forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

przerywana praca silnika CB-23
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=4&t=607
Strona 1 z 1

Autor:  Gość [ 27-12-2005, 10:34 ]
Tytuł:  przerywana praca silnika CB-23

Jestem szczęsliwym posiadaczem Charade TS 1.0L ’91 156k km (silnik CB-23), która ostatnio zaczeła przyspażac mi troszeczkę problemów. Mianowicie silnik zaczął pracowac niereguralnie (dostaje „czkawki”) – przerwie na 1 sekunde później ok przez pare minut ok i znow. Czasem przejade 20km bez żadnych problemow i z powrotem – nie widze w tym żadnej prawidłowości, poza tym że na niskich obrotach i na zimnym silniku dzieje sie to znacznie częściej niz na goracym i na wysokich – a jeszcze jedno, jesli jest wilgotno to juz jest tragicznie. Najpierw sam pogrzebalem, a poźnjej pojechalem do warsztatu. Gostek skasowal mnie, podregulowal (podobno wyregulowal zaplon, zmienił świece, przeczyscil gaźnik – nie ściagajac go (jesli ma to znaczenie) i powiedzial „że nie da nic wiecej zrobic, samochód bedzie troche mniej przerywał, a jesli sytułacjia sie pogorszy to trzeba bedzie regenerowac gaźnik”). Przejechałem tak jakieś następne 20k km a teraz przerywanie znów się powtarza bardzo często... Przy wieku mojego Charade nie zabardzo chce wydawac pieniądze na nastepna wizyte w warsztacie, a tym bardziej na regeneracje gaźnika – czy ktos moze mi doradzic jak powinienem sam przeprowadzic poszukiwanie usterki, bo moze gostek w serwisie zrobil mnie tylko w jelenia.

dzieki za czas
bogi

Autor:  krzyś [ 27-12-2005, 12:36 ]
Tytuł: 

Cze.
Jak sam mówisz przerywanie nasila się przy wilgotnej pogodzie więc myśle że to wskazuje na przebicie na przewodach wysokiego napięcia, cewce zapłonowej, bądz na kopółce aparatu zapłonoweg.

Autor:  Gość [ 27-12-2005, 14:59 ]
Tytuł: 

Dzieki za odpowiedz; Wybacz ignorancje ale rozumie ze przebicia na przewodach „naprawia sie” przez ich wymiane, tak samo jak cewkę, natomiast w kopułce rozdzielacza sprawdza sie styki oraz szuka pęknieć? a co z kondensatorem - moze on jest problemem?
Jak sądzisz jake są szanse, że jest to gaźnik - np brudne przewody. Nie mam zbyt duzo doświadczenia z tego rodzaju gaźnikami – moim wcześniejszym pojazdem był sławienny 126p. Mój problem występuje nawet jesli silnik jest gorący – tym samym szanse na przebicia są znacznie mnijesze.

Dzieki za pomoc
bogi

Autor:  dr_mateusz [ 27-12-2005, 19:23 ]
Tytuł: 

Ja mam do Ciebie pytanie. Czy przerywanie silnika wystepuje przy małym poziomie paliwa w zbiorniku, czy nie ma dla tego regóły. Jeśli chodzi o gażnik to mozesz sobie przeczyścić wszystkie dyszki w gażniku i może pomorze, a jak nie to najbardziej typuje przewody wysokiego napięcia ale nie jestem pewny. A tak apropo to miałem kiedyś w cienkolu taki problem. Z ojcem jak nam mechanik poradził aby w jakiś plastik łączący dwq przewody od gażnika włożyć dwie zapałki i przestało. Póżniej to samo działo sie w młodszym cienkolu, ale to juz nie pomogło. Dopiero zaczeliśmy jeżdzić tak, aby nie dochodzić do rezerwy i problemy prawie ustały. Ale jednak to chyba też nie było to więc nadarzył sie dobry kupiec i auto sprzedaliśmy. I jeszcze popatrz kiedy silnik Ci przerywa czy nie przy przejazdach przez dziury ?? pozdro i szybkiego naprawienia problemu!!!!

Autor:  Lout [ 27-12-2005, 20:35 ]
Tytuł: 

sprawdź czy styki przerywacza nie są wypalone, kondensator jedynie zapobiega ich szybszemu wypalaniu, naprawdę zacznij od tego pzdr

Autor:  sevo [ 28-12-2005, 23:07 ]
Tytuł: 

Jeżeli "czkawki" dostaje przy ruszaniu, albo przy po podjazdach pod górę, to może to być też pompa paliwa - nie nadąża z podawaniem i silnik "gubi" takt albo dwa.
Pozdrowienia

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/