forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 03:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ustawienie przerywacza
PostNapisane: 01-05-2012, 15:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-01-2012, 13:35
Posty: 71
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 TS
Rok: 1991
Mam problem. Wymieniłem styki przerywacza, bo często nie mogłem odpalić na zimnym i na ciepłym, miałem niskie obroty, a okazało się, że są krzywe i spalone oraz przy okazji świece na NGK. Jak ustawie na najmniejszą przerwę jak się da, czyli nic to odpala fajnie, ale mocy nie ma. Jak ustawie 0.5 to nie chce odpalić. Macie jakiś dobry sposób jak go ustawić? Dalej śmierdzi benzyną podczas jazdy.

_________________
- Czemu nie kupiłeś CC?
- Nie jestem masochistą ;)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie przerywacza
PostNapisane: 01-05-2012, 20:11 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Ustaw od 0,37 do 0,45 i powinno być OK. Na siłę iskry spory wpływ ma kondensator. Jak nie dostaniesz oryginalnego (mieszczącego się wewnątrz aparatu) to możesz zamontować na zewnątrz aparatu. Pamiętaj tylko żeby ten kondensator wymontować. Ideałem byłoby podjechać na ustawienie zapłonu i pomiar kąta zwarcia styków tyle że teraz to mało kto taki pomiar robi.Zapłon można ustawić na żarówkę tyle że to nie jest zbyt dokładne ale lepsze niż nie ustawiony zapłon. Zapach benzyny to albo wycieki albo niepełne spalanie(zbyt bogata mieszanka lub włączone ssanie), możliwe że zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej. Trudny rozruch na ciepło to może być benzyna w oleju(zapach paliwa na bagnecie) co świadczy o nadmiernie bogatej mieszance.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie przerywacza
PostNapisane: 01-05-2012, 22:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-01-2012, 13:35
Posty: 71
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 TS
Rok: 1991
Dzięki. Spróbuję jutro. Gaźnik niedawno wymieniłem na ustawiony, ssanie na pewno nie jest włączone, wycieków nie widziałem, chyba, że już leci z przewodów pod autem), a zapłon miałem ustawiany lampą (przed wymianą styków niestety).
Edit:
Próbowałem, ale nic nie wskórałem. Podjechałem do mechanika i mi ustawił przerywacz plus zapłon (na słuch, bo doświadczenie ma) - dobrze się wkręca i benzyny nie czuć.

_________________
- Czemu nie kupiłeś CC?
- Nie jestem masochistą ;)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie przerywacza
PostNapisane: 02-05-2012, 18:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
No tak najlepiej :D jak ja ustawiam ze szczelinomierzem to mi potrafi nawet nie odpalić :P

Ja to akurat na pedale gazu wyczuwam czy dobrze czy źle :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie przerywacza
PostNapisane: 02-05-2012, 19:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-01-2012, 13:35
Posty: 71
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 TS
Rok: 1991
Dokładnie. Tylko dalej odpala za 3 razem.

_________________
- Czemu nie kupiłeś CC?
- Nie jestem masochistą ;)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie przerywacza
PostNapisane: 03-05-2012, 05:42 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Właśnie dlatego wspominałem o pomiarze kąta zwarcia. To jest pomiar dynamiczny. Jest to inna metoda pomiaru ustawienia styków. Co do odpalania to może kondensator podmień. Jak problem jest jest na zimnym to paliwa może mieć mało. Jeśli żle pali goracy to zrób próbę odpalania na otwartym filtrze( może być zatruwany oparami z miski olejowej).

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie przerywacza
PostNapisane: 03-05-2012, 08:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-01-2012, 13:35
Posty: 71
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 TS
Rok: 1991
Ciepły i zimny odpala tak samo. Będę próbował. Może jeszcze kiedyś podjadę do speców od motocykli.
Edit:
Mechanik mi znowu to ustawiał. Dobrze, że zaglądnąłem pod maskę - odłączony przyspieszacz" Podłączyłem, odpalił za 3 razem z mega nierównymi obrotami. Ja już nie wiem.
Edit 2:
Wymienię jednak ten kondensator. Dzisiaj się spotkałem z właścicielem czerwonej Szarady, CS, 93'. 250tys przebiegu. Dźwignie biegów z meeega luzem, spawane progi, sprzęgło jeszcze wyżej łapie niż u mnie. Ale pali dalej 6 w mieście. Moje lepiej przyspiesza jednak. Jakimś cudem rozładował mi się dzisiaj akumulator i na szczęście miał kable. Facet ustawił mi przerwę przerywacza, ale dalej ma nierówne obroty na jałowym. Zobaczymy co da kondensator. Po 20 latach warto go wymienić.
Edit:
Wymieniłem kondensator. Chodzi jeszcze gorzej, ale szybko odpala. Chyba teraz przerywacz ma za małą przerwę.
Edit:
No wreszcie. Ustawiłem przerwę, pojezdziłem, dobrze odpala i chodzi równo.
Mój mechanik się skompromitował, bo okazało się, że miałem zapłon na maks przyspieszony. I jak to miało dobrze chodzić. Zmieniam na tego, co mi ustawił. Fachowiec i tanio robi.

_________________
- Czemu nie kupiłeś CC?
- Nie jestem masochistą ;)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL