Raz na zawsze dla wszystkich posiadaczy modeli G20x
http://dairally.net/daihard/chas/G20XFaultCodes/G20XtFaultCodes.htm
Odczytywanie : np. błąd 13 = pik - przerwa - pik - pik - pik. Więc nic trudnego
Porada :
1. Przed rozpoczęciem czytania błędów - odłączyć minus z akumulatora w celu skasowania zapisanych błędów. Podłączyć przed sprawdzaniem.
2. We wtyczce wpinać druciki najlepiej przy wyjętym kluczyku ze stacyjki.
3. Normalna sytuacja bez błędów to równomierne miganie lampki co ok. 1 sec.
Dla tych co mają problem z rozszyfrowaniem błędów :
13 - RPM Signal - błąd wejścia sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu do kompa. Sprawdzić przerwę między czujnikiem w aparacie a krzywką na wałku - powinna być 0,4 mm.
16 - Ignition signal - błąd wejścia syganłu zapłonu do kompa. Sprawdzić podłączenie cewki i wzmacniacza zapłonu.
21 - O2 signal - błąd lambdy. Sprawdzić podłączenie i stan sondy. Przy 3000 rpm/min powinna dawać minimum 0,45v między pinem a masą.
31 - MAP Sensor - błąd czujnika podcisnienia w kolektorze ssącym. sprawdzić połączenia czujnika i jego oporność zgodnie z manualem.
41 - TPS Signal - błąd czujnika położenia przepustnicy. Sprawdzić oporności przy zamkniętej i max otwartej przepustnicy oraz połączenia wtyczek.
42 - Water temp sensor - Uszkodzony lub odłączony czujnik temperatury wody. Sprawdzić jego opór w róznych temperaturach i podłączenie. (postaram się podać prawidłowe opory)
43 - Intake Air Temp Sensor - uszkodzony czujnik temperatury zasysanego powietrza. Sprawdzić jego opór przy różnych temp i podłączenie (tu również podam opory)
51 - A/C signal - tego nie wiem (ktos pewnie wie - Osa ?)
52 - Speed sensor - brak wejścia sygnału z czujnika prędkości samochodu. Niestesty jak diagnozować opiszę później.
54 - Start signal - nie jestem pewien, ale chyba błąd sygnału rozrusznika. Jakies zwarcie ? (ktoś pomoże ?)