forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 09:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: rozrząd i gaz do G 200 1.3 16V
PostNapisane: 03-08-2010, 22:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-07-2010, 08:39
Posty: 9
Lokalizacja: Rybnik
Witam
w najbliższym czasie będę wymieniał rozrząd (a w zasadzie zrobi to mój kumpel - mechanik) nie znalazłem na forum zbyt wiele o silniku, który siedzi w moim samochodzie więc chciałem zapytać, czy są jakieś sprawy na które trzeba szczególnie zwrócić uwagę? Czy też nie będzie to nic nowego dla kogoś, kto miał do czynienia z wieloma samochodami? Po drugie planuje zagazowanie maszyny, bo będzie robiła duże przebiegi i w związku z tym pytanie - jaka instalacja? Ja jestem zwolennikiem IV gen. ale cena, którą mi krzyczą - 2300 zł - daje mi do myślenia patrząc na wartość samochodu...co myślicie?? Czy II gen. z blosem da radę? Czy w ogóle ten silnik ma sekwencyjny wtrysk benzyny? Bo jesli nie to IV gen. chyba nie ma sensu...Z góry dzięki za odpowiedzi...dodam jeszcze, że po przeglądnięciu forum zastosowałem się do rad, które znalazłem i kupiłem taki zestaw:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1146994749
mam nadzieję, że dobrze trafiłem...? W ogóle wszelkie uwagi i sugestie mile widziane.

_________________
G 200 1.3 16V, 5D, 1994r.
CHEROKEE 4.0L, 1995r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rozrząd i gaz do G 200 1.3 16V
PostNapisane: 03-08-2010, 23:11 
Offline

Dołączył(a): 14-01-2010, 10:26
Posty: 29
Lokalizacja: Chełm
witam,i od razu pytam,za czwartą generację 2300 :?: daj namiar ja też chcę w swoim aucie za tyle :wink: pozdrawiam.co do rozrządu to jest na forum kilka ciekawych tematów zwłaszcza tzw.rysunki jak ustawić koła rozrządu we właściwym miejscu,zastosuj się do tego bo łatwo przestawi o 1 ząbek pasek,zwróć uwagę na punkty na kole żeby były dobrze ustawione zwłaszcza górne koło musi mieć punkt na wysokości brzegu głowicy bo na nim łatwo machnąć się o ten jeden ząbek,powodzenia :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rozrząd i gaz do G 200 1.3 16V
PostNapisane: 04-08-2010, 07:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
hey!
dla kogoś kto wymienia rozrządy (twój kolega mechanik) to nic nowego;
rolka i pompa-BDB; a pasek wg.mnie średni;
ja bym nie przesadzał z tą IV gen. bo to nawet na I gen.będzie chodzić;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rozrząd i gaz do G 200 1.3 16V
PostNapisane: 04-08-2010, 09:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-07-2010, 08:39
Posty: 9
Lokalizacja: Rybnik
dzięki za odpowiedzi Panowie!!!!
ehm... 2300 zł za IV gen. to dużo czy mało wg Ciebie kris7530? takie tu ceny w Rybniku, jeśli faktycznie chcesz namiary to moge podać :wink:
bia2c - drookash na forum pisał, że bardzo dobre te paski...no nic już zapłacone...a tak na przyszłość - jaki jest interwał rozrządu a jaki kontroli zaworów?

_________________
G 200 1.3 16V, 5D, 1994r.
CHEROKEE 4.0L, 1995r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rozrząd i gaz do G 200 1.3 16V
PostNapisane: 04-08-2010, 21:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
wg. mnie z pasków to DAYCO ISORAN -najlepszy bo obustronnie teflonowany;
wym. paska niby co 100tys- ale zależy też od producenta paska;
kontrola zaworów co 10tys;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rozrząd i gaz do G 200 1.3 16V
PostNapisane: 05-08-2010, 20:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Dobry komplet sam chyba miałem taki pasek i było wszystko ok. Co 60tyś się zmienia dla spokoju ducha jak walnie to wtedy na gwarancji oddasz? Fakt zdejmowałem kiedyś pasek fabryczny 180tyś.. i pękł przy ściąganiu, oczywiście Charada :wink:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rozrząd i gaz do G 200 1.3 16V
PostNapisane: 10-08-2010, 20:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Witam
Ja do Gran Move zakładam sekwencje...nie najlepsza na świecie ,ale też nie najtańsze badziewie...butla nie wielka ale w kole zapasowym i zawór tankowania przy wlewie paliwa...koszt mniej wiecej 2300...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rozrząd i gaz do G 200 1.3 16V
PostNapisane: 10-08-2010, 21:18 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
wiadome ze sekwencja jest najlepsza ale cena wiadomo jaka.
Ja jestem zwolennikiem blosa i jest to tansze rozwiazanie.

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rozrząd i gaz do G 200 1.3 16V
PostNapisane: 12-08-2010, 11:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-07-2010, 08:39
Posty: 9
Lokalizacja: Rybnik
dzięki za odpowiedzi Panowie!!!
co do instalacji wiadomo - sekwencja rządzi ale nie wiem ile blacha na tym jeździdełku wytrzyma i nie chcę mieć sytuacji, że sie rozpadnie nim mi się zwróci koszt instalacji :? póki co całkiem niezłe blaszki są ale...
jeszcze jedna kwestia jak tak, bo związana z gazem - usiłowałem kupic kable WN i kupiłem...nie dość, że baty 2 razy grubsze w średnicy (tzn. tak jak zwykłe, do innych aut - ja mam jakieś grubości dratwy :wink: ) to jeszcze od strony cewki była samiczka a ja mam samczyka...a koleś w sklepie innych nie ma w ofercie i zonk...moze coś podsuniecie?

_________________
G 200 1.3 16V, 5D, 1994r.
CHEROKEE 4.0L, 1995r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rozrząd i gaz do G 200 1.3 16V
PostNapisane: 13-08-2010, 00:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Jak zadbasz o blache czyli konserwacja i zaprawki...to nie ma problemu...ale jak zaniedbasz ogniska korozji...no cóz... A zreszta mamy w Polsce bardzo zdolnych blacharzy i lakierników nie przejmuj sie... ;)
A kable to odrebna historia,w sklepie nie kupisz nawet z czesciami do japońców...zadzwoń do agmaru...może maja używane,a póki co jak twoje działają i nic nie przerywa to jeździj...nowe z Niemiec kosztują (uwaga mam nadzieje że sie nie pomyliłem...) ok.500-600 zł na zamówienie...bo i długośc fajki ma znaczenie(w sklepie jak kupisz to fajka bedzie za długa i jej kapturek który zasłania otwór gdzie jest świeca i bedzie przeswit miedzy tym kapturkiem a pokrywą zaworów i dostaną sie zanieczyszczenia ,a jak wpadną do komory silnika przy odkrecaniu to problem bedzie...wiec to jeden problem,potem problem z długosciami kabli...i gruboscia i długością fajek...nie kupisz taniego zamiennika...przerabiałem to i kupiłem używane bo moje padły całkiem....a przy sprzedaży samochodu nikt ci nie dopłaci 500 zł za nowe kable... ;)

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rozrząd i gaz do G 200 1.3 16V
PostNapisane: 18-02-2011, 19:30 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
koło Rzeszowa robi gość sekwencję za 2 tysiące
zrobiłem tam i jestem zadowolony
na stagu 4 i valtekach czerwonych
o ile staga 4 chwalą, to valteki czerwone już mniej
jak ktoś sie upiera, to za dopłatą 100zeta daje gość magiki (magic jet)
ale według mnie bez sensu
wiem, ze niektórzy nie wypowiadają się gorąco o valtekach, czerwonych, najprostszych
uważając je nie za wtrysk, tylko badziewną listwę elektrozaworów :lol:
ok, może i tak
ale im mniej precyzyjne i prostsze w budowie, tym mniej się zepsuje i dłużej pochodzi
osobiście zrobiłem na nich już 16 tysięcy i auto śmiga elegancko
wiele nie pali.
najwięcej na trasie zżarł mi 8,5 gazu, ale to przy wyższych prędkościach oraz w cztery osoby i z przeładowanym bagażnikiem

od dwóch tygodni zmniejszyłem spalanie auta o około litr,
procentowo patrząc, gdy auto nie pali dychy, zmniejszenie o litr daje ponad 10%,
a dokładniej z proporcji
7,8 - 100%
6,8 - x
czyli 87,17%
a więc pali mi 87% tego co wcześniej (stanu wyjściowego)
inaczej mówiąc, spalanie spadło o 13%

a wszystko za przyczyną wynalazku domowej roboty
można powiedzieć, że sobie filtr zrobiłem a la szportowa pucha z włókna węglowego,
taki mini intercooler dla ubogich :lol:
można kupić oryginalny za 1200 zeta renomowanej firmy, lub zrobić za 20zeta, samemu, jak ja uczyniłem
wizualnie - nieporównywalne
efektywność - podobna

jak dla mnie liczy sie efekt, a ten jest piorunujący
i szczerze mówiąc z początku sceptycznie do tego podchodziłem
a koniec końców wyniki przerosły moje oczekiwania (trochę to trąci tekstem rodem wydartym z tele mango gdynia :lol: , ale faktycznie to jedno z moich ciekawszych odkryć w obszarze zabaw z furą)

w poprzedni łikend zrobiłem 570 km, prędkość 70-90 km/h, dwie osoby, bagaż, teren górski (Krynica, Tatry)
i spalił mi mniej jak 7l gazu.
jak dla mnie wynik b.dobry, jak na sedana z silnikiem 1,5, w zimie do tego, w terenie górskim
do tego gorzej wcale nie idzie, a lepiej

dopatruje się tu przyczyn nie tylko w lepszym napełnieniu, ale też wyostrzeniu zapłonu przez kompa, który sugeruje się czujnikiem umieszczonym w obudowie filtra, co z kolei przy gazie ma tym lepszy skutek

do tego konstrukcja i umiejscowienie dolotu w g203 tez zrobiła swoje
... co tu dużo mówić, jest za blisko silnika, ponadto rura jest za chłodnicą i do tego zdecydowanie za blisko jej, a więc źródła ciepła

w nissanie miałem inaczej umiejscowiony dolot i tam na pewno takiej różnicy by nie było
podobnie w poldku - mojej pierwszej furze
tu natomiast jest


EDIT by Miki

Wspaniała porada... szkoda, że spóźniona. Patrz na daty w górnym prawym rogu.


-------
edit mój:
patrzyłem na... regulamin
zapis punktu 2.8 jest sprzeczny z zapisem 2.1
istota istnienia forum - liczy się tu m.in. zasób wiedzy, wielość poglądów, aktualność informacji i inne.
Liczba użytkowników forum podana na stronie głównej, to 780 osób
nie jedna osoba zainteresowana jest montażem gazu
obecne ceny i dane są istotne
przy proporcjach 1/780 Twoja uwaga byłaby słuszna
inaczej jest ewidentnie nietrafiona

temat wątku jest: "rozrząd i gaz do G 200 1.3 16V"
gdyby był
"zapytanie o rozrząd i gaz do G 200 1.3 16V - chciałbym to sfinalizować do końca miesiąca"
miałbyś rację

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL