forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 08:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05-07-2008, 15:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Na seryjnych - nie będzie stał wyżej ani nie będzie twardszy ! Na JAMEXach będzie dobijał na dziurach amorkami co spowoduje ich uszkodzenie - odboje nie pomogą !!!
Uwierz mi... sprężynki z audi przycięte o 2 zwoje podniosą ci autko o 2-3cm i jednocześnie baaardzo utwardzą. Śmigałem na audikowych z tyłu ponad rok.. na przedzie pół roku i nie było żadnych nieprawidłowości. Uciętym wsadzasz w dół w kielich na amorku i przy opuszczania auta na koła ładnie się układa - wszystko sprawdzone :)
Dla przykładu masz fotki - pierwsza pokazuje różnicę w grubości pręta seria / audi, a druga pokazuje jak układa się jeszcze nie ucięta sprężyna audi w gnieździe. Po obcięciu nie zrobiłem fotki, ale jest podobnie.
Obrazek
Obrazek

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-07-2008, 18:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Drookash to są sprężyny tylne z Audi 80 (B3) czyli od 1986 do 1991?? Na zdjęciu widać porównanie ze sprężyną tylną czy przednią z charady?
Spojrzałem w katalog Foty i tylne z Audi B3, jeżeli chodzi o średnicę, to chyba bardziej pasują na przód do charady (średnica sprężyny ta sama 100mm, tylne sprężyny w charadzie mają 110mm), problem tylko z długością.

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-07-2008, 19:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Zależy co chcesz osiągnąć - jeżeli komfort - poszukaj serii, a jeżeli chcesz mieć twardsze - zakładaj od Audi 80 tylne - jak dobrze pokombinujesz wejdą na przód i tył i są baaardzo twarde :)

A co sądzisz o utwardzeniu seryjnych sprężyn??? Robiłem tak z resorami i może ze sprężynami tez idzie...znm fajny zakład co robi takie rzeczy i się zastanawiam czy nie utwardzić seryjnych....

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-07-2008, 20:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Na zdjęciu są tylne wzmocnione sprężyny z Audi 80 B3 1986-1991 wpasowanie na przedni amortyzator z G200. Te niebieskie ze zdjęcia to wersja utwardzona z prętem 12,75mm, jest jeszcze inna opcja - sprężyny Audi 80/90/Avant 1991-1996 tylne o średnicy 102mm i pręcie 12,00 i 12,50 mm. Wszystkie powyższe niestety trzeba ciąć 2.5 zwoja od strony bardziej zapłaszczonej - czyli tam gdzie zwój jest ciaśniejszy na samym końcu. Po cięciu odwracamy uciętym końcem w dół i montujemy w amorku. Zamontowanie ciętym w górę spowoduje wyrobienie łożyska mcpersona - całe łożysko z chwytem buja się nie mając dobrego oparcia i wyrabia. Natomiast wsadzenie uciętym w dół nie powoduje żadnych skutków ubocznych - sprężyna stoi równolegle do osi amortyzatora tak jak powinna i jednocześnie dobrze jest zakotwiona w chwycie na amortyzatorze.
Wsadzenie nie obciętej sprężyny z audi spowoduje że przód będzie stał 10cm wyżej i nie ugnie się nawet 1cm przy postawieniu na kołach - jak wóz drabiniasty :D
Nie wiem w jaki sposób można utwardzić fabrycznie utwardzone sprężyny ? Można co najwyżej powsadzać gumy oporowe, ale one najczęściej powodują pęknięcia w miejscu zakończenia takiej wstawki - siły nie rozkładają się równo na całych zwojach sprężyny.
Podgrzanie sprężyny spowoduje jej klapnięcie - skutek odwrotny od zamierzonego. Resory dawniej się klepało i do dziś się klepie, ale sprężyn chyba nie da się w ten sposób wyleczyć.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spreżyny do przodu - zamienniki.
PostNapisane: 05-04-2009, 13:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-04-2009, 21:58
Posty: 146
Samochód: Charade
Model: G101
Rok: 1991
I jak z tą wytrzymałością sprężyn od Tico?? :D

_________________
Life is brutal. Full of zasadzkas end kopas w dupas xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL