forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 30-09-2024, 15:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29-11-2008, 21:01 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Nie tylko ty masz ten problem :) Ja też szukam bo mam słabe ładowanie. Coraz poważniej myślę o zmianie alternatora na inny z wbudowanym regulatorem. Ale jakbyś znalazł gdzieś niedrogo (nowy) to daj znać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-11-2008, 11:48 
Offline

Dołączył(a): 19-01-2008, 14:40
Posty: 29
Lokalizacja: w-wa
Dzisiaj rano była chwila prawdy i niestety zapalił dopiero za trzecim długim kręceniem zjadło ponad połowę akumulatora, a było +3stC. A co będzie przy -15, będzie oszczędny i ekonomiczny, bo nie odpali Hi, Hi. Może przerabialiście temat wymiany samych pierścieni tak żeby było szybko i bez dużego rozbierania. Czy od dołu da się wyjąć tłoki bez ruszania głowicy? Kombinuje jakąś szybką i skuteczną prowizorkę do lata, bo jak mam ściągać głowicę to już się nie obejdzie bez generalnego remontu. Podzielcie się waszym doświadczeniem w tej sprawie.

PS. Nie będę tworzył nowego tematu. Tutaj będzie bardziej skondensowana wiedza od pompy do remontu.Życie jest piękne takie nieprzewidywalne. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-11-2008, 14:36 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Sprawdź ciśnienie sprężania. Powinno być powyżej 25 atm, raczej bliżej 30. Tłoków dołem się nie wyjmie. Trzeba zdejmować głowicę i miskę olejową. Wymiana pierścieni ma sens tylko przy mało wyrobionych cylindrach. Co do napięcia ładowania to u mnie jest w granicach 13.6 do 13.9V i na dokładkę mocno pływa. Regler daje się wyregulować ale to iście syzyfowa praca.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-11-2008, 14:54 
Offline

Dołączył(a): 19-01-2008, 14:40
Posty: 29
Lokalizacja: w-wa
Jeżeli pływa ładowanie to możesz mieć wystrzeloną którąś diodę na alternatorze. U mnie na wolnych daje 12.2V, a przy wyższych 14.9Vczyli jest bardzo kiepsko praktycznie nie ładuje. Alternator zrobiłem były walnięte dwie diody. Jak ew. wyregulować ten regulator? Ciśnienia podawałem we wcześniejszych postach są tragiczne dla przypomnienia I-24; II-16; III- 28. Mechanik sprawdzał po postoju nocnym, czyli jest to pewny pomiar. Minimalne podawane w katalogu to 27, a optymalne 34.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-12-2008, 22:33 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Ja mam takie ładowanie, że jak włącze światła to z 14V spada do 12,3 a jak nacisnę hamulec to światła przygasają. Diody mam w porządku, regulator od fiata. Podejrzewam że jest jakieś niewielkie przebicie na którymś z głównych przewodów.Ale nie mam czasu zajrzeć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-12-2008, 20:45 
Offline

Dołączył(a): 19-01-2008, 14:40
Posty: 29
Lokalizacja: w-wa
Regulator, od jakiego Fiata na ile przewodów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-12-2008, 00:35 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Nie wiem od jakiego modelu. W sklepie powiedzieli mi że to uniwersalny. Wyjścia 15 i 67. Wpinasz się pod IG i F i działa. Niestety nie za dobrze ponieważ na wolnych obrotach światła lekko pulsują. Ja założyłem taki ponieważ byłem zmuszony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-12-2008, 19:40 
Offline

Dołączył(a): 19-01-2008, 14:40
Posty: 29
Lokalizacja: w-wa
Jeżeli na dwa wyjścia to ja taki wcześniej miałem. Dzięki niemu padły mi diody na alternatorze. Alternator dałem do naprawy i założyłem mój stary regulator. Przy tym fiatowskim ładowanie wariowało nawet jak nie dodawałem gazu, po prostu na okrągło Volty latały między 12,a 16V niezależnie ile obrotów miał silnik. Teraz na starym, ale oryginalnym regulatorze Volty wzrastają wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika od 12.3 do 14.9V, ale przy stałych obrotach są stabilne.
Jak masz oryginał to chyba doradzałbym Ci powrót do niego, bo możesz mieć za jakiś czas tak jak ja kłopot z alternatorem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-12-2008, 10:00 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Pewnie tak zrobię bo to pulsowanie świateł mnie wkurza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL