forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 08:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2005, 08:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-10-2004, 10:07
Posty: 70
Lokalizacja: Rybnik
w zeszłym tygodniu kupowałem nowy akumulator i sprawdzali mi ładowanie, u mnie ładuje 17

_________________
Daihatsu Charade 1,0 B 1991 + LPG

{...} i ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony,
a spytawszy o zarobki nasze usiadł i zapłakał {...}


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2005, 10:42 
Offline

Dołączył(a): 19-12-2004, 20:45
Posty: 56
Lokalizacja: Gdynia
kurka, to wychodzi ze nie mam ladowania :(, zobacze dzis co tam jest nie tak

_________________
1.0D '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2005, 19:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 15:19
Posty: 172
Lokalizacja: Gdańsk
Ja też mam ok 13,7V i akumulator ładuje bez problemu. Jak przygazuję to nic się nie zmienia z żarówkami. Moim zdaniem ładowanie masz ok.
Akumulator daje 12V więc 13,7 na pewno go doładuje. Jak wspominałem mam akumulator 72Ah więc większy od twojego. Działa sprawnie od dłuższego czasu. Może w starym zwarcie ci się zrobiło??

_________________
daihatsu charade G101 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2005, 19:44 
Offline

Dołączył(a): 19-12-2004, 20:45
Posty: 56
Lokalizacja: Gdynia
bylem u elektryka, mam padniety aleternator (diode jedna) mam 13,7V ale jak wlacze swiatla, czy dmuchawe to napiecie spada i nie laduje :(.

_________________
1.0D '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-01-2006, 16:49 
Offline

Dołączył(a): 13-07-2005, 15:09
Posty: 13
Lokalizacja: KARTUZY
Witam :)

Niech ktoś mi odpowie jak się oblicza datę produkcji akumulatora?
Kupiłem w 2004 r nowy akumulator Delphi Freedom Diesel 60Ah i jest tam ozaczenie 153LF.
Jak to czytać? Jakie litery przypisane są do określonego roku?

_________________
1.0 Diesel 1991 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-01-2006, 09:30 
Offline

Dołączył(a): 28-04-2005, 12:22
Posty: 10
Lokalizacja: Cieszyn
Ludzie. W tej całęj dyskusji znalazłem jedną logiczną odpowiedź - Sebastaiana.
Jeżeli macie Diesla, to pojemność - czy to będzie 55 Ah czy 75 Ah jest mało ważna (no powyżej 75 Ah to bym nie radził, bo faktycznie alternator może niewydolić). NAJWAŻNIEJSZY jest tzw. prąd rozruchu - dla naszychDieselków najlepiej nie schodzić poniżej 450 A. Ja miałem 640 A, teraz mam 540 A i nie mam problemów - i nie miałem nigdy problemów z rozruchem. Diesel ma duze spreżanie i trzeba go rozkręcić. Do tego potrzebna jest duża moc rozrusznika, a co się z tym wiąże - duży krótkotrwały pobór prądu z akumulatora. Dla tego do Diesla jest potrzebny akumulator z duzym prądem rozruchu.
Jeżeli tylko się mieści w swoim gnieździe pod maską - to sprawdzajcie symbole - czy prąd rozruchu jest odpowiednio duży.

_________________
Piotr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-01-2006, 12:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-01-2006, 17:07
Posty: 33
Lokalizacja: Dąbrówka
ja mam 62 Ah i zastanawiam sie jake seryjnie były mantowane mam charadkie 1.0 dizelek problemów z prodem niemam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-01-2006, 00:19 
Offline

Dołączył(a): 11-12-2005, 12:59
Posty: 7
Lokalizacja: Góra niedaleko Wejherowa
Co do pojemności akumulatora, to nie dajcie się zwieść. W danej wielkości skrzynkę nie da się włożyć większej pojemności, można tylko mierzyć ją na kilka sposobów(rozładowanie prądem np: 10h lub 20h) stąd różni wytwórcy akumulatorów podają różne pojemności swoich wyrobów, a raczej prześcigają się w wypisywaniu na nich coraz to wyższych cyfr. Podobnie jest z prądem rozruchowym, można mierzyć max prąd 5 sekundowy lub 10s. stąd różne wartości. Jedno jest pewne akumulatory liczone są na ok. 2 000 normalnych cykli rozruchowych, po czym masa czynna z płyt spływa, elektrolit robi się brunatny i zaczynają się kłopoty. Wtedy jedyny ratunek to kupno nowego akumulatora. Nawet dwu czy trzyletnia gwarancja producenta nie gwarantuje wymiany akumulatora normalnie zużytego, choćby po roku eksploatacji. Gwarancja producenta gwarantuje wymianę w przypadku wad fabrycznych, a te to przerwa i zwarcie wewnętrzne. W obu przypadkach akumulator jest nie do użytku zaraz po zakupie. Uf... To już chyba wszystko co z kilku letniej praktyki wiem o akumulatorach i czym na prędce mogę się podzielić. Pozdrawiam. Wojtek.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL