilanie zeby nie spalic radia ....

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-12-2006, 09:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Miałem podobne JVC 4x50W miało zabezpieczenie termiczne by się nie przegrzać. Po około godzinnym graniu tak na vol-20 do 25 wyłączało się by się nie spalić - te radiatory z boku aż parzyły !!! Jeżeli z tłu na radiu masz bezpiecznik i dwa miejsca w króre możesz go wsadzić - wsadź w to drugie. ten bezpiecznik zamyka jakiś obwód zasilania - brane jest z normalnych +12v lub z tzw. backupu - podtrzymania pamięci radia. Mimo wszystko powinieneś sprawdzić radyjko w innym samochodzie - może to wcale nie jest wina charady ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-12-2006, 15:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Probonuje zmierzyć napięcie na kostce, stawiam że wyjdzie ledwo 10V (o ile radio jest sprawne), pewnie któreś styki zaśniedziały. Najlepiej poprowadzić od nowa +12 i mase, ewentualnie +12 spod stacyjki. Z tym ogromem mocy to kolega przesadził bo takie radio będzie miało w najlepszym wypadku 4x18W RMS czyli w sumie ledwie70W o ile zasilanie jest poprowadzone jakims sensownym przekrojem (min 4mm2), w charadzie zamknie sie gdzieś w 50W

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: elektryka
PostNapisane: 12-12-2006, 21:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 23:18
Posty: 101
Mam dokładnie to radio: (strona producenta) http://www.jvc.pl/product.php?id=KD-G312&catid=100036

Jest ono na standardowej kostce jaka była w zestawie. Tam proponujecie pociągnąć nowy kabel od aku i do masy, czyli rozumiem to tak - wywalić kostke i podłączyć swoimi kabelkami tak?? Jak wtedy podłączyć głośniki??
Dziwne pytania :)

Radio po mocniejszym dociśnięciu panela restartuje się - to też może być chyba przyczyna - poza tym po długim czasie grania po boku radia czuć ciepło - nie jest to jakiś żar ale jest ciepłe - drookash napisał że jest tam jakiś bezpiecznik - nie omieszkam sprawdzić - posprawdzam też napięcie na kostce tak jak proponowaliście. i Jeszcze jedno - jak grube kable muszą być podłączone do kondensatora 1,5 Farada żeby było ok?? (narazie mam 2,5mm ale to chyba za cienkie??)

Dzięki za odpowiedzi otrzymane i te które się pojawią
POZDRO ALL

_________________
G100 1.0D 5-drzwiowy

Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-12-2006, 21:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Wydaje mi sie ze chyba twoje radio jest wadliwe a nie elektryka z tego zo piszesz tak wynika.Ja mam na standarowej kostce z G100 a byajmniej wszystkie standardowe kable do tego tuba aktywna i nic sie nie dzieje a radio mam firmy DALCO model FC-38 i smiga bez zarzutu.
:D

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: elektryka
PostNapisane: 12-12-2006, 23:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
THIN napisał(a):
Mam dokładnie to radio: (strona producenta) http://www.jvc.pl/product.php?id=KD-G312&catid=100036


Zarówno to jak i cała seria 1xx i 3xx miały uniwersalne panele - z mojego KD-G153 (bez mp3!) panel działał własnie z takim KD-G 312 w radiu kumpla.
Może masz kogoś z podobnym i na chwilę możesz zamienić ? Wygląda na uszkodzone radio a nie instalację :( Na szczęście jak masz ze sklepu - 3 lata pełnej gwarancji od JVC polska obowiązuje !

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ELEKTRYKA!!!
PostNapisane: 12-12-2006, 23:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 23:18
Posty: 101
Niestety gwarancja już się skończyła bo radyjko mam już czwarty rok ale mam dobrego "majstra" od takich rzeczy - mało bierze dobrze robi. Spróbuje najpierw radio do naprawy a później wrazie czego będę się bawił kabelkami :)

Dzięki all za pomoc

_________________
G100 1.0D 5-drzwiowy

Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-12-2006, 22:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kostki nie wywalaj bo do nich dają w miare niezłe kable, przeciągnij nowe od bezpieczników do kostki. Głośnikowych nie ruszaj bo to raczej wina zasilania. Ale faktycznie najpierw sprawdź czy z radiem wszystko ok. To że sie grzeje to jest normalne.
Piszesz że chcesz dobrac kable do kondensatora, napisz jeszcze jaki wzmacniacz z niego zasilasz. Przewaznie wystarcza 20mm2 (10zł/metr na allegro). 2.5 to zdecydowanie za cienkie, za to do głosników będą ok.

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ELEKTRYKA!!!
PostNapisane: 16-12-2006, 00:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 23:18
Posty: 101
Zamierzam zasilać wzmacniacz BLAUPUNKT GTA2

WOW to muszę jak najszybciej te kabelki pozmieniać

_________________
G100 1.0D 5-drzwiowy

Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-12-2006, 23:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
To tak jak pisze, kable 20mm2, kondensator przy tej mocy zbędny. Generalnie stosuje sie je od 500W w górę, ponizej nie ma sensu, szkoda kasy.

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ELEKTRYKA!!!
PostNapisane: 18-12-2006, 23:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 23:18
Posty: 101
no ok.
Ciągle mam ten sam problem - narazie mam tylko podłączone radio 4x50W, 2 głośniki przednie 2x55W RMS i dwa tylne 2x70W RMS

I to piep...... radio cały czas się wyłącza (max volume jaki mogę wziąć i żeby grało to 16 góra 17)

Uszkodzone radio??

_________________
G100 1.0D 5-drzwiowy

Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-12-2006, 00:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Mierzyłeś napięcie na kostce? Jak tego nie zrobisz to ciężko powiedzieć czy to wina radia, czy auta

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ELEKTRYKA!!!
PostNapisane: 23-12-2006, 00:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 23:18
Posty: 101
Do wszystkich zainteresowanych!!!!!!!!!

ZROBIŁEM!!!!!

Napięcie na kostce było ok (zmierzyłem tak jak radził Hitman) - zmierzyłem oczywiście "+" od aku. Wszystko ok.
Oddałem radio do naprawy i UWAGA zapłaciłem za to 10zł!!!

Po pierwsze:
- miałem zasyfiałe styki od panela i dlatego radio wyłączało się po dociśnięciu go w okolicach styków
- dalej radio ok

Facet powiedział że muszę mię jakieś lipne podłączenie w charadzie i to dlatego - kazał mi podjechać furą - wziął miernik i zaczął mierzyć ale nie "+" od aku tylko coś innego

Po drugie
- po całkowitych pomiarach stwierdził że lipnie że nie mam anteny :) ale to mało istotne - kazał mi pociągnąć masę od aku ("-") kablem 2,5mm2 i będzie ok - wziął 10 zł i poszedł

Jak to zrobiłem - śmiga jak dzikie - cała charada mi się trzęsie a radio nawet nie przygasa przy dużej głośności i ostrym basie.

Piszę to na przyszłość jakby ktoś miał podobny problem :)

Dzięki All za pomoc

pozdrawiam

_________________
G100 1.0D 5-drzwiowy

Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą.....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL